Appivanhemmat poikansa exän uuden suhteen lapselle kummeiksi

Vierailija

Mitä mieltä?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Miksipä ei?

Appivanhemmat voi varsin hyvin olla kummina kenelle haluavat ja kenelle kummiksi pyydetään. Tosin olisi kiva tietää, onko tämä uuden suhteen lapsi myös pojan exän lapsi.

Lisäksi olisi kiva tietää, että kenelle he ovat appivanhempia. Pojan nyxälle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksipä ei?

Appivanhemmat voi varsin hyvin olla kummina kenelle haluavat ja kenelle kummiksi pyydetään. Tosin olisi kiva tietää, onko tämä uuden suhteen lapsi myös pojan exän lapsi.

Itse käsitin, että ap on pojan nykyinen. Ja tottakai se uusi lapsi on pojan eksän lapsi, ei kai muuten puhuttaisi uuden suhteen lapsesta.
Vastaus itse kysymykseen; Mun mielestäni mukava idea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksipä ei?

Uuden suhteen lapsi on pojan exän ja hänen nykyisen puolisonsa yhteinen lapsi. Pojan vanhemmat ovat pojan nykyisen puolison appivanhempia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksipä ei?

Itse käsitin, että ap on pojan nykyinen. Ja tottakai se uusi lapsi on pojan eksän lapsi, ei kai muuten puhuttaisi uuden suhteen lapsesta.

Mikähän aivopieru tuohon tuli, piti kirjoittaa että se lapsi on sen pojan ja nykyisen naisen lapsi. Miksi puhuttaisiin uuden suhteen lapsesta jos tuon pojan eksä olisi lapsen äiti?

Vierailija

Juu mukavaahan tämä on kaikille, iloinen asia.... ai niin, paitsi kun tilanne osuu omaan nilkkaan. En olisi hirveän mielelläni ap:n tilanteessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksipä ei?

Mikähän aivopieru tuohon tuli, piti kirjoittaa että se lapsi on sen pojan ja nykyisen naisen lapsi. Miksi puhuttaisiin uuden suhteen lapsesta jos tuon pojan eksä olisi lapsen äiti?

Ei kun mitä helvettiä, nyt kun koitan pyöritellä juttua uudestaan niin en tajua koko asiasta mitään. Heräsin just päiväunilta, jatkakaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meni jo liian vaikeaksi, tipun kärryiltä... sori

Matti ja Maija ovat olleet naimisissa, mutta eronneet ja kumpikin tahoillaan uudessa suhteessa. Maija saa lapsen Pekan kanssa ja haluaa Matin vanhemmat kummeiksi. Vieläkin liian vaikeaa?

Vierailija

Ap on Pirjo. Hän on naimisissa Matin kanssa. Matti oli aiemmin naimisissa Sallan kanssa. Salla on nykyään naimisissa Erkin kanssa ja heille syntyi vauva, jonka kummeiksi tulivat Matin vanhemmat.
Ilmeisesti Pirjo tässä kyselee, onko tuo kummeus ihan ok.

Minusta ei. En tekisi tätä pojalleni ja hänen uudelle vaimolleen, vaan keskittyisin poikani uuteen suhteeseen, en entiseen minääni. Ihan siitä syystä, ettemme ole yli-ihmisiä, eikä meidän tarvitsekaan olla ja tällaiset asetelmat ovat liian vaikeita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Matti ja Maija ovat olleet naimisissa, mutta eronneet ja kumpikin tahoillaan uudessa suhteessa. Maija saa lapsen Pekan kanssa ja haluaa Matin vanhemmat kummeiksi. Vieläkin liian vaikeaa?

Heh, minäkin selvitin tätä jo nimien kanssa. Matti minullakin mukana kuvassa ;-)
11

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Paitsi että ei kerrottu, että se olisi Maijan ja Pekan lapsi vaan Maijan uuden suhteen lapsi, ei siis välttämättä Maijan lainkaan. Voihan olla, että Maija löysi Tuijan, joka sai lapsen, joka ei ole Maijan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap on Pirjo. Hän on naimisissa Matin kanssa. Matti oli aiemmin naimisissa Sallan kanssa. Salla on nykyään naimisissa Erkin kanssa ja heille syntyi vauva, jonka kummeiksi tulivat Matin vanhemmat.
Ilmeisesti Pirjo tässä kyselee, onko tuo kummeus ihan ok.

Minusta ei. En tekisi tätä pojalleni ja hänen uudelle vaimolleen, vaan keskittyisin poikani uuteen suhteeseen, en entiseen minääni. Ihan siitä syystä, ettemme ole yli-ihmisiä, eikä meidän tarvitsekaan olla ja tällaiset asetelmat ovat liian vaikeita.

Minä olen katkaissut napanuoran poikaani enkä mieti, mitä tekoni hänelle muka aiheuttavat. Jos poikani loukkaantuu siitä, että minulla on hyviä ystäviä, niin sitten saa ihan rauhassa kahmia herneitä nenään. Ei aikuiset ihmiset voi viettää elämäänsä peläten, että omat lapset loukkaantuu olemattomista.

Vierailija

Jos exän välit appivanhempiin ovat mutkattomat ja hyvät esimerkiksi siksi, että exä on appivanhempien lastenlapsen/-lasten äiti, kuulostaa luontevalta. Silloin kuulostaa siltä, että exä haluaa lähentää aiempien lastensa ja uuden tulokkaan välejä sillä, että aiempien lasten mummo ja pappa ovat myös uuden kummit - lapsilla on "yhteisiä" tärkeitä aikuisia, eikä uusi tulokas tunne oloaan ulkopuoliseksi esim. vieraillessaan vanhempien sisarustensa mummolassa.

Omituiselta kuulostaa, jos välit eivät ole erityisen läheiset ja kummiuspyynnön tavoitteena on lämmitellä välejä. Samaten lisäksi, jos exällä ja ap:n miehellä ei ole yhteisiä lapsia, vaan exä on "vain" entinen tyttöystävä/vaimo. Ajattelisin exän olevan yksinäinen, ja että hänen elämässään ei ole paljoa läheisempiä ihmisiä, tai sitten ajattelisin, että hän jostain perverssistä syystä haluaa pysyä exänsä perhettä lähellä. Se, jos appivanhemmat ovat omien lasten isovanhempia, kuulostaa järkevältä ja käytännölliseltä syyltä olla lämpimissä väleissä, mutta muutoin vaikea samaistua, ellei ole jostain syvästä sydänystävyydestä kyse. Riippuu siis tilanteesta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat