Onko helppo saada add:hen apua? Lääkkeitä

Vierailija

Jos hakeutuu alaan perehtyneeseelle lääkärille. Oon melko varma että mulla se on jo lapsesta ollut, nyt omalla lapsella ihan samoja juttuja ekaluokkalaisena..tavarat ei pysy mukana vaan millään. sitten se ei pysty keskittymään jos on paljon ärsykkeitä - se esim sanoo että ei voi muistaa ottaa koulusta housuja kun kaikki puhuu sille ja kysyy jotain...
Ei sillä että ekana alan syöttää lapselle lääkkeitä, mut jos nyt tohon omaan ongelmaan vihdoin hakis apua.

Kommentit (6)

Vierailija

Erittäin helppo. Tiedän yksityisiltä psykiatreilta sitä lääkitystä saaneen jopa useiden jotka itsekin tietävät ettei ole mitään AD(H)D:tä. Sen kun haluavat saada amfetamiinijohdannaista työtehon ja energisyyden tehostamiseen. 

Vierailija

Eiköhän se ole neurologin tontti, ei psykiatrin. Kysehän on neurologisesta oireyhtymästä. Tilaa ap aika teille molemmille, että pääsette tutkimuksiin. Ei niitä lääkkeitä kovin kevyin perustein määräillä.

Vierailija

Julkisella diagnoosin saaminen voi kestää jopa pari vuotta, yksityiseltä sen saa nopeammin. Tietyt lääkärit määräävät adhd-lääkkeitä vain potilaan haastattelun perusteella, mutta jos oikeasti haluat apua sairauteesi, kannattaa hakeutua asiansa osaavalle neurologille ja neurologisiin tutkimuksiin.

ADHD:n hoitoon kuuluu lääkityksen lisäksi keskusteluapu tai toimintaterapia.

Vierailija

Kerran kävin add:hen erikoistuneella, muistelisin että psykiatrilla, mutta se sitten jäi. Olisi mennyt jotain 3 kertaa diagnoosiin. Mietin vaan että saako sit lääkkeitä kokeiluun, toki terapiakin kelpaisi mutta hinta on kova jos joutuu monta kertaa käymään ja itse maksamaan. Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat