Lue keskustelun säännöt.
Oon kirjailija, miten saan tämän pois "pystyn kirjoittaa vain öisin"
10.11.2015 |
Mulla on ongelmana vuorokausirytmi. Kirjoitan kirjaa ja käyn osapäiväisesti töissä.
Jo nuoruudesta muistan, että piirsin aina vain öisin ja olin sitä mieltä, että luovuus on parasta yöllä.
En pysty kirjoittaa muulloin kuin yöllä. Miten saisin "asenteeni" muutettua?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen sanonut olevani taiteellinen. En taiteilija.
Enkä myöskään huutele asiaa yleisesti.
Kirjailija on myöskin eri asia kuin taiteellinen ihminen.
Taiteellinen voi olla, vaikka ei olisi taiteiliJA.
Ja kuinka niin "ylentää".. Onko sinulla heikko itsetunto?
Ei kai tuo nyt kenestäkään parempaa tee.
Itse olen käyttänyt sanaa taiteellinen siinä yhteydessä, kun olen perustellut miksi olen herkempi kuin monet muut.
Taiteellisuuteen (jos sitä haluaa käyttää) tarvitaan aina herkyyttä. Tai voihan toki "kylmä" järki ihminenkin maalata, mutta kyllä sen eron huomaa..
En minä sitä itse ole valinnut. Ja tuolla "lahjalla" ei tässä maassa "rikastumaan" pääse, joten siksi en ole taide aloille hakeutunut.
Miksi minä taas puolustaudun, vaikka ei tarvitsisi edes.. Hmh..