Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varautua kierukan asennukseen?

Vierailija
11.11.2015 |

Minulle asennetaan huomenna kierukka. Miten pitäisi valmistautua sitä ennen? Särkylääkettä joo, mutta kuinka paljon ja kuinka kauan ennen asennusta sitä pitäisi ottaa?

Entä mitä ihmettä teen alapääkarvoille? :D En ole koskaan aiemmin ollut missään gynekologisessa tutkimuksessa tai missään, joten tilanne on aivan uusi minulle (ja kysymykset sen mukaisia, ehkä vähän hölmöjä jonkun mielestä mutta menköön).

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap pyydä sit puudutuspiikki.

Ei siinä mitään puudutusta tarvita, koska se kipu kestää niin vähän aikaa.

Vierailija
22/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu en mitään ylimääräisiä puudutuspiikkejä kaipaa, särkylääkeneuvoa kysyin vain siksi että terkkari kehotti ottamaan sellaista ennen toimenpidettä. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tuokin sattuu? Itse olin siinä lavitsalla hetken ja valmis ennen kuin huomasinkaan. Ei todellakaan sattunut.

Vierailija
24/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä sattui ihan huomattavasti kun mulle asennettiin kuparikierukka ollessani 23-vuotias ja synnyttämätön. Kuin olisi painettu tylppä keihäs sisuksista läpi. Olin muistaakseni ottanut särkylääkkeen hyvissä ajoin mutta ei se auttanut riittävästi. Nyt viisi vuotta myöhemmin pitäisi mennä poistamaan tuo kierukka ja laittaa uusi, mutta vitkuttelen kivunpelon takia...

Sanoisin aloittajalle, että varaudu pitämään tuon päivän ilta vapaana, niin että voit levätä rauhassa. Minulla alkoi kamala kramppaava vatsakipu tuona asennuspäivän iltana, kuin pahimmat kuukautiskivut koskaan.

(tämän ei ole tarkoitus peloitella, olen ollut oikein tyytyväinen kuparikierukkaan ja voin suositella sitä)

Vierailija
25/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rääkäisin kyllä ihan ääneen kivusta ja vedet kihosivat silmiini, ja minulla ei ole poikkeuksellisen matala kipukynnys siis en valita pikkujutuista. Onneksi terävin kipu kesti vain vähän aikaa. Särky ja kohdun kouristelut sitten ikävä kyllä pidempään, vielä seuraavan päivänkin. T. synnyttämätön kierukallinen

Vierailija
26/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä sattui ihan huomattavasti kun mulle asennettiin kuparikierukka ollessani 23-vuotias ja synnyttämätön. Kuin olisi painettu tylppä keihäs sisuksista läpi. Olin muistaakseni ottanut särkylääkkeen hyvissä ajoin mutta ei se auttanut riittävästi. Nyt viisi vuotta myöhemmin pitäisi mennä poistamaan tuo kierukka ja laittaa uusi, mutta vitkuttelen kivunpelon takia...

Sanoisin aloittajalle, että varaudu pitämään tuon päivän ilta vapaana, niin että voit levätä rauhassa. Minulla alkoi kamala kramppaava vatsakipu tuona asennuspäivän iltana, kuin pahimmat kuukautiskivut koskaan.

(tämän ei ole tarkoitus peloitella, olen ollut oikein tyytyväinen kuparikierukkaan ja voin suositella sitä)

Ei sitä vaihtoa tarvitse pelätä! Itse asennus kyllä sattui taas ihan kunnolla, mutta ainakaan mulla ei ollut oikeastaan mitään kipuja vaihdon jälkeen. Ekalla kerralla oli juurikin tuollaisia kovia kuukautiskipuja, mutta tän tokan kohdallahan kohtu on jo ehtinyt tottua vierasesineeseen.

Vierailija
27/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan kestää vuoto mitä tulee kierukan käytön jälkeen?

Vierailija
28/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vaihtoa tarvitse pelätä! Itse asennus kyllä sattui taas ihan kunnolla, mutta ainakaan mulla ei ollut oikeastaan mitään kipuja vaihdon jälkeen. Ekalla kerralla oli juurikin tuollaisia kovia kuukautiskipuja, mutta tän tokan kohdallahan kohtu on jo ehtinyt tottua vierasesineeseen.

Hyvä tietää. Edelleen vähän hirvittää, mutta jos siltä jälkikivulta säästyisi, se siinä oli mielestäni oikeastaan pahinta. -24-

Vierailija
29/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu en mitään ylimääräisiä puudutuspiikkejä kaipaa, särkylääkeneuvoa kysyin vain siksi että terkkari kehotti ottamaan sellaista ennen toimenpidettä. AP

Mistä teidät ettei kaipaa, jos et oo ennen ollut.

Vierailija
30/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä tuokin sattuu? Itse olin siinä lavitsalla hetken ja valmis ennen kuin huomasinkaan. Ei todellakaan sattunut.

Löysät paikat ja/tai ei niin paljon tuntohermoja.

Vierailija
31/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vuoksi en moiseen alistu!

Vierailija
32/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat yksinhuoltajalta.

Vierailija
33/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten? Omasta kehosta siinä on kyse.

Itse otin Mirenan hillitsemään järkyttävän suurta kuukautisvuotoa. Elämisen laatu parani kertaheitolla, kun ei enää tarvitse suunnitella elämää joka neljäs viikko siten, että pääsee keran tunnissa vessaan.

Vierailija
34/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Tosin en harrasta seksiäkään.

Vierailija
35/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle asennetaan huomenna kierukka. Miten pitäisi valmistautua sitä ennen? Särkylääkettä joo, mutta kuinka paljon ja kuinka kauan ennen asennusta sitä pitäisi ottaa?

Entä mitä ihmettä teen alapääkarvoille? :D En ole koskaan aiemmin ollut missään gynekologisessa tutkimuksessa tai missään, joten tilanne on aivan uusi minulle (ja kysymykset sen mukaisia, ehkä vähän hölmöjä jonkun mielestä mutta menköön).

Et varmaan sitten ole synnyttänyt, jos sinulle gynekologista tutkimusta ei ole koskaan tehty. Synnyttämättömän ihmisen kohtu on niin pieni, ettei sinne edes välttämättä mahdu kierukka.

Mulle mahtui (en ole siis synnyttänyt). Sattui ihan sairaasti. mutta se onneks kestää vain pienen hetken. särkylääkkeestä ei ollut mitään apua.

Vierailija
36/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii tehdä mitään. No, särkylääkettä kai neuvovat ottamaan.

Itselleni laitettiin Mirena toissa kesänä ja päätös syntyi siellä gyne käynnillä, eli poikkesin vaan ostamaan Mirenan apteekista, kun lääkäriasemalla ei niitä silloin ollut ja sitten uusi aika asennukselle saman tien.

En ollut mitään kauhutarinoita asiasta lukenut, enkä mitään osannut odottaa.Lääkäri sanoi, että nyt voi sitten vähän sattua. Pöh, papakin sattuu tai nipistelee enemmän kuin tuo laitto. Tosin minulla on kolme lasta ja varmaan aika korkea kivunsietokyky, kun synnytyksissäkään en ole tarvinnut puudutuksia.

Mutta ota ap tosiaan varuiksi särkylääkettä. Kuulostaa kyllä erikoiselta, että kierukka vaan tuupattaisiin paikalleen ensimmäisessä gynekologisessa tutkimuksessa ikinä, mutta en ole lääkäri.

Siksi sua ei sattunut kun olet synnyttänyt kolme lasta. mua sattui ihan helvetisti, en ole synnnyttänyt. Ja terkkarikin varoitti, että sattuu! Ilman puudutuksia  minulta on mm. kaivettu lasinsiruja jalkapohjasta. Ei ole kipukynnyksestä kyse vaan kohdusta, synnyttäneillä se on enemmän auki.

Vierailija
37/37 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä teidät ettei kaipaa, jos et oo ennen ollut.

En tykkää piikeistä. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi