Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa palstan hätäännys, kun elarien maksu on päivän myöhässä

Vierailija
10.11.2015 |

Kertoo kyllä, minkätasoista porukkaa tänne kirjoittelee, jos talous on vedetty noin tiukoille.

Mitä jos jättäisit vaikka ne tupakat ja siiderit kauppaan, niin saisit itse elätettyä lapsesi? Ja pidä nyt ihmeessä huolta ehkäisystäsi!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kunhan itse syystä tai toisesta ajaudut taloudelliseen ahdinkoon, niin tule kertomaan se tänne meille. Nauretaan sitten sinulle kaikki yhdessä! Ja en saa elareita itse, enkä muitakaan etuja. Empatiakykyinen sen sijaan olen.

Vierailija
2/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä tasosta aika paljon sekin, jos toisten ongelmat saa aikaan jotain ihme ittensä pönkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se varsin hyvätasoista porukkaa sitten olet, kun viitsit olla asiasta pätemässä. Koskettaa ilmeisesti sinua suuresti :D

Vierailija
4/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä hätäännyksessä sinua nyt niin naurattaa? Taidat olla vahingoniloinen joka asiasta länkyttäjä,  joka ei tiedä suomalaisten lapsiperheiden karusta arjesta mitään(kuten ei useimmat nykypäättäjätkään).

Kyllä tuo ilmiö kertoo lähinnä siitä , kuinka tiukille lapsiperheet on vedetty ja miten pienillä pennosilla ihmiset sinnittelevät yhteiskunnassa jossa elinkustannusindeksit nousevat mutta tuet (jotka näköjään vielä myöhästelevät)  pysyvät vuoden 1980 elinkustannustasolla.

Vierailija
5/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se varsin hyvätasoista porukkaa sitten olet, kun viitsit olla asiasta pätemässä. Koskettaa ilmeisesti sinua suuresti :D

En päde, olen vain huvittunut. Viimeksi taisi uutinen lapsilisien laskemisesta saada aikaan suuremman kollektiivisen paskahalvauksen. Siinä jäävät luonnonkatastrofit kakkoseksi. -ap

Vierailija
6/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo ilmiö kertoo lähinnä siitä , kuinka tiukille lapsiperheet on vedetty

Lapsiperheet ovat suomalaisen yhteiskunnan pyhä lehmä. Lapsiperheiden etuuksien karsiminen on suomalaisessa politiikassa melkoinen itsemurha, vaikka aihetta kyllä olisi. Lisääntyminen ei ole mikään perusoikeus. -ap

Vierailija
7/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhät ei kanita tietokoneitaan, älypuhelimiaan jne?

Vierailija
8/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitää tapahtua että ihminen saa taloutensa niin pahaan jamaan että tarvitsee elatusapua? Vilpitön kysymys. Minut (29v) on kasvatettu niin, että ensin pitää maksaa aina katto pään päälle, eli vuokra tmv ja sitten laskut ja sitten ruoka. Jos jotain jää yli, säästöön. Asioita, esineitä ja matkoja ei osteta velaksi vaan niihin säästetään. Häitä ei juhlita velaksi. Opintolaina ja asuntolaina sallittuja. Perhettä ei perusteta ennen kuin on rahaa säästössä pahan päivän varalle.

Vierailija
9/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kunhan itse syystä tai toisesta ajaudut taloudelliseen ahdinkoon, niin tule kertomaan se tänne meille. Nauretaan sitten sinulle kaikki yhdessä! Ja en saa elareita itse, enkä muitakaan etuja. Empatiakykyinen sen sijaan olen.

No, kerrohan mikä on sellainen syy johon ei voi etukäteen varautua?!

Vierailija
10/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa ennen kaikkea, kun eihän tällä palstalla kukaan koskaan ole vähävarainen...mies tienaa kymppitonnin ja av-mamma itse ainakin 15 tonnia, iso omakotitalo tai asunto hyvällä alueella, muutama ulkomaanreissu vuodessa, vähintään kaksi autoa pihassa (eikä mitään rimpuloita vaan premium-merkkejä), lapsilla merkkivaatteet ja älykännykät, viikonlopun ruokalistat kuin michelin-tähden ravintolassa jne.

Provojahan nuo tuloillaan perseilijät tietenkin ovat :)

Vierailija
11/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitää tapahtua että ihminen saa taloutensa niin pahaan jamaan että tarvitsee elatusapua? Vilpitön kysymys. Minut (29v) on kasvatettu niin, että ensin pitää maksaa aina katto pään päälle, eli vuokra tmv ja sitten laskut ja sitten ruoka. Jos jotain jää yli, säästöön. Asioita, esineitä ja matkoja ei osteta velaksi vaan niihin säästetään. Häitä ei juhlita velaksi. Opintolaina ja asuntolaina sallittuja. Perhettä ei perusteta ennen kuin on rahaa säästössä pahan päivän varalle.

Olemme kai vähän vanhanaikaisia. Meidän pitäisi kai osata tuhlata nyt, huolehtia myöhemmin. Saahan sitä rahaa aina tilille. -ap

Vierailija
12/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vähän tyhmä vai muuten suojattua elämää elänyt?

Esim. liian pieni palkka pakollisiin menoihin nähden niin mitään ei jää säästöön ja aina ollaan siinä rajamailla. Lisäksi aina on se riski että joku yllättävä meno kaataa koko talouden.

Vierailija
13/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys? Sairaus?

Vierailija
14/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäännys tulee pian olemaan vielä suurempi. Iso osa suomalaisista elää enemmän tai vähemmän riippuvaisina tuista, joiden maksajat ovat lähtemässä maasta tai heidänkin työpaikkansa katoavat. Saa nähdä millainen paniikki mammoihin iskee kun heille sanotaan "ei oo varaa" valtiovallan toimesta ja kehoitetaan elättämään itsensä ja katraansa omin voimin. Sellaista ulinaa ei ole ennen nähty eikä koettu, korvatulpat kannattaa hommata jo nyt.

Vierailija
15/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys? Sairaus?

Pikavippi, etelänmatka johon ei ole varaa, turhaa vaatetta ja meikkivoidetta kaapit täynnä, ylikallis asunto kun muillaki on?

Vierailija
16/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vähän tyhmä vai muuten suojattua elämää elänyt?

Esim. liian pieni palkka pakollisiin menoihin nähden niin mitään ei jää säästöön ja aina ollaan siinä rajamailla. Lisäksi aina on se riski että joku yllättävä meno kaataa koko talouden.

Öh, mitähän on nämä pakolliset menot? Onko sinulle määrätty jotain lakisääteisiä menoja ja esim asunnon koko sakonuhalla määrätty tietyn kokoiseksi, että menoja ei vaan voi karsia? Taitaapi olla pikemminkin, että sisimmässi ääni kirkuu "mutku mä ansaitsen tän ku muillaki on, ei oo reiluu! yyhyy! joku maksamaan!"

Vierailija
17/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että lapsen hankkiminen ei ole perusoikeus vaan etuoikeus. Sen sijaan hyvä, turvattu lapsuus ilman puutetta ja hätää on oikeus. Sopiva aika lapsen hankkimiselle on, kun oma talous on vakaalla pohjalla, ei ennen. Tämä voi tarkoittaa, ettet juuri sinä saa kohtaan lasta. Se on ihan okei. Lapsi ei ole edellytys hyvälle elämälle. -ap

Vierailija
18/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitää tapahtua että ihminen saa taloutensa niin pahaan jamaan että tarvitsee elatusapua? Vilpitön kysymys. .

Mun talous on hyvässä jamassa. Erottiin miehen kanssa ja käytiin lastenvalvojalla ja laitettiin elatusasiat kuntoon. Miehen pitää osallistua lasten elatukseen vaikka itsekin omillani voisin lapset elättää. Näin se nyt vaan  menee, että jos tekee lapsen pitää sen kuluista huolehtia. No, tilanne ei aina mene niin kuin pitäisi. Mies alkoi lipsumaan sovituista maksupäivistä. Nyt tehdään niin, että saan rahat Kelasta ja Kela sitten ulosmittaa ne rahat mieheltä.

Vierailija
19/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää empatiakyvyttömät ihmiset.

Vierailija
20/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tajuaako porukka täällä edes mitä toi sana elatusapu tarkoittaa? Se on Kelan maksama etuus silloin kun lapsen etävanhempi jättää elarit maksamatta. Ja Kela perii sen takaisin maksuvelvolliselta. Toki lapsen toinen vanhempi voi olla kuollut. Tai lapsi on esim. isätön virallisesti. Ei se ole mitään säälirahaa yksinhuoltajille. Normipeeheessä molemmat vanhemmat osallistuvat elatukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän