Autoapua?

Vierailija

Ei stna, autosta hajosi ensin kytkin, sitten tuli kivi ja halkaisi tuulilasin ja nyt muutaman viikon päästä jarruosat joudutaan vaihtamaan. Osaisiko autotietäjät tai teidän miehet kertoa, että mikä iso siitä vielä voi lähiaikana hajota. Jakohihnaa ei tartte vaihtaa. Nimimerkki tili on tyhjä.

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
2009 ja mikähän olis hinta nyt... 15000? Korjauksiin mennyt jo 3000. 8)

Noo sit kannattaa laittaa rahaa.. aattelin et jos on pösö vm. 1998 nii romuttamolle suosiolla :D

Vierailija

No vaikka vaihdelaatikko 4000 €, joku ohjainyksikkö 1000 €, kannentiiviste 1000 €, vesipumppu 300 €. Eli mitä vain voi hajota.

Vierailija

Renkaat, akku, tulpat, pakoputki ja voihan hirvikin juosta eteen, mutta se sentään taitaisi mennä vakuutusyhtiön piikkiin omavastuuta lukuunottamatta.

Tuulilasin vaihto onnistuu siihen erikoistuneessa liikkeessä muutamalla sadalla. Jarrupalojen vaihtoon ei saa tonnia menemään, jos ei merkkiliikkeellä teetä. Kytkin ei montaa sataa maksa.

Kun autoon tulee korjattavaa, kannattaa kysellä tarjouksia, tuo sinulta laskutettu kuulostaa aika kalliilta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No vaikka vaihdelaatikko 4000 €, joku ohjainyksikkö 1000 €, kannentiiviste 1000 €, vesipumppu 300 €. Eli mitä vain voi hajota.

Jos nuo menee tuon ikäisestä autosta, silloin autoa on kaltoin kohdeltu. Pelkkä ohjainyksikön vaihto ei ole noin kallis, eikä kannentiivisteen vaihtokaan, ellei samalla ole mennyt muuta. Laatikkovika tuon ikäisessä olisi luultavasti ainakin osittain valmistusvirheen syytä. Vesipumppu voikin kulua...

Vierailija

Hei kiitos, vikoja voi siis löytyä lisää... Tosin se olisi jo todella huono tsägä. Ja osa töistä on teetetty merkkikorjaamolla, osa ei, mut kytkin maksoi kyllä paaaaljon enemmän kuin pari sataa siis jo pelkät osat. Osittain mua voidaan toki myös huijata, kun en osaa terkistaa ite esim. Kuinka kuluneet jarrupalat on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei kiitos, vikoja voi siis löytyä lisää... Tosin se olisi jo todella huono tsägä. Ja osa töistä on teetetty merkkikorjaamolla, osa ei, mut kytkin maksoi kyllä paaaaljon enemmän kuin pari sataa siis jo pelkät osat. Osittain mua voidaan toki myös huijata, kun en osaa terkistaa ite esim. Kuinka kuluneet jarrupalat on.

Jarrupaloista saat nopean arvion renkaita vaihtaessa ja katsastuksestakin kannattaa kysyä kuinka paljon niitä on jäljellä. Ei niitä välttämättä etukäteen tarvitse vaihtaa, mutta sitten heti, kun kuuluu ääntä ja etu ja takapalat kuluu yleensä eri tahtia, toisaalta ei ne palat itsessään kovin kalliita ole.

Mitähän kytkinrempassa on tehty jos se on maksanut tonnin päälle? Se on ihan normaali kuluva osa kuitenkin. Tarjous kannattaa pyytää senkin takia, että kun tietävät kilpailutuksesta, tarjoavat vähemmän ylimääräistä työtä, jota perustelevat "siltä varalta".

Vierailija

Kytkinpaketti (osat) voi maksaa alta satasesta seitsemään sataan samaan autoon, riippuu osien merkistä. Todellista ainakaan hintaa puoltavaa eroa ei niissä löydy, koska niiden on aina täytettävä vaatimukset. Luultavasti merkkikytkimistä merkkihuolto saa paljon isomman alennuksen (jota se ei tietenkään jyvitä asiakkaalle, jos asiakas ei kilpailuta).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
sitten tuli kivi ja halkaisi tuulilasin

Suosittelen ottamaan lasivakuutuksen, se ei maksa juuri mitään. Korjaukset on ilmaisia ja jos vaihdetaan koko lasi, se on omavastuun eli 150€. 

Vierailija

Tuulilasin rikkoutuminen on melkein aina oma syy. Lentävät kappaleet ovat yleensä lähes paikallaan, oma väärä tilannenopeus aiheuttaa vahingon.

Vierailija

Imuläpän, kaasupolkimen tai kytkimen asentoanturi. Jokaisessa kuppainen potentiometri, joka elektroniikkakomponenttina itsessään maksaa kymmenen senttiä, mutta auton varaosaksi integroituna saattaa maksaa tonnin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat