Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen työpäivä jännittää ja ihmettelen katsotaanko minua ihan tosissaan mahdollisena työntekijänä?

Seuraa 
Liittynyt6.10.2015

Olen todella innoissani, jännittää ja hieman arvelluttaa. Tämä työpaikka olisi unelma minulle ja ala on oikea ja olen antamassa parhaani ensivaikutelmalle. Tahdon näyttää olevani hyödyksi heidän työpaikalleen.
Ihmettelen vain, että miksiköhän minkäänlaisia aikaisempia työtodistuksia, koulutodistuksia, kiinnostuksenkohteita tms. kyselty?
Kännykän välityksellä pikaisesti esiteltiin ja sovittiin työpäivä, that's it.
Pääsen siis kokeilemaan eli varsinainen työpäivä se ei ole vaan katsotaan onko minusta ylipäätään työhön. Näin jälkeenpäin aloin vain miettimään, että kuinka tosissaan minut sinne edes koetyöpäiväksi ovat ottamassa kun tosiaan oli vain pikainen puhelu eikä mitään kummempaa taustatietoa kyselleet.
Pääsen siis siksi koko mestaan sentään edes kokeilemaan koska minua kehuttiin ja suositeltiin sinne ja olin siitä hyvin otettu ja tietenkin menen katsomaan mitä on tarjolla toisessa kaupungissa.
Jännittää niin, etten saa nukutuksi mutta ihmettelen kauheasti ja asiat vaan pyörii päässä :D kannattaiskohan mun varmuuden vuoksi ottaa todistukset mukaan kuitenkin..

Kommentit (6)

Vierailija

Todistuksista osaan sanoa, että aika harva niitä nykyään kyselee. Monesti vasta valitulta pyydetään ja vain siksi, että todistaa että on mitä on. Itse olen ollut nykyisessä paikassani neljä vuotta. Työsopimus oli tehty valmiiksi jo ennen haastattelua ja haastattelussa lopuksi allekirjoitettiin. Todistuksia ei ole tänä päivänäkään kysellyt. Olen insinööri, oikeasti kyllä olen, mutta koskaan ei työnantaja ole todistuksistani asiaa tarkistanut. 

Vierailija

Tsemppiä. Mulla vähän sama tilanne. Meen yhteen lukioon mun tädin sijaiseksi ja ne siellä vähän puhui, että jos menee hyvin voisin tammikuusta päästä ihan oikeasti sinne töihin kun yks opettaja jää eläkkeelle. Olis mun eka oikea työpaikka. Sain opetusharjoittelun ohjaajan suosittelijaksi ja nyt täti pyysi mua sijaiseksi, että saan edes cv:hen täytettä eikä jää kovin pitkää aukkoa, jos ei muuta.

Käyttäjä23
Seuraa 
Liittynyt6.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Mulla vähän sama tilanne. Meen yhteen lukioon mun tädin sijaiseksi ja ne siellä vähän puhui, että jos menee hyvin voisin tammikuusta päästä ihan oikeasti sinne töihin kun yks opettaja jää eläkkeelle. Olis mun eka oikea työpaikka. Sain opetusharjoittelun ohjaajan suosittelijaksi ja nyt täti pyysi mua sijaiseksi, että saan edes cv:hen täytettä eikä jää kovin pitkää aukkoa, jos ei muuta.

Juu meillä tosiaan on pitkälti hyvin samanlainen tilanne :D tsemppiä myös sinulle!
Jospa en vaan jännittäisi liikaa niin kaikki menee varmasti ihan hyvin..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat