Miksi lyhyiden pitää pukeutua näin
Lyhyille naisille annetaan aina ihmeellisiä pukeutumisvinkkejä. Olen itse 155 senttinen.
.
Aina kehotetaan välttämään lyhentäviä vaatteita ja pitäisi näyttää mahdollisimman pitkältä. Itse en koe minkäänlaista tarvetta näyttää pitkältä. Pieni nainen viehättää omaa silmääni ja mielelläni jopa korostan lyhyyttäni.
Omalle luonteellenikin sopii paremmin olla söpö ja hassu, kuin mikään pitkä ja uljas :D ei sellaisessa vikaa ole, minä vain en ole lainkaan sellainen.
.
"Todella lyhyt helma tekee jaloista pidemmän näköiset" mahdollisesti, muttei kiinnosta mikään vesirajavilauttelu :D
.
"Bootcut-lahkeet pidentävät jalkoja" joo eivät todellakaan sovi omalle vartalolle, jaloista tulee todella epäedustavan malliset ja kauniit sääret hukkuvat.
.
"Älä käytä löysiä vaatteita" käytänhän, koska tunnen rennoissa paidoissa oloni mukavaksi.
.
"V-mallinen kaula-aukko pidentää kaulaa" onko tällaisia paitoja ollut edes myynnissä enää muutamaan vuoteen? Ihan muunlaiset kaula-aukot ovat trendikkäitä. Lisäksi itselläni on F-kupin rinnat, joita ei tarvitse erikseen esitellä.
.
Kohta joku valittaa, että mitä nämä ohjeet minun persettäni kutittavat. No eivät kutitakaan, pukeudun juuri niin kuin haluan ja mikä minun mielestäni näyttää hyvältä. Kunhan ihmettelen näitä ohjeita.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään osasta noita vinkkejä. Ei kyse ole siitä että haluaisin näyttää pidemmältä, mutta haluan että kropan suhteet näyttää tasapainoiselta. Itselläni on lyhyet jalat suhteessa selkään, enkä halua pukeutumisella saada jalkoja näyttämään vielä pidemmiltä. Isot rinnat myös ja väärän mallinen kaula-aukko saa minut näyttämään lihavalta yksitissiseltä friikiltä.
Siis en halua että jalat näyttää vielä lyhyemmiltä. :D
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14 kirjoitti:
Pariisittaren keskipituus on 157 senttiä. Mun pituus tasan. Ei kukaan niille sano miten pukeutua, päinvastoin: koko maailma matkii. Repikää, honkkelit, siitä.
Ranskisnaisten keskipituus on 161,9 cm eli reilusti sinua pitempiä he ovat. Ja suuri osa maailman naisista näkyy olevan samoissa mitoissa, poislukien Pohjoismaat ja muutama muu pitkien ihmisten asuinseutu.
Ne ranskikset, joita "koko maailma matkii", ovat muotitalojen 180-senttiset mallit, eivät puolitoistametriset hienostorouvat tupakoinnin rypistämine huulineen ja kittanoine chaneljakkuineen.
http://www.disabled-world.com/artman/publish/height-chart.shtml
Kyllä se kuuluisa ranskalainen tyyli on ihan se mitä Pariisissa kadulla näkee. Siitä puhutaan kun puhutaan ranskalaisten naisten pukeutumistyylistä. Ja siitä puhutaan yleensä ihailevaan sävyyn.
Miten niin "pitää"?
Jokainen tietysti pukeutuu juuri niinkuin haluaa. Kyse on siitä, että jos jostain syystä toiveena on näyttää pidemmältä, niin siihen sitten vinkkejä annettu.
Onko itsetunto vähän huono, jos tuollaiset hömppäjutut ottaa jonain "näin on ehdottomasti tehtävä" -tasoisina ukaaseina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14 kirjoitti:
Pariisittaren keskipituus on 157 senttiä. Mun pituus tasan. Ei kukaan niille sano miten pukeutua, päinvastoin: koko maailma matkii. Repikää, honkkelit, siitä.
Ranskisnaisten keskipituus on 161,9 cm eli reilusti sinua pitempiä he ovat. Ja suuri osa maailman naisista näkyy olevan samoissa mitoissa, poislukien Pohjoismaat ja muutama muu pitkien ihmisten asuinseutu.
Ne ranskikset, joita "koko maailma matkii", ovat muotitalojen 180-senttiset mallit, eivät puolitoistametriset hienostorouvat tupakoinnin rypistämine huulineen ja kittanoine chaneljakkuineen.
http://www.disabled-world.com/artman/publish/height-chart.shtml
Kyllä se kuuluisa ranskalainen tyyli on ihan se mitä Pariisissa kadulla näkee. Siitä puhutaan kun puhutaan ranskalaisten naisten pukeutumistyylistä. Ja siitä puhutaan yleensä ihailevaan sävyyn.
Menneisyydessä, menneisyydessä. Silloin, kun Pariisi oli muodin keskus. Nyt se on vain yksi muiden joukossa. Ihailevasti ranskalaisten naisten pukeutumistyylistä puhutaan silloin tällöin. Ja aika usein puhutaan myös siitä, että ranskalaiset tyylikkäimmilläänkin ovat tosiasiassa aika suttuista porukkaa, varsinkin metrin päästä nähtynä.
Minäkään en koskaan ole hävennyt lyhyyttäni (155cm), joten miksi se pitäisi piilottaa? Haluan pukea just sitä, mikä näyttää omaan silmääni hyvältä. Korkkarit ei tunnu mukaville, joten sellaisia en laita edes juhliin. Pillifarkut lyhyelle ja reitevälle on kuulemma pahin tyylimoka ikinä, mutta omasta mielestäni minulle eivät muut sovikaan.
Onhan se aika hölmöä olettaa, että lyhyt nainen haluaisi automaattisesti näyttää pidemmältä. Noin muuten noista pukeutumisvinkeistä voi ottaa vaarin olettaen, että omassa kehossa on joku ominaisuus jota haluaa häivyttää tai korostaa, mutta ei mikään pakko ole tietenkään.Itselläni on pienet tissit ja suhteessa leveä lantio, ja ihmettelen aina kaikissa bikinienvalintaoppaissa sitä, että noita ominaisuuksia pitäisi yrittää jotenkin peitellä... Tietty ymmärrän jos on tosi eriparinen ylä- ja alakroppa, niin ei halua välttämättä sitä erikseen korostaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "pitää"?
Jokainen tietysti pukeutuu juuri niinkuin haluaa. Kyse on siitä, että jos jostain syystä toiveena on näyttää pidemmältä, niin siihen sitten vinkkejä annettu.
Onko itsetunto vähän huono, jos tuollaiset hömppäjutut ottaa jonain "näin on ehdottomasti tehtävä" -tasoisina ukaaseina?
Joku lyhyt ehkä haluaa näyttää pidemmältä. Moni lyhyt kuitenkin pitää lyhyydestään.
Silti lyhyiden pukeutumisvinkeissä aina neuvotaan, miten näyttää pitkältä. En ole koskaan nähnyt vinkkejä, jotka olisi suunnattu lyhyille naisille, jotka pitävät lyhyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään osasta noita vinkkejä. Ei kyse ole siitä että haluaisin näyttää pidemmältä, mutta haluan että kropan suhteet näyttää tasapainoiselta. Itselläni on lyhyet jalat suhteessa selkään, enkä halua pukeutumisella saada jalkoja näyttämään vielä pidemmiltä. Isot rinnat myös ja väärän mallinen kaula-aukko saa minut näyttämään lihavalta yksitissiseltä friikiltä.
Vielä kun Suomesta saisi vinkkien mukaisia vaatteita lyhyelle naiselle!
Esim. jos sulla kerran on pitkä selkä ja lyhyet jalat ja olet kokonaisuudessaankin lyhyt, niin et taatusti löydä Suomen kaupoista sellaista takkia, joka ei vielä lisää korostaisi selkäsi pituutta ja jalkojen lyhyyttä. Koska pienikokoisille ei tehdä vaatteita, ja joudut ostamaan vähän liian ison takin. Jonka vyötärökaarrokkeet osuu sulla lantion kohdalle, eli "optinen vyötärö" tulee vielä matalammalle kuin mitä vyötärö oikeasti on. Ja jalat on kuin mäyräkoiralla.