Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3656)
Vierailija kirjoitti:
Toimitusjohtaja mieheni, kävi kaupassa.
Taas sama määrä, 2 kg esipestyä jauhenlihaa.
Nyt taidan tehdä lihapullia, nams
Kertaus on opintojen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Toimitusjohtaja mieheni, kävi kaupassa.
Taas sama määrä, 2 kg esipestyä jauhenlihaa.
Nyt taidan tehdä lihapullia, nams
Käykö tod.joka päivä kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koetelleet jauhenlihapuhtausnegaatiota? Siinä jauhenlihaa ei puhdisteta, vaan keittiö ja ruokailutila liataan niin, että jauhenliha on fasiliteetin kliinisin entiteetti. Laboraoloissa tämän on jo havaittu toimivan. Jauhenlihan suhteellisen puhtauden on havaittu olevan kyvytön kvanttitunneloitumaan ympäristön saastavallin vastapuolelle vieläkin saastaisemmaksi.
Tähän en usko, olen varmaan liian vanhoillinen näin uuteen uskomukseen.
En kiellä, etteikö totta olisi. Kaadun hautaan omien oppieni kanssa, tuleva sukupolvi voi omaksua uudet opit.
Ps uskon myös, että "maapallo" on litteä. Onhan lettukin litteä, vaikka pyöreä.
Tuostahan on kahta näkemystä, että voiko olla pyöreä ja litteä yhtaikaa vai ei. Odotan mielenkiinnolla uusimpia tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koetelleet jauhenlihapuhtausnegaatiota? Siinä jauhenlihaa ei puhdisteta, vaan keittiö ja ruokailutila liataan niin, että jauhenliha on fasiliteetin kliinisin entiteetti. Laboraoloissa tämän on jo havaittu toimivan. Jauhenlihan suhteellisen puhtauden on havaittu olevan kyvytön kvanttitunneloitumaan ympäristön saastavallin vastapuolelle vieläkin saastaisemmaksi.
En kiellä, etteikö totta olisi. Kaadun hautaan omien oppieni kanssa, tuleva sukupolvi voi omaksua uudet opit.
Tuostahan on kahta näkemystä, että voiko olla pyöreä ja litteä yhtaikaa vai ei. Odotan mielenkiinnolla uusimpia tutkimuksia.
Jauhen sorkka toimii maan muodon määrittämisen mittavälineen:
-jos sorkan alapinta on kulunut koveraksi, on maa pallomainen
-jos sorkan alapinta on kulunut tasaisekdi, on maa litteä
-jos sorkka on kulunut alapinnaltaan kuperaksi, on maa pallomainen niin, että jauhi on elänyt sen sisäpinnalla
MP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhen sorkka toimii maan muodon määrittämisen mittavälineen:
-jos sorkan alapinta on kulunut koveraksi, on maa pallomainen
-jos sorkan alapinta on kulunut tasaisekdi, on maa litteä
-jos sorkka on kulunut alapinnaltaan kuperaksi, on maa pallomainen niin, että jauhi on elänyt sen sisäpinnalla
MP
Tämä vaikuttaa niin järkeenkäyvältä, että sen täytyy olla humpuukia.
t. AI
Nyt on tosi kysymyksessä. Anoppi on tulossa ekaa kertaa syömään ja haluan tehdä vaikutuksen valmistamalla extra hyvin jauhenlihapataa. Normaalisti olen tehnyt ihan ripeästi pese ja paista menetelmällä, mutta nyt haluan kuivata perinjuurin. Kokeilin pölyimurilla kääntämällä nappulaa päinvastaiseen suuntaan, mutta kuului vaan pieni napsahdus eikä se ruvennut puhaltamaan kuten kaiken järjen mukaan olisi pitänyt tapahtua. Kysynkin jauhenlihaexperteiltä, miten te kuivaatte. Pikaista vastausta toivoen,
Unelmaminiä
Salaattilinko on ihan tosi toimiva tässä. Ja extraa; kun kuivaat siinä salaatin heti jauhenlihan kuivaamisen jälkeen, niin saat siihenkin kivan aromin.
Jauhe on rauhoitettu, joten sen lihaakaan ei saa syödä!
Mitäs köyhiä täällä pesii kun jauhelihaa käytätte. Itse jauhan sisäfileestä joskus tekee mieli jotain arkisempaa
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tosi kysymyksessä. Anoppi on tulossa ekaa kertaa syömään ja haluan tehdä vaikutuksen valmistamalla extra hyvin jauhenlihapataa. Normaalisti olen tehnyt ihan ripeästi pese ja paista menetelmällä, mutta nyt haluan kuivata perinjuurin. Kokeilin pölyimurilla kääntämällä nappulaa päinvastaiseen suuntaan, mutta kuului vaan pieni napsahdus eikä se ruvennut puhaltamaan kuten kaiken järjen mukaan olisi pitänyt tapahtua. Kysynkin jauhenlihaexperteiltä, miten te kuivaatte. Pikaista vastausta toivoen,
Unelmaminiä
Jos haluat kuivata tarpeettomalla pesulla kastellun jauhenlihan, hiustenkuivaimen matalan lämmön puhallus riittää.
Jos tarkoitus on poistaa kosteutta syvemmältä jauhenlihaskudoksesta, pölynimurin aikaansaama ei vakuumi ole valintasi. Kotikonstein syväkuivaus ei onnistu, vaan siihen tarvitaan järeämpi fuckyoumin aikaansaamiseen pystyvä laitteisto. Läänisi pääkaupungin konevuokraamossa sellainen luultavasti on.
T. Jauhenlihakonnoissööri
Vierailija kirjoitti:
Jauhe on rauhoitettu, joten sen lihaakaan ei saa syödä!
Hys hys, me ei kerrota kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Salaattilinko on ihan tosi toimiva tässä. Ja extraa; kun kuivaat siinä salaatin heti jauhenlihan kuivaamisen jälkeen, niin saat siihenkin kivan aromin.
Kiitos tästä. Olen niin hermostunut anopin visiitistä, että unohdin koko salaatin. Teenkin jauhenlihasalaattia. Varmasti voittaa kaikki tähän astiset reseptit ja tavallisen naudansisänfilejauhelihan, jolla joku pröystäilee.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs köyhiä täällä pesii kun jauhelihaa käytätte. Itse jauhan sisäfileestä joskus tekee mieli jotain arkisempaa
Mikäs lukihäiriöinen täällä paasaa? Jauhenliha on kyseessä!
Vierailija kirjoitti:
Olet erehtynyt. Sinutkin ohjaamme lukemaan ja ymmärtämään tämän keskustelun sivulla 175 olevan vuesrin 3496.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä. Olen niin hermostunut anopin visiitistä, että unohdin koko salaatin. Teenkin jauhenlihasalaattia. Varmasti voittaa kaikki tähän astiset reseptit ja tavallisen naudansisänfilejauhelihan, jolla joku pröystäilee.
Jos ruuanlaitossa on kiire, mikä tahansa kotitaloudesta löytyvä väline voi toimia jauhenlihan kuivaamisessa. Olkoon se sitten salaattilinko tai sukkahousut, joiden jalkateräosaan jauhenliha laitetaan ja sukkahousujen vyötärötasolta kädellä kiinni pitäen pyöritetään pään ympäri, mitä nopeammin, sitä tehokkaammin linkouksen aiheuttama nesteen eriytyminen jauhenlihasta tapahtuu.
Korostan kuitenkin, että jos joskus todella on tavoitteena jauhenlihan syväkuivaaminen, ei siihen toimi mikään muu kuin aiemminmainittu fuckyoumi-laitteisto.
T. Jauhenlihakonnoissööri jälleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ruuanlaitossa on kiire, mikä tahansa kotitaloudesta löytyvä väline voi toimia jauhenlihan kuivaamisessa. Olkoon se sitten salaattilinko tai sukkahousut, joiden jalkateräosaan jauhenliha laitetaan ja sukkahousujen vyötärötasolta kädellä kiinni pitäen pyöritetään pään ympäri, mitä nopeammin, sitä tehokkaammin linkouksen aiheuttama nesteen eriytyminen jauhenlihasta tapahtuu.
Korostan kuitenkin, että jos joskus todella on tavoitteena jauhenlihan syväkuivaaminen, ei siihen toimi mikään muu kuin aiemminmainittu fuckyoumi-laitteisto.
T. Jauhenlihakonnoissööri jälleen
Kiitos jauhenlihan kuivausvinkistä. Sukkahousut on aina hajonneet varpaankärjistä, joten valintani on tuo fuckyoumi-laitteisto. Kai se mahtuu käsilaukkuun.
No terve, pitkästä aikaa! Milloin palautat minulle lainaamasi ruohonleikkurin, Partner-merkkisen moottorisahan, Aku Ankan taskukirjan "Roope näkee punaista", melkein täyden jaloviinapullon, vasemman jalan kokoa 47 olevan Kontio- kumisaappaan, ajokoiran, leikkuupuimurin ja Suomi-soutuveneen?
Arvosanaasi koskien haluan palauttaa mieleesi seuraavat asiat:
-luentosali ei ole tarkoitettu kapakkaillan jälkeiseen yöpymiseen
-mönkijät on jätettävä kampuksen pysäköintialueelle, eikä niillä saa ajaa sisään luentosaliin, vaikka se ovesta melkein mahtuisikin
-luennon aikana ei saa syödä edes grillattua jauhenkylkeä
-luennoitsijaa ei saa heitellä jauhenluilla
-ärsytettyä lemmikkijauhia ei saa tuoda yliopiston tiloihin, eikä sitä saa usuttaa muiden oppilaiden eikä luennoitsijan kimppuun
Rutiini- ja vahingonkorvausten maksuasioissa pyydän sinua kääntymään yliopiston kanslian puoleen
T: MP, Jauhenlihatieteen apulaisprofessori