Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apuva! Olisiko myyjäisistä lisätienistiksi?

Persaukinen

Ostatteko yleensä joulun alla myyjäisistä/markkinoilta jotain jonkun muun itse tekemää? Mitä? Mitä olet siitä valmis maksamaan?
Entä oletko myynyt ite tekemiäsi juttuja? Mitä? Onko menneet kaupaksi? Mihin hintaan?
Apua mammat, kertoisitteko kokemuksistanne, jos sellaisia löytyy.
Kiitos jo etukäteen! :)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Siististi tehdyt, kauniit villasukat ja lapaset menevät kaupaksi, kunhan eivät ole liian kalliita. Ei siis mistään halvimmasta akryylilangasta vähän sinnepäin neulotut, vaan värimaailmaltaan harmoniset, kauniilla käsialalla tehdyt. 

Vierailija

Käsityöt on kauniita ja vaivalla tehtyjä - arvostan. En silti halua ostaa niitä... en silti halua tai tarvitse niitä myyjäisissä myytäviä tuotteita niiiin paljon... villasukat ovat ainoita mitä olen ostanut. Niistä maksan max 15 euroa. 

Monen mielestä ihan liian vähän, mutta vastasin kun kysyit. Tiedän että sukkien neulomiseen menee aikaa ja vaivaa, mutta silti tuo on se summa, jonka minä maksaisin.

Viime vuonna joku bloggari kyseli ihan kuvaesimerkein, mitä ihmiset olisivat valmiita maksamaan hänen tekemistään leluista ja koruista yms. Aika paljon hinnat vaihtelivat, ja muistaakseni tekijä itse ihmetteli aika alhaisia hintaehdotuksia. 

Käsityö ei ole sillä lailla arvossaan ehkä että siitä maksetaan - tai en tiedä, tämä on minun arvioni. 

Vierailija

Itse ostan joulumyyjäisistä mieluiten jotain uniikkeja joulukoristeita, itsetehtyjä jouluherkkuja ja -hilloja kauniisti pakattuina sekä kuivakakun.

Vierailija

Villasukkia - ihan siistejä, kunnollisia - saa myyjäisistä ja kirppikseltä 6 eurolla!

Lisäksi myyjäisissäkin pitää muistaa verot! Eli vaikka niitä ei tarvitse maksaa, on pidettävä kirjanpitoa siitä, paljonko saa tuloja ja paljonko tuotteista syntyy kuluja ja nämä tiedot on tarvittaessa pystyttävä kertomaan verottajalle. Huomioiden alvit!

Vierailija

Mä oon myynyt villasukkia. Vauvojen sukat 7€, lasten 10€, naisten 15€, miesten 20€ ja huopatossuille 5€ enemmän. Hyvin on mennyt joka vuosi kaupaksi. Lisänä jotain pipoja ja huiveja sun muita.

Vierailija

Hirvee hinta 15 euroa villasukista.

Itse mietin tänä vuonna ostavani laatikot joltain ihanalta. En varmaan myyjäisistä, kun tavarasta ei tiedä, eikä kylmäketjukaan välttämättä toimi.. jotain erilaisia jouluisia leipomuksia voisin osta ja perinteisiä itsetehtyjä karjalanpiirakoita.

Käsitöitä en osta. Ihastelen kyllä, muttei sellaisella yleensä ole käyttöä tai sitten ovat järkyttävän hintaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Villasukkia - ihan siistejä, kunnollisia - saa myyjäisistä ja kirppikseltä 6 eurolla!

Lisäksi myyjäisissäkin pitää muistaa verot! Eli vaikka niitä ei tarvitse maksaa, on pidettävä kirjanpitoa siitä, paljonko saa tuloja ja paljonko tuotteista syntyy kuluja ja nämä tiedot on tarvittaessa pystyttävä kertomaan verottajalle. Huomioiden alvit!

Miksi alapeukkuja? Ainakin meillä kiertää joulumyyjäisissä verotarkastajat, jotka jättävät yhteydenottopyyntöjä. Veroja ei tarvitse maksaa, mutta täytyy pystyä todistamaan, että toiminta on pienimuotoista eikä esim. osta Kiinasta villasukkia ja myy niitä Suomessa kovalla katteella ohi verottajan. Ihan samalla tavalla valvotaan arpajaislakia.

Vierailija

Vielä nostelen. Olisiko kellään kokemusta?
Ajattelin lähinnä jotain piparkakkutaloja ja havujuttuja... Mutta myös muutkin kiinnostaa. Kutomisessa olen hidas.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat