Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten varautua kierukan asennukseen?

Vierailija

Minulle asennetaan huomenna kierukka. Miten pitäisi valmistautua sitä ennen? Särkylääkettä joo, mutta kuinka paljon ja kuinka kauan ennen asennusta sitä pitäisi ottaa?

Entä mitä ihmettä teen alapääkarvoille? :D En ole koskaan aiemmin ollut missään gynekologisessa tutkimuksessa tai missään, joten tilanne on aivan uusi minulle (ja kysymykset sen mukaisia, ehkä vähän hölmöjä jonkun mielestä mutta menköön).

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

No ei sun alapääkarvoille tarvii ainakaan tehdä yhtään mitään. :D Sellaiset seikat ei gyneä kiinnosta.

Asentamisen kivuliaisuudesta mulla ei tosin ole tietoa. 

Vierailija

Eikös ennen kierukan laittoa pitäisi tehdä papakoe ja muutenkin tutkia? Ei kai ne tuosta vaan ala kierukoita asentelemaan jos ei ole koskaan tehty minkäänlaista gynekologista tutkimusta?

Vierailija

Ota särkylääke ainakin tuntia ennen. En ole koskaan tajunnut hoitoyksiköiden "esilääke varttia ennen" -käytäntöä. Ei se ehdi vaikuttaa, olipa kyseessä kivunlievitys tai rauhoittava.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös ennen kierukan laittoa pitäisi tehdä papakoe ja muutenkin tutkia? Ei kai ne tuosta vaan ala kierukoita asentelemaan jos ei ole koskaan tehty minkäänlaista gynekologista tutkimusta?

Lääkäri sanoo mitä pitää tehdä.

Vierailija

Alapääkarvoille ei tarvitse tehdä mitään. Ota tehokkainta mahdollista särkylääkettä maksimiannos mielellään hiukan aikaisemmin kuin 20 minuuttia ennen toimenpidettä. 20 minuuttia on siinä ja siinä, ehtiikö vaikuttaa.

Minulle asennettiin kierukka ihan ilman mitään kipulääkettä. Sattui kyllä, mutta niin pienen hetken, etten ehtinyt edes huutaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulemma. Itsekin kysyin tätä, ja terveydenhoitaja totesi vain että yleensä papa-kokeet tehdään +25-vuotiaille (itse olen vasta 19). Kai ennen asetusta vähän tsiigaillaan, että kaikki on niin kuin kuuluukin? Uskoisin ainakin. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ota särkylääke ainakin tuntia ennen. En ole koskaan tajunnut hoitoyksiköiden "esilääke varttia ennen" -käytäntöä. Ei se ehdi vaikuttaa, olipa kyseessä kivunlievitys tai rauhoittava.

Ok, kiitos tiedosta! AP

Vierailija

Tässäpä tämä. 1) Keritseminen, 2) Pinseteillä karvojen nostelu, ja pikkuriikkisillä saksilla nipsauttelu, naps, 3) Yleissilmäys värkkiin, 4) Perusteellinen pesu, pullonharja tai vastaava, 5) Kuivaus, 6) Pukeminen..lopun varmaan osaat ilman neuvoja!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kuulemma. Itsekin kysyin tätä, ja terveydenhoitaja totesi vain että yleensä papa-kokeet tehdään +25-vuotiaille (itse olen vasta 19). Kai ennen asetusta vähän tsiigaillaan, että kaikki on niin kuin kuuluukin? Uskoisin ainakin. AP

No sitten ei ole edes satavarmaa, että se kierukka ylipäätään mahtuu kohtuusi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulle asennetaan huomenna kierukka. Miten pitäisi valmistautua sitä ennen? Särkylääkettä joo, mutta kuinka paljon ja kuinka kauan ennen asennusta sitä pitäisi ottaa?

Entä mitä ihmettä teen alapääkarvoille? :D En ole koskaan aiemmin ollut missään gynekologisessa tutkimuksessa tai missään, joten tilanne on aivan uusi minulle (ja kysymykset sen mukaisia, ehkä vähän hölmöjä jonkun mielestä mutta menköön).

Et varmaan sitten ole synnyttänyt, jos sinulle gynekologista tutkimusta ei ole koskaan tehty. Synnyttämättömän ihmisen kohtu on niin pieni, ettei sinne edes välttämättä mahdu kierukka.

Vierailija

Mulle sanottiin, että pitäis ottaa särkylääke tuntia ennen. Unohdin ottaa, mutta ei se mitään haitannut kun toimenpide nipisti vain vähäsen.

Vierailija

Mikä kierukka? Mirena? Jaydess? Kuparinen? Aika outoa ettei ole tilannetta etukäteen arvioitu.
Itselle asennettiin kesällä Jaydess, kävin kyllä gynekologilla ennen asennusta, otettiin mm.vag.ultra. Mitat.
Olen 18 v ja en ole synnyttänyt

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat