Onko oksentelu niin kauhea tapa? Ylensyömisen jälkeen

Vierailija

Ahmin toisinaan ja oksennan. Näin on ollut vuosia. Parempi olisi jos syöminen olisi normaalia, mutta jos ei vaan ole niin eikö ole ok korjata virheliike oksentamalla? Uskon että tällä olen välttänyt pari kg. vai Miten sit vois lopettaa ahmimisen?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ap jatkaa. Heti syömisen jälkeen ruuat tulee aika helposti ylös. En joudu oksentamaan monta kertaa viikossa. En oksenna sillä periaatteella, että kaikki pakko saada ulos... enimmät vain.

Vierailija

Miten sotkee ravinnetasapainon? Jos pari kertaa viikossa joku pieni määrä mahanestettä tulee ylös, ei luulisi olevan mitenkään kovin vaarallista. Ap

Vierailija

Ap, tuo on syömisongelma, eikä mikään harmiton pikku tapa. Se vie hampaista kiilteen ja aiheuttaa helposti ruokatorven haavauman. Lisäksi voi olla, että oksentelu yleistyy, kun koet, että se on "kätevä pikku tapa välttää liikakiloja". 

Vai luuletko, että bulimia ja anoreksia alkaa *Tsump* kertaheitolla sillä, että ihminen oksentaa kaiken syömänsä? Kyllä se alkaa tuolla lailla pienestä hivuttamalla!

Vierailija

Mutta kun mulla on ollut tätä lievää oksentelua jo yli kymmenen vuotta. Ei se ole missään vaiheessa mennyt sellaiseksi, että suunnittelen elämän syömisen ja oksentelun mukaan. Joskus vaan syön liikaa ja sitten haluan ikäänkuin perua sen. Sitten taas joskus syön tavallisesti, joskus taas tavallista enemmän, mutta en silti oksenna. Ap

Vierailija

En tiedä, ajattelen vähän samalla tavalla kuin sinä. Ei tämä tervettä ole, mutta jos sitä tekee kerran viikossa/kahdessa niin ei kai siitä suuremmin mitään haittaa ole tai ainakaan muhun vielä vaikuttanut.

Vierailija

Alapeukutettu on, mutta osaako kukaan kertoa, miksi tämä tapa ei ole pahentunut vieläkään pahaksi ongelmaksi asti? Sitä olen itse ihmetellyt.
Kai vuosikymmenen sisään pitäisi haittavaikutuksia huomata jo? ja häiriön yltymistä? Ap

Vierailija

No saat sä oksentaa jos haluut. Mut ei se tervettä oo, itsesäätely pahasti vialla ollut jo ilmeiseti pitkään. Kyllä sä siitä varmastikin hengissä selviit kuitenkin.. Jos siis sitä kysyit? (En ihan tajunnut pointtia)

Hampaat kärsii ja onhan aika ällöttävää jos jossain ravintoloissa ykäilet :D

Ja tosiaan sit kun sulla tulee heikompi hetki elämässä, niin on vaara pahentua. Musta pari liikakg on parempi vaihtoehto.

Vierailija

Mitä muuten yleensä oksennat? Mulla melkein aina oksentamiseen liittyy se, etten halua pitää jäätelöä sisällä ja sitten tulee muutakin ulos. Yllätyitkö, kuinka helppoa oksentaminen on? Mulla jo ensimmäisellä yrittämällä tuli melkein kaikki ulos. -7

Vierailija

Kasvoilta muuttuu pöhöttyneen ja kärsivän näköiseksi. Näin ainakin minun yhdellä ystävällä, joka myös väittää pitävänsä hallinnassa oman oksentelunsa/painonsa. On jo nyt kolmekymppisenä paljon vanhemman näköinen kuin ikäisensä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alapeukutettu on, mutta osaako kukaan kertoa, miksi tämä tapa ei ole pahentunut vieläkään pahaksi ongelmaksi asti? Sitä olen itse ihmetellyt.
Kai vuosikymmenen sisään pitäisi haittavaikutuksia huomata jo? ja häiriön yltymistä? Ap

Ei se välttämättä tuon pahemmaksi muutukaan. Mutta siis ehdottomasti on paha, että säännöllisesti ylensyö ja oksentaa. Sitä kutsutaan syömishäiriöksi ihan syystä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyi älkää nyt alkako täällä vertailla teidän syömishäiriöitä! Eiks sitä varten oo ne jotkut sivustot...
Hani, aihe on vapaa. -7

Vierailija

Kuulostaa vähän samalta kun itse aikoinani koin viiltelyn olevan ihan ok. "Nehän on vaan haavoja" "ei arvet ole vaarallisia ja itsehän ne kannan" "jos minulle tulee parempi olo, niin miksi en saisi toimia näin? En minä muita satuta" "no parempihan tämä nyt on kuin moni muu. Voisin vaikka ryypätä tämän sijasta"

Sitä eli siinä omassa sairaudessaan niin syvällä, ettei pysty näkemään kokonaiskuvaa. Ajattelei, että muut ei näe niin kuin minä näen. Eivät he ymmärrä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat