Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko Nelasta uusi suosikkinimi Suomessa?

Vierailija

Vai onko sillä liian huono kaiku?
Väestörekisterikeskuksen mukaan harvinainen, 2000-luvulla alle 10 miestä ja alle 10 naista on saanut tämän nimen.
Minusta on kyllä kaunis nimi ja sopii suomen kieleen hyvin. Tietysti voi olla ikävä kertoa lapselle, mistä nimi keksittiin, paitsi jos vaan sanoo "kauniilta naiselta".

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Me aiottiin antaa meidän lapselle nimeksi Nela, mutta vaihdettiin, kun yhdistyy liiaksi nyt tähän kuolleeseen naiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me aiottiin antaa meidän lapselle nimeksi Nela, mutta vaihdettiin, kun yhdistyy liiaksi nyt tähän kuolleeseen naiseen.

Harmi.

Vierailija

Jää ehkä kytemään ja parin vuoden päästä kastetaan Nela-nimisiä enemmän. Mä oon aina ihmetellyt mistä nämä nimitrendit tulevat. Esimerkiksi silloin kun taitoluistelija Mila Kajas oli huipulla Mila-nimisiä ei kuitenkaan kastettu yhtään. Siitä varmaan vasta 10-15 vuoden päästä Mila nousi suosioon, ehkäpä Mila Kunis näyttelijän mukaan, mutta enemmän taitoluistelijasta meidän lehdissä kirjoiteltiin. 

Vierailija

Mä oon miettinyt nimeksi Neelaa jo vaikka kuinka pitkään, jos joskus tyttären saisin. Melko sama kuin Nela. Ei tosin ole nyt ajankohtaista, onneksi.

Vierailija

Todennäköisesti muodossa NELLA - vertaa tv:n lastenohjelma Niksi-Nella.

Mutta... Tuleeko Saglenovasta uusi suosikkisukunimi?!?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koiran nimi.

Miksi kaikista lyhyistä ja vähän vieraammista nimistä aina sanotaan, että "koiran nimi"? Onko Nellakin koiran nimi? Miksi Nela on koiran nimi mutta Niilo ei?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran nimi.

Miksi kaikista lyhyistä ja vähän vieraammista nimistä aina sanotaan, että "koiran nimi"? Onko Nellakin koiran nimi? Miksi Nela on koiran nimi mutta Niilo ei?

Siksi, kun ne on. Ja kyllä, Nella on myös koiran nimi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran nimi.

Nella on minun korvissani nimenomaan koiran nimi. Mutta näähän tulee usein siitä, että sen nimisiä koiria on ollut lähipiirissä. 

lapsuudessani pihapiirissämme oli kaksi Nella koiraa ja yksi Vili, eikä siihen aikaan kukaan olisi laittanut noita nimiä lapsille, eli en tuntenut ketään sen nimistä ihmistä. Siksi en vieläkään osaa kumpaakaan ajatella muuna kuin koiralle sopivana nimenä, vaikka ovatkin nyt suosittuja lasten nimiä. Jos noi koirat olisivat olleet silloin vaikka Minna ja Ville (sen ajan suosikki lastennimet), niin ajattelisin varmaan, että koirilla oli ihmisten nimet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran nimi.

Mun mielestä Netta on kanssa koiran nimi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran nimi.

Nella on mollamaijan nimi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran nimi.

Nella on kyllä perinteisesti koiran nimi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran nimi.

Aika rankasti luokittelet mikä on koirien nimiä. Mikähän sitten ois ihmisen nimi? Joku vanhanaikainen Pirkko tai Pekka? Se on kuule niin että nimet on nimiä perkele ja ne on tarkottttu kaikille

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat