Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Jauhenlihan pesen Mäntysoovalla ja juuriharjalla. Jauhelihaa en pese.
no en todellakaan pese...mitä se auttaa....ja ylimääräiset rasvat heitän pois ruskistamisen jälkeen.
hassuja noi kommentit..pesen fairylla ym.
Vierailija kirjoitti:
no en todellakaan pese...mitä se auttaa....ja ylimääräiset rasvat heitän pois ruskistamisen jälkeen.
No sinä et sitten salmonellaa, listeriaa ja muita pöpöjä pelkää!
Olen vähän naureskellut tätä aloitusta, mutta nyt pari viikkoa sitten tämä ketju palautui mieleeni. Ostin 2x400gr naudan paistijauhelihaa. Pakkaustietojen mukaan rasvaa oli 7%. Yleensä pyyhin ja painelen lihaa talouspaperilla ja vaihdan puhtaan paperin, jälleen painellen verta pois. Nyt sitten kävikin niin, että meinasi talouspaperirulla mennä tähän veren imeyttämiseen jo ajattelin huuhdella lävikön kautta ylimääräiset veret pois. Huutelun seurauksena naudanlihasta paljastui vaalea broilerin lihan värinen "liha". Uskoin kuitenkin, että tuote on nautaa, mutta lähes kokonaan pelkkää rasvaa, johon oli vain jäänyt lisätystä verestä vaaleanpunel(r)tava värivivahde. Lihaa ei myyty luomuna joten uskon, että siihen rasvaan oli lisätty yllin`kyllin verta, jotta saatiin näyttämään oikemmalta naudanlihalta. Nyt kuvottaa kuitenkin. Aloitin jauheliha lakon ja olen miettinyt, ostanko lihamyllyn ja teen paistista itse jauhelihan, vai siirrynkö ehkä käyttämään ainoastaan broileria.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko kyse luomun jauhen lihasta vai ei. Jauhia on monenlaisia ja niitä syötetäänkin eri ruuilla. On olemassa jopa jauhia syöviä jauhia. Niihin en kyllä koske.
Idiootti
Iso ikäluokkalainen kirjoitti:
Jauhenlihan pesen Mäntysoovalla ja juuriharjalla. Jauhelihaa en pese.
Toinen idiootti
pesemättömästä voi saada pövön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä et sitten salmonellaa, listeriaa ja muita pöpöjä pelkää!
Ääliö
Vierailija kirjoitti:
Pyykkilauta osoittautunut huonoksi. Siirryn modernimpaan aikaan ja hankin pulsaattorikoneen. Lisäksi vaihda mäntysaippuan palamuotoisesta nestemäiseen.
Pösilö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oottekste vähän idioottei! Eihän kukaan pese mitään jauhelihaa!!!!!
Ystäväiseni, nyt keskustellaankin jauhenlihasta!
Sellaista ei ole olemassakaan, olet älyvapaa hullu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en raaski syödä jauhen lihaa kun jauhe on tosi söpö. Katsoo syyttävästi suurilla silmillään.
Mistä teitä hulluja sikiää?
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa, ettei jollain ihmisellä ole omaa jauhenlihan pesukonetta.
Täyskaheli
Vallu kirjoitti:
Häh! Ootteko te hulluja ja pesette jauhenlihaa ihan itse? Mä oon vuosia käyttänyt pesulaa! Korsossa on yks pesula, jossa on jauhenlihapesukone, kelatkaa! Hyvä tulee.
Joissain paikoissa on nouto- ja palautuspalvelukin, mut toki maksaa extraa.
Eilen just hakivat 400g, huomenna tulee takas, mmm....
Luuletko olevasi hauska? Nämä idiootit jutut on jo niin nähtyjä.
Mikäs mielensäpahoittaja täällä riehuu? Paa tutti suuhun ja mee nukkumaan!
Pesen mieluummin alapääni kuin jauhelihan.
Tottakai, luomusaippualla. Luotan yön yli.
Joo laitan astianpesukoneeseen😜
Itse pesen joka murun jauhenlihasta sitten säteilytän sen ja kuivaan katolla 3v. Helppoa ja edullista syötävää toi jauhen.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän naureskellut tätä aloitusta, mutta nyt pari viikkoa sitten tämä ketju palautui mieleeni. Ostin 2x400gr naudan paistijauhelihaa. Pakkaustietojen mukaan rasvaa oli 7%. Yleensä pyyhin ja painelen lihaa talouspaperilla ja vaihdan puhtaan paperin, jälleen painellen verta pois. Nyt sitten kävikin niin, että meinasi talouspaperirulla mennä tähän veren imeyttämiseen jo ajattelin huuhdella lävikön kautta ylimääräiset veret pois. Huutelun seurauksena naudanlihasta paljastui vaalea broilerin lihan värinen "liha". Uskoin kuitenkin, että tuote on nautaa, mutta lähes kokonaan pelkkää rasvaa, johon oli vain jäänyt lisätystä verestä vaaleanpunel(r)tava värivivahde. Lihaa ei myyty luomuna joten uskon, että siihen rasvaan oli lisätty yllin`kyllin verta, jotta saatiin näyttämään oikemmalta naudanlihalta. Nyt kuvottaa kuitenkin. Aloitin jauheliha lakon ja olen miettinyt, ostanko lihamyllyn ja teen paistista itse jauhelihan, vai siirrynkö ehkä käyttämään ainoastaan broileria.
Kai kerroit palautetta kaupalle josta ostit sen?
Riippuu onko kyse luomun jauhen lihasta vai ei. Jauhia on monenlaisia ja niitä syötetäänkin eri ruuilla. On olemassa jopa jauhia syöviä jauhia. Niihin en kyllä koske.