Miksi tet-harjoittelijoita pitää äkseerata?
Poika oli aivan uuvuksissa tultuaa tetistä kotiin. Harjoittelun ohjaaja ei vaivautunut edes kertomaan nimeään, vaan äkseerasi poikaa kuin kapiainen. Piti vielä yliaikaakin ja tyyli tosiaan koko ajan semmoinen yksitavuinen ja komentava.
Älkää ymmärtäkö väärin, kyllä tettiläiset saa ja PITÄÄ panna töihin, sitähän he siellä ovat opettelemassa. Mutta oisko semmoinen inhimillinen käytös liikaa vaadittu, kun useimmat noista 14-15-vuotiaista kuitenkin jännittääkin aika kamalasti menemistä outoon paikkaan tekemään ihan vieraita hommia?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Tet on kyllä sellainen turhake, mikä joutaisi lopettaa kokonaan. Luulisi yläasteella löytyvän järkevämpääkin tekemistä siksi ajaksi.
Olen samaa mieltä. Kouluvuosi on aika lyhyt, ja 2 viikkoa pois opetuksesta ysillä ei mielestäni ole järkevää ajankäyttöä. Varsinkin kun ton ajan voisi lukea ja petrata arvosanoja, sillä yhteisvalinta on pian!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tet on kyllä sellainen turhake, mikä joutaisi lopettaa kokonaan. Luulisi yläasteella löytyvän järkevämpääkin tekemistä siksi ajaksi.
Olen samaa mieltä. Kouluvuosi on aika lyhyt, ja 2 viikkoa pois opetuksesta ysillä ei mielestäni ole järkevää ajankäyttöä. Varsinkin kun ton ajan voisi lukea ja petrata arvosanoja, sillä yhteisvalinta on pian!
Kyllä siihen lukemiseen on ollut jo yhdeksän vuotta aikaa. Tet on ollut tiedossa jo ekaluokalta asti. Miksei niitä aineita ole voinut lukea ajoissa kunnolla? Miksi pitää alkaa parantaa niitä vasta viime metreillä? Alkaa olla jo myöhäistä siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun poikaani saa ihan vapaasti äkseerata. Muutaman vuoden päästä on kuitenkin armeija tulossa. Eipähän tule sitten yllätyksenä mikään ;). Meillä on kotonakin sellaista äkseerausta, ettei tuo teini varmaankaan edes huomaisi, että töissä olisi poikkeuksellisen kova komento ;)
t. fiksun pojan äiti
Mjaa. toistan: työtä saa kyllä minustakin teettää rivakasti, mutta asiallinen kommunikointi olisi kyllä minusta tärkeää. Nuo hermoilevat muutenkin töihin menoaan ilman, että siellä joku on helvetin pelottava, eikä halua edes itseään esitellä, saati että normaalit käytöstavat omaisi.
ap
Minä olen valistanut teiniäni hyvissä ajoin ennen tettiä, että työelämässä on monenlaista sukankuluttajaa. Valtaosa ihmisistä työpaikoilla on mukavia, mutta melkein joka joukkoon mahtuu niitä hankalia tapauksia, joiden aamumuroihin on aina joku pissinyt. Niiden kanssa toimeen tuleminen ja heidän hyvälle tuulelle saamisensa voi ottaa hauskana haasteena. Kyllä heidätkin saa käännettyä puolelleen ja jopa hymyilemään, kun oikein fiksusti käyttäytyy ja on sosiaalisesti ovela. Ja jos ei saa, niin antaa heidän kiukutella. Ei se ole minulta tai teiniltä pois, jos joku haluaa kiukutella. Tämän asenteen olen mielestäni onnistuneesti opettanut teinille ja hän tulee mielestäni hyvin toimeen kaikkien ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämmönen on niin typerää pompottamista" sitten kun olet tehnyt sen niin viet roskat" sitten siivoot ikkunat ja nuolet lattiat eli että se tettiläinen laitetaan vaan tekemään ne paskahommat. On kyllä paikkoja jossa saa oikeesti harjoitella sitä työtä mutta suurinosa taitaa olla tommosta siivousta yms.
Siivoaminen on tärkeää työtä. Minusta on hienoa, että teini saa kokea ihan oikeaa rankkaa työntekoa jonkun aikaa. Osaapahan arvostaa kaikkia töitä sen jälkeen. Ei ole olemassa paskaduuneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen lukemiseen on ollut jo yhdeksän vuotta aikaa. Tet on ollut tiedossa jo ekaluokalta asti. Miksei niitä aineita ole voinut lukea ajoissa kunnolla? Miksi pitää alkaa parantaa niitä vasta viime metreillä? Alkaa olla jo myöhäistä siinä vaiheessa.
No kun joitain numeroita pitäisi saada ylemmä,jotta lapsi pääsee haluamaansa kouluun. Minä olen valinnasta hiukan eri mieltä, mutta toki tuen lapseni toivetta. Keskiarvo pitäisi saada hiukan lähemmäksi kymppiä, 9,2 keskiarvo ei ihan riitä.