Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa uusavutonta esikoisen äitiä!

Vierailija

Unohdin kesäkurpitsan, parsakaalin ja bataatin yöksi (n.13h) huoneenlämpöön. Voinko keittää niistä tänään vauvalle ruokaa vai onko ne pilaantuneet.? Yritin jo googlettaa, mutta en löytänyt vastausta.. Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (13)

Vierailija

Onko ne jo keitettyjä vaiko kuoret päällä?? Ei ne ole pilaantuneet..höpsis, soppa tulelle ja kunnon keitto lapselle.

Vierailija

Eihän nuo kaupassakaan ole kylmätiloissa. 

Eikö perheessänne ole käytetty lainkaan vihanneksia (siis lapsuudenkoti)? Vihanneksia voi käyttää niin kauan kuin siltä näyttää. Ne ilmaisevat kyllä pilaantuneisuutensa ulkonäöllä ja myöhemmin hajulla. Vähän nuivettuneina voi hyvin käyttää. Viikko menee varmaan tästä, että niin käy. 

Ehkä et ollut tosissasi, vaan halusit keskustelunaloituksen tällaisella trollaamisella. Vastasin nyt kuitenkin. 

Vierailija

Voi käyttää ei ne miksikään oo menny eikä niihin mitään bakteereja tartu..vaikka olisi kuorittujakin voi uloimman kerroksen poistaa.

Vierailija

Kiitos vastauksista. Tää ei ollut trolli, oon vaan ehkä vähän ylisuojelevainen ja -varovainen koska vauva on mun eka. Yleensä kysyn tällaiset asiat äitiltä, mutta en viitsinyt häiritä työajalla.
-ap

Vierailija

Kyllä säilyvät. Ihan hyvä, että kysyit, älä välitä ilkeilijöistä. Eiköhän aika moni hyydy purkkiruoka- ja naurava nakki -tasolle lasten kanssa, kun sontaa tulee päälle aina, kun erehtyy jotain asiaa kysymään. Kukaan ei ole seppä syntyessään, opetella saa hyvillä mielin :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä säilyvät. Ihan hyvä, että kysyit, älä välitä ilkeilijöistä. Eiköhän aika moni hyydy purkkiruoka- ja naurava nakki -tasolle lasten kanssa, kun sontaa tulee päälle aina, kun erehtyy jotain asiaa kysymään. Kukaan ei ole seppä syntyessään, opetella saa hyvillä mielin :)

Kiitos tsemppaavasta kommentista!
-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 16 vee?

Olen 21 vuotias, eli melko nuori äiti, mutta en sentään teini.
-ap

Ja mitenköhän äidin ikä liittyy tähän???

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko 16 vee?

Itse olin esikoisen kanssa 26v, mutta kun vauvan kanssa piti siirtyä kiinteisiin olin epävarma perunoiden keittämisestä. Että ihan oikeastiko ne vauvan potut keitetään samalla tavalla kuin meidän aikuistenkin.

Parempi vaan kysyä, ja kasvattaa sen verran paksu nahka että kestää sellaisetkin vastaukset joita ei haluaisi kuulla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat