Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Refluksivauvojen äidit apua!!

10.02.2006 |

Olisin kysäissyt että mitä lääkkeitä olette vauvoillenne saaneet refluksiin, ja mistä on eniten apua ollut? Meillä jälleen kerran refluksivauva, gaviscon ei ole auttanut kenellekään, zantacista oli viimeksi apua, prepulsidia käyettiin aikoinaan yhdellä ja se oli hyvä, mutta nihkeästi sitä nykyään määräävät. Lääkäriin ollaan menossa vasta maanantaina, mutta jo kokemuksesta osaa sanoa että missä mättää niinsanotusti. Luultavasti joudun myös maidottomalle ja munattomalle dietille, näyttäisi olevan jonkinlaista allergianpoikastakin ehkä (toivotaan että ei). Kaksi maitoallergista on ollut, mutta tämä vauva reagoi eritavalla heihin verrattuna. Mutta jos jotkut jaksaa kirjoittaa, niin kiitokset jo etukäteen.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teillä sujuu??

Meillä aika entisenlaista menoa, eli välillä tosi hyvin, välillä huonosti (sen tosi sanan jätän tuosta huonon edestä pois, eli vähän paremmin kokonaisuutena siis). Syön edelleen pelkkää bataattia ja riisiä itse, mutta nyt vauva saa korviketta lisänä jo aika paljon. Peptidi käytössä, ja ainakin vielä tuntuisi sopivan, lääkärissä käytiin ja pitää silti altistaa tavalliselle korvikkeelle, vaikka ei käy edes äidinmaidon kautta, tuntuu ihan hassulta. Refluksi parempi silloin kun muutenkin parempi ja huononee aina silloin kun saa mun maidon kautta jotain epäsopivaa. Nimittäin tuossa viime viikonlopulla sorruin syömään ja söinkin kaikkea oikein urakalla, olin vuorokauden imettämättä, mutta eihän ne mihinkään niin nopeasti maidosta häviä, joten nyt on sitten ollut taas huonompia öitä. Mutta siis maitoaltistukseen menossa.

Vierailija
42/72 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin tänään korvattavuus päätös maidolle, ihanan helpottavaa voi rauhassa joko lopettaa imetyksen tai jatkaa, mutta ei ole siis " pakko" jatkaa, koska ei olisi rahaa ostaa itse korviketta apteekista. Refluksin suhteen ollaan pärjäilty zantacilla, kun olen dietillä. Tosin mun dietti on lipsunut jo monta kertaa, viimeksi nyt vappuna, jolloin sitten on menty pelkällä korvikkeella. Mutta siis pyrkimys syödä riisiä, bataattia, mustikkaa, kurkkua ja kalkkunaa sekä vihreää salaattia. Ja näin on pääsääntöisesti mentykin. Perunaa olen kokeillut itselleni muutaman kerran, se ei tunnu käyvän yhtään. Viljatuotteitakin pienissä määrin kokeilin tässä, ja ne tuntuisivat käyvän paremmin kuin esim. peruna, mikä aika yllättävää. Päiviin on tullut kovasti narinaa ja kitinää ja yöt menee paremmin kuin ennen, eli vähän niinkuin päinvastoin käynyt täällä meillä verrattuna entiseen. Kiinteitä ei aloiteta vielä, siirretään ehkä jopa sinne kuuteen kuukauteen, tai sitten tuossa 5 kk kieppeillä aloitetaan. Ajattelin että jos saan pysymään oireettomana ja vähän vielä laajennettua tuota ruokaa, niin jatkan imetystä

Kertoilepa sinäkin kuulumisia kun ehdit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän tänään siis viljatkin pois, meillä kananmuna ja maito ei ole tuottanut öihin mitään tulosta. En kyllä oikein jaksa uskoa tuohon allergiaan, mutta kokeiltava se nyt kuitenkin on. Tuntuu myös että se mikä apu zantacista oli, on nyt hävinnyt. Tai sitten vaan kuvittelen. Yritän ensiviikolla " kinuta" reseptin prepulsidiin tai primperaniin. Voisihan niitä ainakin kokeilla. Eli tulevan viikon syön ainoastaan riisiä, possua ja gluteenitonta leipää. Pääsisiköhän jääneistä kiloista eroon tällä ruokavaliolla??

Mitäs muille kuuluu Tiklu esim.

Vierailija
44/72 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis 3 päivä viljattomalla. Ei muutoksia vielä, viime yönä nukkui ehkä paremmin, kunhan sain nukutusrumban jälkeen nukkumaan. Posken ihottuma ei ole pahemmaksi eikä paremmaksi muuttunut. Päivät edelleen entisellään ja ikävä kyllä samoin yötkin.

Vierailija
45/72 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai on nyt 9.päivä maidotonta & munatonta ja 3. päivä ilman kotim. viljoja, kalaa, tomaattia ja appelsiinia. Ei vaikutusta... Refluksioireet tuntuvat pahenevan. Eilen huusi päivälläkin 40min putkeen =( Että silleen... Nyt on poitsu syönyt vähän enemmin taas kiinteitä/päivä, mutta kaukana ollaan " normaalimäärästä" . Jokainen ruokailu loppuu " puistatutksiin" , ja välillä poika nielaisee silmät kiinni puristaen pöydän reunaa... Selkeästi syöminen tekee välillä todella kipeää. Pojalle ei ruoka maistu, vaikka selkeästi on nälkäinen. Kurjaa =(

Parina yönä ollaan annettu Pronaxen-kipulääkettä. Se vie kipuhuudon pois, mutta sitten poika huutaa seuraavana päivänä. Eikä se yöherätyksiä vähennä, mutta poika rauhoittuu silloin tissillä/tutilla sylissä hyssyttelemällä eikä huuda esim. ½ tuntia putkeen 2-3 kertaa/yö...

Viikon päästä perjantaina mennään lääkäriin. Saas nähdä onko imetysdieetillä ollut mitään vaikutusta siihen mennessä ja pitäisiköhän mun jättää vielä jotain pois ruokavaliosta vai ei... Pojalta varmaan pitäisi karsia ruokavaliosta jotain, kun vaan tietäisi mitä...? Tuntuu olevan ihan hakuammuntaa tämä touhu... Toivottavasti lääkärillä on jotain vinkkejä.

Vierailija
46/72 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoissa mennään noiden ruokavalioiden kanssa. Meilläkin nyt neljäs viljaton päivä. Aika ihmeellinen oli viime yö. Nukkumaan puoli 11 ja herätys viiden jälkeen. Jotain pientä öninää sieltä välillä kuului. Senjälkeen alkoivatkin sitten vaivat, nukutin n. 1.5 tuntia = kantelin ympäri kämppää, nukkui puoli tuntia ja sitten alkoi ilmavaivat. Melkein jo kerkesin ajatella puoli kuusi, että josko sittenkin tästä olisi apua, siis niihin ilmavaivoihin edes. Refluksiin nyt tuskin ruokavalio ihmeemmin ainakaan auttaa, ja sentakiahan meidän nukutusrumbat on yöllä (nimenomaan yöllä) niin pitkiä. Mutta noihin ilmavaivoihin. On tosi turhauttavaa kannella tunti-kaksi ja sitten nukutaan puolituntia tai tunti. Tosin ei onneksi aina näin. Syöminen vaan pahentaa tilannetta, se nukutusrumba alkaa uudelleen. Eikä selvästi edes ole nälkäinen. Ajattelin nyt tämän viikonlopun, että en syö edes sitä gluteenitonta leipää jossa siis maissia. Pelkästään riisiä, possua ja kurkkua (ehkä salaatin vielä lisään kun tarvitseehan sitä rehua). Katsotaan vielä onko parempaa vaikutusta. Ja jos on, niin sitten ruvetaan yksitellen jotain lisäämään, esim. se maissi ensin. Meillä tämä on tietysti ehkä helpompi toteuttaa kun ollaan ihan tissimaidolla. katsellaan!!! Ja jaksamista sinulle kuten tietty muillekin refluksista kärsiville.

Vierailija
47/72 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika huusi 2h ja mies on työmatkalla =( Todella kivaa... Tänään poika on nukkunut päiväunia todella huonosti. Autossa ½h, sisällä ½h (tosin ensin HUUSI ja unien jälkeen HUUSI). Sain onneksi TODELLA pitkällä kärryjen heilutuksella pojan nukahtamaan ulos...

Jätän itseltäni myös soijan pois ruokavaliosta. Tosin omien oireideni takia. Olen saanut siitä joskus suolisto-oireita, kun olen käyttänyt reippaammin. Olen sietänyt sitä ihan hyvin harvoin syötynä. Nyt olen sitten korvannut maidon soijatuotteilla ja iho kutiaa... Yhdistän sen tuohon. Hirssiä/tattaria en ole niin paljon syönyt ja ne on sopineet mulle aiemminkin. Maissia olen joskus epäillyt omien oireiden aiheuttajaksi.

Mulla ruoka-aineallergioiden määrä vaihtelee... Tietty siitepölytkin vaikuttavat. Viime vuodet olen saanut syödä suht normaalia ruokaa, joten täytyy toivoa että en dieettauksen aikana itse herkisty jollekin " uudelle" ruualle.

Annoin pojalle kipulääkettä viime yönä. Huono omatunto, kun sitä ei saisi kovin usein antaa. Mutta ei siitäkään tule mitään, että poika vaan huutaa eikä saa itsekään nukuttua...

Nyt ollaan mummulassa ja kun poika herää ulkoa lähden yksinäni tuohon lähikauppaan shoppailemaan...

Muistatkos mitkä E-koodit liittyivät soijaan? E322 on ainakin lesitiini. Olinkos E410 joku asiaan liittyvä? en enää muista noita, kun ei ole tarvinnut välttää niitä vähään aikaan.

Vierailija
48/72 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet alkoivat pojalla jo parin päivän ikäisenä. Vauvana lääkkeenä oli prepulsid ja nyt vuoden verran ollut käytössä losec mups. Molemmat olleet suhteellisen hyviä. Nyt poika lähentelee 5-vuoden ikää ja joutuu todennäköisesti lopun elämäänsä syömään lääkkeitä, koska oireet ilmaantuvat heti lääkityksen loppuessa.

Joku tuossa sanoi, että lapselle harkitaan leikkausta. Olisi kiva kuulla miksi sitä on ehdotettu, koska meidän lääkäri oli sitä mieltä, että ei missään tapauksessa leikkausta. Tuntuu vaan niin oudolta, kun tätä sairautta tosiaan hoidetaan niin eri tavalla ja lääkäristä riippuen.

Vierailija
49/72 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ollaan aika nihkeitä leikkaamaan, koska niissä useimmiten ei saavuteta sitä haettua hyötyä. Voi kun muistaisin mistä olen lukenut tuosta . Aikuisillakin tehdään refluksin takia leikkauksia, mutta mitä olen useilta kuullut, ne ei ole tuoneet sataprosenttista onnistunutta tulosta. Jos löydän linkin koskien leikkauksia, laitan tänne.

Muutenkin tälle lasten refluksille tulisi saada yksi ja yhtenäinen käypä hoito suositus.. Tämä nimittäin yleistyy, kun diagnosointi parantuu.

vrt. kuinka moni koliikkilapsi onkin refluksilapsi??

Muoriska

Vierailija
50/72 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauli Mäkelä kirjassaan " Irti tulehduskierteestä" kirjoittaa " refluksin" hoidosta mm. maidottomalla ruokavaliolla. Kirja on muutoinkin hyvä, jos tällaiset hoitomenetelmät ei tunnu epätieteelliselta hömpältä... Meillä on todella allerginen 2 -vuotias, joka pulautteli vauvana paljon ja oksentaa edelleen välittömästi saatuaan pienenkin tilkan lehmänmaitoa. Olemme olleet kyseisen Mäkelän hoidossa, ja lapsemme vointi on muuttunut jonkin verran parempaan suuntaan.

Vierailija
51/72 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä on tämän kuun lopulla 2 vuotta täyttävä tyttö, jolla todettiin GERD n2kk iässä (sairaalas oltiin varmaan n.5vkoa kaikkinensa, jos laskee yhteen kaikki kerrat, tutkittiin ph-mittauksella, vatsan ja aivojen ultrauksella, vatsatähystys nukutuksessa, maitovarjoainekuvauksella, ja neurologikin teki diagnoosia). Vasta maitovarjoainekuvaus todisti, että takaisinvirtausta oli koko ruokatorven matkalta, ja kiinteiden aloitus 2,5kk iässä toi paljon oksennuksia (yksikin lusikka liikaa ja kaikki tuli kaaressa ulos) mukanaan. meillä oli myös nenämahaletkuvaihe muutaman vkon ajan, jonka jlk aloin juottaa neitiä aina nukkuessa ja röyhtäyttämään, jotta ei itse tiedostanut juomistaan ja homma sujui paremmin. Imetys oli vain hylättävä jo ennen 2kk ikää, koska neidin imuote oli alusta lähtien tosi heikko, ja imeminen vei kaikki voimat pieneltä, eikä nestettä silti mennyt tarpeeksi massuun.

Noh, 1-vuotiaana hän yhtäkkiä alkoi nauttia pullosta ja maidosta, ruokamäärätkin kasvoivat kivasti. Olin hänen kanssaan kotona 1v8kk asti, jonka jlk menin töihin ja neiti aloitti päiväkodissa. Kirjoitin päiväkotiin parisivuisen kirjeen meidän vauva-ajasta ja syömiseen liittyvistä ongelmista, hoidoista + lääkityksestä (siis kokeilimme aivan hetken alussa zantacia ja gavisconia, melko pian huomasimme vaan, että ainoastaan Losec Mups tehoaa, joten sillä ollaan vieläkin, viime kesänä yritimme jättää sen pois, oksentelut alkoivat heti ja yöhuudot samaan syssyyn). Nyt kun neiti on sopeutunut hienosti, menee ruokailukin ok. Hänelle toki muussataan ruoka vieläkin (paloja hän kakoo edelleen tav.ruoassa, mutta esim. pizza, karjalanpiirakat ym. nannan hän haukkaa hienosti itse ja pureskelee ja nieleminen ei tuota mitään ongelmia). Ilmeisesti ne valtavat oksentelut vauva-aikana ovat jättäneet jälkensä, mutta luojan kiitos ei ole vielä puhjennut mitään allergioita tähän päälle, hedelmiä ja vihanneksia tosin hän ei suostu maistamaankaan (voipi olla, että närästävät, en osaa sanoa). Mutta, pääasia on, että hän syö usein melkein eniten koko ryhmässään, en suoraan sanottuna välitä tällä hetkellä tippaakaan, onko se sitten muussattua vai ei, niin hyvältä se tuntuu, kun kaiken jlk ruoka maistuu.

Kovasti minuakin mietityttää, että kuinka kauan tässä Losecilla mennään, lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että kun meillä on ollut aikamoista infektiokierrettä, niin ei ainakaan syys/talviaikana kannata jättää pois, koska limaisuus esim. flunssassa pahentaa refluksia ja toisin päin (mehiläisen asiakaslehdessä hyvä artikkeli aihetta hieman sivuten...). En haluaisi ajatella edes vielä leikkausta, joten kun arki on tällä hetkellä ihanan rauhaisaa refluksin osalta, otamme vaan tyytyväisenä lääkkeen ja odotamme kevään kontrolliaikaa, jolloin asia tullee uudelleen esille. Hienoa on muuten ollut havaita se, että tyttö ei edes tosi kovassa yskässä enää oksentele ollenkaan, olen melkein unohtanut mitä se vauva-aika oli pahimmillaan (uskaltaako tässä edes harkita toista...)

Itse olen koko ikäni kärsinyt närästyksestä (siis alle kouluikäisestä jossain määrin, teini-iässä paheni huomattavasti), vuosittain syön ainakin yhden kovan kuurin (nexiumia juuri syksyllä), ja raskausajasta ekat 4kk olivat totaalisen kauheita yrjöilykuukausia.... näköjään sukurasite on GERDin kohdalla melkoisen voimakas.

Yahoon vertaistukipalsta on ollut verraton tuki, ainakin meille, joten sinne kehoitan kaikkia asian kanssa kamppailevia ottamaan yhteyttä. Vieläkin vaan mietiskelen, jotta olisi upeaa, että esim. täällä Varsinais-Suomessa saisimme aikaiseksi vertaistukiporukan, joka voisi kokoontua säännöllisesti ihan ' livenä' , olisi helpompaa jakaa kokemuksia asian tiimoilta. Itse ainakin koin olevani aika hukassa silloin pahimman sairaalakierreperiodin aikana, ja lastenpsykiatrisella kerran käytyämme totesimme mieheni kanssa yhteen ääneen, jotta voi herran jestas sentään!! Olisi pitänyt yrittää syöttää lasta, joka kammosi tuttipulloa, siinä neljän hlön edessä, ja ku ei onnistunut, niin sitten vaan ihmeteltiin....

Mutta nyt tapani mukaan tuli taas valtaisa purkaus, en ole pitkään aikaan käynyt täällä palstalla, enkä näitä asioita edes aktiivisesti pohtinut/jakanut kenenkään kanssa...siksi varmaan näinkin pitkästi jorisin. Tsemppiä ja voimaa kaikille tän asian kanssa arjessa kamppaileville,

tiriro

Vierailija
52/72 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis nyt tällä pienimmällä (5kk) ollu taas teholääkitys päällä. Yleensä menee vaan prepulsid säännöllisesti, mut nyt on annettu 2vk zantacia, kun alkoi taas tytöllä koko ajan olla närästystä. Aikasemmin zantac on auttanu ihan muutamassa päivässä, mut nyt näyttää et ei tuo apua. Soittelin lääkärille ja nyt saatiin Losec mups, tuttu lääke jo esikoisen ajoilta. Muistaakseni sitä annettiin 2-4 vk kuurina. Mites muilla?

Lääkäri vaan empi tuon losecin määräämistä, kun se kuulemma lopettaa suolahapon synnyn vatsassa kokonaan ja sit suolisto on arka kaikille muille pöpöille kuten hiivalle. Ei kyllä kukaan lääkäri oo aikasemmin mulle tommosta maininnu. Onko teillä , jotka joudutte antamaan Losecia lapselle pidempiä aikoja, ollu jotain hiiva tai muuta ongelmaa? Esikoiselle annettiin aina 2vk kuureja.

Ja tuosta maidon sopimattomuudesta. Meillä esikoiselle ei käyny maito ja syynä oli luultavasti juuri refluksi. Nyt kuopuksen kanssa on myös vaikeeta maidon juonti, uneen pitää juottaa, jos meinaa jotain saada menemään ja siltikin juo vaan n. 4-5 dl per vrk. Toisilla maito auttaa närästykseen ja toisilla se pahentaa oireilua. Yks vanhempi lääkäri totes, että usein refluksilapsille ei sovi maito, vaikka ei varsinaisesta allergiasta olekaan kyse. Tuohon yhdyn kyllä 100%:sti!

Meillä tosiaan tää nuorempi ollu lähinnä reilu pulauttelija, mut pari iltaa sit antoi jo ylen ihan kunnolla, tuntui, et tuli koko päivän eväät. Toivotaan et losec tuo helpotusta. Nyt syöminen on niin kuin olis koko ajan jokin möykky kurkussa pienellä, nieleminen on niin vaikeennäköistä. Esikoisen aikaan oksennus lensi kaarella useasti päivässä, mut kylläpä taas säikäytti tämän pienen kanssa. Oli kai jo unohtunu esikoisen ajat!

Ootteko muuten kukaan kokeillu vyöhyketerapiaa refluksiin? Jotenkin en oo jaksanu uskoa siihen, mut voishan sitä kokeilla???

Vierailija
53/72 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menty kolmisen päivää gaviconilla, eikä mainittavaa apua. Auttaa ehkä hetken ja lapsi rauhallisempi (ehkä) hereillä olleessaan. Mutta kun sitä ei voi joka ruuan jälkeen antaa, niin oireilu ehkä silloin kun sitä ei anneta, on nyt jo lisääntynyt. Eli käykö niin, että helpommin oirehtii silloin kun sitä lääkettä ei anneta, kun tottuu aina hetken ajaksi hieman parempaan oloon?!?! En tiedä, voikun ne osaisivat kertoa miltä tuntuu. Ajattelin viikonlopun vielä katsella ja aloittaa sitten kokeeksi zantacin. Kaikenlisäksi meillä ainakin gavisconia pidetään niin pahan makuisena, että herää sen antoon yöllä, siinäkin mielessä on huono lääke.

Eli pari KYSYMYSTÄ ekaks niille joilla käytetään esim. primperania tai prepulsidia, annetaanko niitäkin myös yöllä? Nehän taitaisivat olla ainoita, jotka poistavat " mekaanisesti" sitä refluksia, zantac tietenkin vaikuttaa ilmeisesti pelkästään mahan happamuuteen.

Muistaako joku tai tietääkö, että kauan gaviscon vaikuttaa? Tänä yönä sen annon jälkeen saatiin n. kolmen tunnin RAUHALLISET unet, jotka on äärettömän harvinasia meillä, mutta sitten sen jälkeen alkoi aivan valtava nieleskely, ja yskiminen, eli meinasi maidot mennä väärään paikkaan. Ei ollut nälkäinen, syötin kyllä, mutta selvästi näki, ettei nälkäänsä herää.

TIKLU, miten teillä on sujunut gavisconin kanssa?

Vierailija
54/72 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin juuri kuulumisia tuohon semper kyssäriin, olisi kiva kuulla miten teillä sujuu. Zantac edelleen refluksiin, joka on selkeästi parempi aina kun ruoka sopii. Eli muita lääkkeitä en ole vielä aloittanut, toivon toki ettei tarttisikaan.

Vierailija
55/72 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönnin jälkeen on monesti vähän ähky, syö ilmeisesti liikaa. Mutta jos saan siitä nukkumaan, niin nukkuu noin puolituntia- tunnin hyvin, sitten alkaa närästys ja kauhea kiemurtelu ja kakominen. Riippuen kuinka väsynyt on, niin voin saada heiluttelulla ja tutilla jatkamaan unia, ja jos saa määrätyn " vaiheen" yli, niin saattaa nukkua pitkäänkin. Mutta meillä se maito tosiaan auttaa hetken, neutralisoisiko jotenkin niitä happoja tms.

Vierailija
56/72 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primperania annetaan 3xvrk, ja se toimii pienellä viiveellä.

Gavisconin toiminta periaate on taas se että se muodostaa suojaavan kalvon mahaan lähinnä nesteen pinnalle ( niikuin vaahto tiskialtaassa) ja kun vatsa tyhjenee 3-4 tunnin kuluessa, niin se gavisconkin lähtee ruuan mukana pois.

Ohjehan gavisconille on se että annetaan n. 30-60min aterioinnin jälkeen.

Meillä tytöllä myös omena tekee saman " suojakerroksen" , ja itselläni olen sen huomannut toimivan..mutta se on yksilöllistä se.

Muoriska

Vierailija
57/72 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi poika oppi syomaan palaruokaa vasta 2 v 2 kk. Sita ennen oksensi kaiken palaruuan. Vielakaan ei suosu syomaan esim. jugurttia jossa paloja, vaikka normaalit ruuat jo menevatkin. Nyt siis ikaa on jo 2v 8 kk.

Asumme ulkomailla, joten ehka siita syysta leikkausta valayteltiin. Olemme taas yhteydessa ensi viikolla laakariin ja katsotaan mita ehdottaa.

Vierailija
58/72 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut nyt 4 yötä Gaviscon käytössä eikä oikein mainittavaa apua ole ollut meilläkään. Edellisyönä yritettiin olla antamatta pojalle tissiä muutamaan tuntiin, joten poika huusi 1h 45min ja sitten annettiin tissiä kun ei enää jaksettu... Ei kyllä nälkää huutanut...

Viime yönä oli sentään kahden tunnin unipätkä Gavisconin jälkeen. Aika paljon meillä!! Taitaa tuo Gaviscon poitsunkin mielestä olla pahaa, kun tulee kauhea huuto aina kun sitä yritetään tunkea suuhun. Ja yöllä herää täysin sen antamiseen, jolloin täytyy nukuttaa uudestaan... Annatteko Gavisconin heti yösyötön jälkeen vai vasta puolentunnin päästä?

Tänään päivällä tuntui ettei poika meinannut nukahtaa millään, joten ensimmäiset päikkärit (yleensä sisällä) jäivät väliin. Poika melkein nukahti sen jälkeen syöttötuoliin ja siirsin sänkyyn, johon nukahti suht helposti. Heräsi hetken päästä huutamaan, nukahti syliin ja heräsi huutamaan. En nukuttanut enää uudestaan, mutta huomasin kun pojalla nousi ruokaa suuhun ja nieleskeli sitä sitten...

Hetken päästä yritin nukuttaa poikaa uudestaan, mutta huusi suoraa huutoa kun yritin kallistaa selälleen. Ja kun otin syliin ja rauhoittelin, nousi taas ruokaa suuhun...

Tuli vaan mieleen, että poika on ollut ihan vastasyntyneestä asti sellainen ettei ole ikinä viihtynyt sylissä selällään ' vauva-asennossa' . Aina pitänyt olla pystyssä tai sitten koliikkiaikaan (vai mitä ikinä olikaan) piti kantaa vatsa alaspäin kaikki päivät...

Ainakin meillä oli tämä päivä huonompi. Miehen kanssa päätettiin kokeilla antaa Gavisconia vain illalla, mahdollisesti ehkä yöllä yhden syötön jälkeen ja päivällä ensimmäisen soseaterian jälkeen. Jos vaikka parantaisi päiväunia...

Katsellaan tilannetta viikonlopun verran ja sitten tarvitsee miettiä varmaan lääkäriin menoa uudestaan...

Vierailija
59/72 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt kanssa 4 yötä takana, eikä yöt ole todella paremmiksi menneet, oikeastaan päinvastoin. Päivät edelleen ihan ok. Ajattelin, että josko luovuttaisin tänään ja kokeilisin sitä zantacia, tosin nyt olen alkanut ajatella, että ilmavaivaa on varmasti mukana, joten tuskinpa siitäkään pelkästään apua on. Maitohappobakteerit ovat käytössä ja voisi tietysti kokeilla vielä disflatylia lisäksi. Mutta yksi kerrallaan, jos joku auttaisi, niin tietäisi mikä se voisi olla. Gavisconin olen antanut heti ruuan jälkeen, silti siihen heräilee, tosin viime yönä ehkä tottumista jo havaittavissa, ja voisi olla, että siihen tottuisikin eikä heräisi. Eli toisaalta jos se häviää vatsasta n. 3 tunnin kuluttua, niin mikähän meillä sitten sinne suuhun nousee, kun tuntuu että jatkuvasti nieleskelee. Periaatteessa sen hävitessä, pitäisi olla maidonkin hävinnyt vatsasta. Tietysti onhan siellä aina vatsassa nestettä, eli oisko se sitä sitten. On tämä oikeaa salapoliisin työtä, ja voi olla ettei vastausta löydy koskaan.

Muoriska, pitääkö sitä primperania antaa myös öisin, vai riittääkö kolme kertaa päiväsaikaan?

Leikkauksesta, kyllä niitä Suomessakin ilmeisesti leikataan, meille ainakin lääkäri aikoinaan sanoi, että todella vaikeat tapaukset leikataan, se oli muistaakseni jotain prosentin luokkaa, mutta tuosta prosentista en ole aivan varma, mutta hyvin pieni osa kuitenkin.

Vierailija
60/72 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tuossa Gavisconissa noudattanut sitä 30min väliä ruokailuun?? se kannattaa toteuttaa, tai tehdä niinkuin me tehtiin, kun kitinä alkoi annoimme gavisconin.

Primperan annetaan 3x hereilläoloaikana, eli ei tartte yöllä antaa.

Jos on pahasti tulehtunut ruokatorvi, niin ei se heti parane, ei mitään ihmelääkettä ole siihen.

Meillä eron huomasi kuukauden käytön jälkeen; vaikka lapsen paino ei ollut tippunut aiemmin, niin kuukauden käytön jälkeen näkyi selvä piikki painon nousussa, se nousi kerralla +10 käyrälle. Eli ei kaikilla lapsilla paino tipu refluksissa.. mutta kipu voi haitata elämää.

Muoriska