Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Miks tätä,paskaa ketjua ei lukita? Paljon parempia menee lukkoon jatkuvalla syötöllä, mutta tämä säälittävä provo se vaan porskuttaa muka niin hauskoine kommentteineen. Ja itse pesen jauhelihan muumishampoolla jos kiinnostaa.
Tästä tuli heti läppäketju, mutta luulen kyllä ap:n olleen tosissaan, tätä vahvistaa hänen vastauksensa ketjun alkupäässä. Nimittäin Twitterissä näin poc- eli ei-valkoisten tyyppien taivastelevan ja naureskelevan sitä kuinka ällöjä ja älyttömiä white people on, kun eivät pese lihojansa. Ja tällä oli siis jotain tuhansia tykkäyksiä ja kommentteja, joten oli kaikille heille ihan perusasia. Vähän epäselväksi jäi, mutta ilmeisesti jotain huuhtelua, jotain sitruunaista näin ainakin mainittavan, kuulosti kyllä enemmän marinoinnilta... Mutta kyllä ne jostain rasvasta, mähmästä tai pöpöistä myös motkotti. Tietty lihan laatu on eri maissa eri kuin Suomessa. Eli ehkä ap:lla on vaikka musta tai latinoäiti, jolta on oppinut tämän kokkaustavan. The more you know!
Vierailija kirjoitti:
Miks tätä,paskaa ketjua ei lukita? Paljon parempia menee lukkoon jatkuvalla syötöllä, mutta tämä säälittävä provo se vaan porskuttaa muka niin hauskoine kommentteineen. Ja itse pesen jauhelihan muumishampoolla jos kiinnostaa.
Eipä kiinnosta. Aivan sama millä peset jauhelihan, siitä ei ole puhekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän tässä nimenomaan on puhe. Lue otsikko ennen kuin vastaat!
Vierailija kirjoitti:
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Pesen kaiken ennen käyttöä. Vessapaperitkin.
No tämähän on seuraavaksi paras ketju Quantum of paskavaipan jälkeen.
No en pese.
Kuulin että jotkut raejuuston mittailijat saattavat pestä ja imeä ylimääräiset rasvat lihasta pois mutta käsittääkseni normaalit tasapainoiset ihmiset eivät sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Pesettekö vtun ennen kuin mies nuolee?
En,minulla on aromipesä.
Vierailija kirjoitti:
Pesettekö vtun ennen kuin mies nuolee?
Taas joku taliaivo asialla :(
Miksi joku työntää jauhenlihan pesukoneeseen? Käsinhän tuollainen pitää pestä. Sitäpaitsi torilta saa melko varmasti hyviä pyykkilautoja, joilla esi-esi-äidit pesivät kaiken. sellainen kannattaa ostaa, niin jo tulee puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Miks tätä,paskaa ketjua ei lukita?
Eihän tämä ole paska ketju, vaan päinvastoin ihan putipuhdas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän tässä nimenomaan on puhe. Lue otsikko ennen kuin vastaat!
Puheesta puheenollen, teen kuten Rati riti ralla -laulun talvihalla metsille: Puhun jauhenlihat puhtahiksi!
käsin pitää pestä kirjoitti:
Sitäpaitsi torilta saa melko varmasti hyviä pyykkilautoja, joilla esi-esi-äidit pesivät kaiken. sellainen kannattaa ostaa, niin jo tulee puhdasta.
Bodarimiehelläni on hyvä pyykkilauta, joten ei tarvitse edes ostaa. Siihen kippaan jauhenlihat ja ei kun hinkkaamaan! Mukava yhteinen toimintatuokio meille.
En ole aiemmin kuullutkaan,että joku pesee jauhelihan,jos se kypsennetään siitä haihtuu mahdolliset bakteerit,joita ei tietääkseni edes ole ainakaan Suomalaisessa lihassa!
Minä laitan jauhenlihan auton katolle samalla kun käytän autoni autonpesulassa. Syväpuhdasta tulee!
Vastaan tähän ketjuun muutaman vuoden myöhässä mutta mikäs siinä.
Itse yleensä käsittelen jauhenlihaa varoen ennen pesua, mistä sitä tietää mitä myrkkyjä siinäkin on. Avaan pyykinpesu koneen, vien jauhenliha pussin ihan pyykki koneen eteen ja kippaan sisällön sinne. Arielin pesuainetta menee reilusti. Pesun pitää kestää vähintään puoli toista tuntia, jotta jauhenliha puhdistuu ja on sopiva syötäväksi. Jauhenlihasta tulee parasta jos antaa sen kuivua luonnollisesti esim talous paperi palan päällä pöydällä, mutta joskus kiireessä tulee viskattua kuivaus rumpuun
Meillä isäntä aina räkäisee jauhelihalle jos en ole aikonut huuhdella sitä.
Sitten hän nyökkäseen leuallaan että huuhtelehan se liha jo sassiin taulapää.
Luultavasti olen ylihygieeninen, mutta irrottelen aina kaikki jauhelihan säikeet toisistaan ja pesen ne yksitellen. Aikaahan siihen menee, varsinkin niiden pyykkinarulle ripustamiseen, mutta vaiva on sen arvoista!
Jauhenliha kannattaa kuoria, jonka jälkeen riittää pelkkä huuhtaisu. Kuoritussa jauhenlihassa aromitkin säilyvät paremmin tallessa.