Mitä tehdä naapurille, joka on koko ajan lainailemassa jotakin?

Vierailija

Ovikello soi - naapuri on vailla jotain.
Puhelin piippaa - naapuri on vailla jotain.

Ärsyttävää, vaikka kyse on pienistä asioista; "eihän sulla oo kupillista sokeria", "saanko lainata sun haravaa kun näyttää olevan tuossa", "oisko sulla lainata neulaa ja rihmaa" jne. Tuntuisi tyhmältä olla lainaamatta enkä oikein osaa valehdellakaan. Mutta hemmetti että ärsyttää! Itse en oo tainnu kertaakaan kysyä siltä mitään, mulla on tapana käydä kaupassa uudestaan jos jotain unohdan.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Sun täytyy vaan opetella sanomaan ei. Hymyilet ja sanot että kuule kun meillä on nyt sokeri ihan loppu. Ja katsot silmiin, ja hymyilet vaan. Kyllä se siitä loppuu.

Vierailija

Ja kun mun mielestä on ollut tosi kiva, kun yksi naapuri käy aina välillä lainailemassa jotain, kehtaa sitten itsekin käydä siellä vastavuoroisesti.

Jos et halua pitää yllä tuota tapaa, niin älä lainaa mitään.

Vierailija

Äähhhh kun mä oon niin huono valehtelemaan vasten naamaa!!! Viestiinkin jos valehtelen, niin sydän hakkaa ja hikoilen ja jänskätän. No, onneks mulla oli tällä kertaa kaks pakettia voita... >:[

Ps. Naapuri itse ei varmaan edes hoksaa, miten tää mua ärsyttää. Siitä tää on mukavaa karjalaista suurperhekommuunityyliä. Vittu minä oon Pohjanmaalta.

Vierailija

Eikö hän koskaan tarjoa vaikka leipomuksiaan tai pullakahveja tms.? Minusta tuollainen yksipuolisuus on jo noloa, en itse kehtaisi. No, olen itsekin Pohjanmaalta...

Tiivi taavi tappimaan bääd mut...

Menet vastavuoroisesti lainaamaan jotain vähän arvokkaampaa etkä koskaan muista palauttaa niitä vaan pyydät aina vaan lainaan jotain kalliimpaa. Esim ruohonleikkuri, pyydät sitä lainaan ja sanot omasi olevan rikki vaikkei siinä mitään vikaa oliskaan. Sittena lainaat painepesuria, imuria, peräkärryä jne. Jossain veiheessa se sokerin pummaaminen loppuu ja ovikellon patterit kestää pidempään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis lainaako vai pummaako? Eli saatko takas koskaan mitään kuluvaa?

Sekä että. Joskus tuo tilalle (esim. nyt lupas voipaketin), neulan, haravan, lopun ompelulangan, auton ja pyörän on kyllä palauttanu. Jotain on joskus jääny sille tielleen, esim parit kruunukynttilät, kupillinen pyykinpesuainetta jne. Ei hitto... Me asutaan kilometrin päässä kaupasta!

Ap

Sano suoraan ei

Tuollainen naapuri oli minullakin, tosin lainasi toiselta naapurilta huomattavasti enemmän. Niin ja koskaan ei palauttanut. Joskus myös törkeästi kun tilattiin esim. yhdessä pizzaa sanoi maksavansa takaisin, mutta eipä koskaan kuulunut. En tiedä mitä tuollasille törkeille toisten hyväksikäyttäjille pitäisi sanoa tai tehdä- En itse koskaan kehdannut tylysti sanoa ettei ole esim. sokeria, jos sitä oli. Kai se loppuisi tosiaan siihen jos sanoisi suoraan, etten viitsi lainata, kun ei ole yhtään vastavuoroista, tai että lainaan sitten kun oikeasti tuot takaisinkin..

Vierailija

Meillä naapuri lainasi toiselta naapuriltaan ruohonleikkurin. Oli koko kesän "lainassa". Kun syksyllä palautti, niin aisa poikki, ruohonpaskat siivoamatta koneesta, ja koneen koppa halki päältä. Isävainaa opetti aikoinaan, että eipä ne tavarat lainatessa parane, eikä paljoa lainannut tavaroitaan. Enkä kyllä lainaa minäkään.s

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat