Naurattaa palstan hätäännys, kun elarien maksu on päivän myöhässä

Vierailija

Kertoo kyllä, minkätasoista porukkaa tänne kirjoittelee, jos talous on vedetty noin tiukoille.

Mitä jos jättäisit vaikka ne tupakat ja siiderit kauppaan, niin saisit itse elätettyä lapsesi? Ja pidä nyt ihmeessä huolta ehkäisystäsi!

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

No kunhan itse syystä tai toisesta ajaudut taloudelliseen ahdinkoon, niin tule kertomaan se tänne meille. Nauretaan sitten sinulle kaikki yhdessä! Ja en saa elareita itse, enkä muitakaan etuja. Empatiakykyinen sen sijaan olen.

Vierailija

Mikäs siinä hätäännyksessä sinua nyt niin naurattaa? Taidat olla vahingoniloinen joka asiasta länkyttäjä,  joka ei tiedä suomalaisten lapsiperheiden karusta arjesta mitään(kuten ei useimmat nykypäättäjätkään).

Kyllä tuo ilmiö kertoo lähinnä siitä , kuinka tiukille lapsiperheet on vedetty ja miten pienillä pennosilla ihmiset sinnittelevät yhteiskunnassa jossa elinkustannusindeksit nousevat mutta tuet (jotka näköjään vielä myöhästelevät)  pysyvät vuoden 1980 elinkustannustasolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinähän se varsin hyvätasoista porukkaa sitten olet, kun viitsit olla asiasta pätemässä. Koskettaa ilmeisesti sinua suuresti :D
En päde, olen vain huvittunut. Viimeksi taisi uutinen lapsilisien laskemisesta saada aikaan suuremman kollektiivisen paskahalvauksen. Siinä jäävät luonnonkatastrofit kakkoseksi. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo ilmiö kertoo lähinnä siitä , kuinka tiukille lapsiperheet on vedetty
Lapsiperheet ovat suomalaisen yhteiskunnan pyhä lehmä. Lapsiperheiden etuuksien karsiminen on suomalaisessa politiikassa melkoinen itsemurha, vaikka aihetta kyllä olisi. Lisääntyminen ei ole mikään perusoikeus. -ap

Vierailija

Mitä pitää tapahtua että ihminen saa taloutensa niin pahaan jamaan että tarvitsee elatusapua? Vilpitön kysymys. Minut (29v) on kasvatettu niin, että ensin pitää maksaa aina katto pään päälle, eli vuokra tmv ja sitten laskut ja sitten ruoka. Jos jotain jää yli, säästöön. Asioita, esineitä ja matkoja ei osteta velaksi vaan niihin säästetään. Häitä ei juhlita velaksi. Opintolaina ja asuntolaina sallittuja. Perhettä ei perusteta ennen kuin on rahaa säästössä pahan päivän varalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No kunhan itse syystä tai toisesta ajaudut taloudelliseen ahdinkoon, niin tule kertomaan se tänne meille. Nauretaan sitten sinulle kaikki yhdessä! Ja en saa elareita itse, enkä muitakaan etuja. Empatiakykyinen sen sijaan olen.

No, kerrohan mikä on sellainen syy johon ei voi etukäteen varautua?!

Vierailija

Huvittavaa ennen kaikkea, kun eihän tällä palstalla kukaan koskaan ole vähävarainen...mies tienaa kymppitonnin ja av-mamma itse ainakin 15 tonnia, iso omakotitalo tai asunto hyvällä alueella, muutama ulkomaanreissu vuodessa, vähintään kaksi autoa pihassa (eikä mitään rimpuloita vaan premium-merkkejä), lapsilla merkkivaatteet ja älykännykät, viikonlopun ruokalistat kuin michelin-tähden ravintolassa jne.

Provojahan nuo tuloillaan perseilijät tietenkin ovat :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä pitää tapahtua että ihminen saa taloutensa niin pahaan jamaan että tarvitsee elatusapua? Vilpitön kysymys. Minut (29v) on kasvatettu niin, että ensin pitää maksaa aina katto pään päälle, eli vuokra tmv ja sitten laskut ja sitten ruoka. Jos jotain jää yli, säästöön. Asioita, esineitä ja matkoja ei osteta velaksi vaan niihin säästetään. Häitä ei juhlita velaksi. Opintolaina ja asuntolaina sallittuja. Perhettä ei perusteta ennen kuin on rahaa säästössä pahan päivän varalle.
Olemme kai vähän vanhanaikaisia. Meidän pitäisi kai osata tuhlata nyt, huolehtia myöhemmin. Saahan sitä rahaa aina tilille. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No, kerrohan mikä on sellainen syy johon ei voi etukäteen varautua?!

Oletko vähän tyhmä vai muuten suojattua elämää elänyt?

Esim. liian pieni palkka pakollisiin menoihin nähden niin mitään ei jää säästöön ja aina ollaan siinä rajamailla. Lisäksi aina on se riski että joku yllättävä meno kaataa koko talouden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys? Sairaus?

Vierailija

Hätäännys tulee pian olemaan vielä suurempi. Iso osa suomalaisista elää enemmän tai vähemmän riippuvaisina tuista, joiden maksajat ovat lähtemässä maasta tai heidänkin työpaikkansa katoavat. Saa nähdä millainen paniikki mammoihin iskee kun heille sanotaan "ei oo varaa" valtiovallan toimesta ja kehoitetaan elättämään itsensä ja katraansa omin voimin. Sellaista ulinaa ei ole ennen nähty eikä koettu, korvatulpat kannattaa hommata jo nyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Työttömyys? Sairaus?

Pikavippi, etelänmatka johon ei ole varaa, turhaa vaatetta ja meikkivoidetta kaapit täynnä, ylikallis asunto kun muillaki on?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat