Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon kirjailija, miten saan tämän pois "pystyn kirjoittaa vain öisin"

Vierailija
10.11.2015 |

Mulla on ongelmana vuorokausirytmi. Kirjoitan kirjaa ja käyn osapäiväisesti töissä.

Jo nuoruudesta muistan, että piirsin aina vain öisin ja olin sitä mieltä, että luovuus on parasta yöllä.

En pysty kirjoittaa muulloin kuin yöllä. Miten saisin "asenteeni" muutettua?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap. oikea kirjailija? Tarkoitan, että onko teoksiasi julkaistu vai ovatko ne omakustanne/suunnitteluasteella? Joskus "taiteilijuus" otetaan identiteetiksi ennen kuin siitä on mitään konkreettisia näyttöjä. En tietysti tarkoita ap:ta, vaan ihan yleisellä tasolla totean. Erityisen suosittua tällainen taiteilijaksi itsensä mieltäminen ja nostaminen on mt-ongelmaisten ja erilaisten persoonallisuushäiriöisten keskuudessa. Ymmärrän, että ihmisiä pitää kannustaa, mutta jos lahjoja ei oikeasti ole, ei pitäisi ruokkia turhia kuvitelmiakaan.

 

Mitä tällä on väliä onko "oikea kirjailija"? Minä en ole ap, enkä oikea kirjailija, julkaisukriteerien mukaan, enkä sellaiseksi edes halua. Mutta minä nautin luovuuteni käyttämisestä, siksi että saan siitä suurta nautintoa. Onko siinä jotain pahaa että sitten ajattelee itsekseen olevansa taiteilija. Minä olen semmoinen pöytälaatikkotaiteilija, ja se on mukavaa kun ei joudu edes kriitikkojen kynsiin :D 

Olen sanonut olevani taiteellinen. En taiteilija.

Enkä myöskään huutele asiaa yleisesti.

Kirjailija on myöskin eri asia kuin taiteellinen ihminen.

Taiteellinen voi olla, vaikka ei olisi taiteiliJA.

Ja kuinka niin "ylentää".. Onko sinulla heikko itsetunto?

Ei kai tuo nyt kenestäkään parempaa tee.

Itse olen käyttänyt sanaa taiteellinen siinä yhteydessä, kun olen perustellut miksi olen herkempi kuin monet muut.

Taiteellisuuteen (jos sitä haluaa käyttää) tarvitaan aina herkyyttä. Tai voihan toki "kylmä" järki ihminenkin maalata, mutta kyllä sen eron huomaa..

En minä sitä itse ole valinnut. Ja tuolla "lahjalla" ei tässä maassa "rikastumaan" pääse, joten siksi en ole taide aloille hakeutunut.

Miksi minä taas puolustaudun, vaikka ei tarvitsisi edes.. Hmh..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä