En anna koskaan bussissa paikkaani raskaana oleville naisille
Minusta se ei olisi oikein. En halua omalla toiminnallani normalisoida, tukea tai tehdää hyväksytyksi lasten hankkimista. En kuitenkaan tuomitse muita, jos he haluavat paikkansa antaa. Onhan tuollainen normi sosiaalistettu meistä useimpiin.
Kommentit (47)
Outo aloitus... Ap:llä tosiaan punainen lanka kadoksissa :D
Vierailija kirjoitti:
Onko tänään ollut yhtään hyvää provoa liikkeellä? Jotenkin ei nappaa vastata näihin. Laatua ap, vaadimme laatua ap!
Tämä onkin valtava lisäarvo keskustelulle. Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja. Tälläkin tyhjällä tuuban länkyttämisellä pidämme ketjua yllä. :D Oletko jo itse vastannut haasteeseesi?!
Ethän ole yhteydessä vanhempiisi ja halveksit heitä koska ovat tuottaneet ainakin yhden moraalisen vääryyden tähän maailmaan?
Lähetäänkö jokaiselle, joka toteaa tämän provoksi niin jokin mitali potissa?! Minäkin haluan omani.
Vierailija kirjoitti:
Lähetäänkö jokaiselle, joka toteaa tämän provoksi niin jokin mitali potissa?! Minäkin haluan omani.
Tämä ei ole provo. Olen kirjoittanut palstalle aikaisemminkin antinatalismista. Katso tämä ketju: http://www.vauva.fi/keskustelu/3979567/ketju/olen_antinatalisti_eli_min… Tuo aloitukseni sai monta yläpeukkua, koska jaksoin perustella aloitukseni huolellisesti. Tänään en jaksanut. -ap
Vierailija kirjoitti:
normalisoida,sosiaalistettu?heh heh..teinillä on normaalia parempi päivä.
Minä en halua missään nimessä KRITISOIDA mutta tuollainen kategorinen egosentrikko aiheuttaa minussa eskaloitunutta vihaa senkin misantrooppi!!
Tottakai naisille annetaan paikka ja varsinkin raskaana oleville!
Ei saa olla tyhmä![/quote
sinun sisäeritteesi eli hormonit taitavat jyllätä siihen malliin että akkreditoit itsellesi oikeuden käyttäytyä ja kirjoittaa tuollaista.
kompromettoit vain itsesi.
Olet surkea luuseripaska ap. Mun elämässä vanhemmat ovat vastuussa kaikesta hyvästä, mitä siinä on. Kunnon varallisuutta, terve itsetunto ja pärjääminen elämässä. Jos samaa ei voi sanoa sinusta, niin se ei ole sen raskaana olevan naisen vika. Mutta ei mua haittaa, vaikket annakaan paikkaasi, uskon siihen, että saan elämässä sen mitä tarvitsen.
Mä olen samaa mieltä kuin ap joskin hieman eri syistä, mutta en ikinä sano sitä "oikeassa maailmassa" ääneen koska tällaista mielipidettä ei hyväksytä... Maapallo voisi paljon paremmin jos ihminen kuolisi sukupuuttoon tai ainakin ihmismäärä tippuisi 99,9%. En siis hyväksy ihmisen lisääntymistä, enkä halua sitä kannattaa millään lailla, edes helpottamalla raskaana olevan päivittäistä elämää. Raskaus on kuitenkin aina länsimaissa valinta (jota en itse hyväksy), toisin kuin vaikka se vammautuminen.
Ette varmaan itsekään edesauta sellaisia asioita jotka ovat omien arvojenne vastaisia - siksi onkin typerää haukkua provoksi sellaista, jonka arvot vain sattuvat olemaan erilaisia kuin teidän.
Vierailija kirjoitti:
Ette varmaan itsekään edesauta sellaisia asioita jotka ovat omien arvojenne vastaisia - siksi onkin typerää haukkua provoksi sellaista, jonka arvot vain sattuvat olemaan erilaisia kuin teidän.
Tällä palstalla ollaan kyllä yllättävän kapeakatseisia. Eivät kaikki kaverini ole suinkaan antinatalisteja, mutta he ymmärtävät kyllä, että ihmisillä on erilaisia arvoja ja maailmankatsomuksia, ja he suhtautuvat niihin kiinnostuneesti ja uteliaasti. Täällä huudetaan provo, provo! heti kun kohdataan jotakin itselle vierasta. -ap
En kyllä ymmärrä mitä tekemistä antinatalistisilla arvoilla on raskaanaolevalle naiselle istumapaikan antamisessa.
No mutta jos suomalaiset ei lisäänny valtaa neekerit ja kaikki muut maailman koska ne lisääntyy kuin russakat!!
Mikset mee sinne vaikka afrikkaan saarnaamaan?
Eli ihanko ap pro-natalisti ystäväsi nyökyttelevät arvoillesi, että "en anna paikkaani raskaanaoleville bussissa"?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mitä tekemistä antinatalistisilla arvoilla on raskaanaolevalle naiselle istumapaikan antamisessa.
Mielestäni sanoin sen aloitusviestissä ihan selvästi: en halua olla normalisoimassa tai tukemassa täydellisesti arvojeni vastaista toimintaa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Eli ihanko ap pro-natalisti ystäväsi nyökyttelevät arvoillesi, että "en anna paikkaani raskaanaoleville bussissa"?
Tuo ei ole arvo. -ap
No itse en kannata esim. Kristillisdemokraatteja, mutta jos näen jonkun heistä tarvitsevan apua (esim. sairauskohtaus), niin koen velvollisuudekseni auttaa. Minusta voi olla kohtelias ja kunnioittaa muita ihmisiä, vaikka heidän tapansa ja ajatuksensa ovat erilaisia kuin itsellään on. Hyvät käytöstavat voi silti säilyttää.
Kai olet haukkunut vanhempasi, jotka synnyttivät sinut?
Tuolla jo kysyttiin tätä muttet ole vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sanoin sen aloitusviestissä ihan selvästi: en halua olla normalisoimassa tai tukemassa täydellisesti arvojeni vastaista toimintaa. -ap
Mutta et arvosta muiden ihmisten hyvinvointia pelleilysi edelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole arvo. -ap
Kyllä toisten huomioonottaminen on arvo :D Mutta ymmärrän, jos et edes käsitä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi vähemmän noloa, jos sanoisit vaan suoraan olevasi yksinkertaisesti niin laiska ettet jaksa seistä.
Jos et jaksa lukea aikaisempia viestejäni, miksi luottaisin kykyysi lukea seuraavianikaan? -ap