Voiko suurperheen äiti olla kateellinen pienen perheen äidille.

Vierailija

Eräs tuttu 5 lapsen äiti sanoo jos me käymme yhden lapsemme kanssa huvipuistossa että "hyvähän teidän on käydä kun yhden lapsen kanssa se maksaa niin vähän" ja jos laitan facebookkiin kuvan kun olemme perheemme kanssa ravintolassa, tämä nainen laittaa kuvan kotitekoisesta ruuasta. Hän tykkää facessa vain jos käymme ongella,metsäretkellä tms ilmaisessa jutussa lapsen kanssa. Nämä vanhemmat ovat kuitenkin akateemisesti koulutettuja,työssäkäyviä ja keskituloisia. Itse olemme pienituloisia. Onko tämä kateutta vai mitä tämä on?

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Onhan se ihan totta, että teillä nuo reissut tulevat edullisemmaksi, kuin isolla perheellä, mutta on sekin totta, että pöhköä sitä on kahdehtia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse ne muksut on hankittu, joten ei mielestäni ole oikeutta valittaa.
Niin minustakin. Ja itse hän on halunnut 5 lasta ja ne saanut.

Vierailija

Voisit seuraavalla kerralla sanoa vaikka että voisiko joku lapsistanne lähteä mukaanne niin saa edes joskus huvipuistossa käytyä.
Onhan se kauhean kallista lähteä isolla sakolla huvipuistoon tai ravintolaan että en ihmettele ettei ole varaa sellaisiin huvituksiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisit seuraavalla kerralla sanoa vaikka että voisiko joku lapsistanne lähteä mukaanne niin saa edes joskus huvipuistossa käytyä.
Onhan se kauhean kallista lähteä isolla sakolla huvipuistoon tai ravintolaan että en ihmettele ettei ole varaa sellaisiin huvituksiin.
Tämä äiti ei kovin helpolla lapsiaan päästä kuin lasten mummon kanssa mutta joskus ollaan yhdessä käyty Hoplopissa.

Vierailija

En ole edes suurperheen äiti, minulla on kaksi lasta, ihan haluttuja molemmat, enkä kummastakaan tietenkään ikinä luopuisi, mutta kyllä minä olen välillä yksilapsiselle siskolle "kateellinen".

Kyllähän elämä yhden lapsen kanssa on taloudellisempaa, vaikken itse ajattelekaan huvipuistokustannuksia, koska ne on koko perheen yhteistä kivaa, mutta esim. talvivaatteet tai erikoisemmat kuteet. Vaikkapa 30 euron paita. Yhdelle ei vielä paha, mutta jos molemmille ostaisi, niin 60 euroa on jo paljon.

Ja on siinä myös se, että yksi lapsi ei tappele, paitsi vanhempien kanssa, mutta kyllä sitä tekee lapset joilla on sisaruksia. Myös reissaaminen on helpompaa yhden lapsen kanssa. Ja lastenvahtiavun saanti.

Mutta kuten sanottu, itse olen lapset hankkinut, ovat rakkaita ja ihania jatkuvasta nahistelustaan huolimatta, ja on siinä etunsakin että lapsia on useampi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tai pyytää vain ystävällisesti lasta mukaan ilman mitään "niin saa edes joskus huvipuistossa käytyä"-osiota.

Vierailija

Mua ärsyttää monilapsisten kateus. Kyllä elämä on helpompaa ja rahaa jää itselle, mutta on se myös uhraus, että ei lisäänny enempää. Ei me yksilapsiset saada monilapsisten ilojakaan. Mulla tähän valintaan liittyy myös riskiraskaus, joten musta on kiittämätöntä sanoa, et teillä on niin helppoa, jos itse on saanut lukuisat onnistuneet raskaudet.

Vierailija

Hyvä että yhteiskunnan rahoilla koulutettu ihminen miettii täällä tuollaista!Meni taas rahat käyttöön.Vitun tyhmä..'

Kiillottuiko kilpi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvä että yhteiskunnan rahoilla koulutettu ihminen miettii täällä tuollaista!Meni taas rahat käyttöön.Vitun tyhmä..'

Kiillottuiko kilpi?

Minusta sitä saa miettiä, jos omiin päivityksiin vastataan aina jotain ikävää. Se on oikeasti kumma tunne kun huomaa että joku kadehtii omasta elämästä jotain melko tavallista.

Vierailija

No minä olen kolmen äiti ja yhden lapsen vanhemmat kadehtivat minua kun ollaan saatu aikaiseksi kolme tervettä lasta kun muilla se yksi on aina allerginen ja jotenkin muutoinkin sairas.

Lapsilla on seuraa ja tuuppaavat aina sen ainokaisensa meidän mukaan jokaiseen saamarin huvipuistoon ja eläintarhareissuun..vähän ketuttaa kaitsia sitä yhtäkin vielä kun kuulemma on ihanaa kun sillä yhdellä on sitten siellä seuraa!

Tehkää lapsia enemmän niin niillä on seuraa eikä tarvi kuormittaa lapsiperheitä joissa muitakin lapsia.

Taas otetaan pullasta rusinat.

Vierailija

Ei kannata ajatella ihmisistä aina ensimmäiseksi pahaa.

Minä olen sanonut noin jollekin tutulle, ihan vaan selityksenä sille, miksi me emme käy kovin usein vastaavissa paikoissa kuin he. En ole kateellinen, sillä elän juuri kuten olen aina halunnutkin. Ainakaan minulle ei ole koskaan tullut mieleen, että tuollainen voitaisiin ylipäätään tulkita kateudeksi tai että kommenttini tai tykkäämiseni tulkittaisiin vihaisiksi tai epäystävällisiksi.

En käy tykkäämässä järjestelmällisesti kaikista tuttujen kuvista ja päivityksistä, vaan ainoastaan niistä, joista oikeasti tykkään. Jos metsäretket yms. ovat lähellä tuttusi sydäntä, eikö ole vain luonnollista, että hän niistä tykkää?

Olen pahoillani, jos olen pahoittanut jonkun mielen käytökselläni. Kyse on vilpittömästi väärinymmärryksestä ja erilaisesta kommunikointitavasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No minä olen kolmen äiti ja yhden lapsen vanhemmat kadehtivat minua kun ollaan saatu aikaiseksi kolme tervettä lasta kun muilla se yksi on aina allerginen ja jotenkin muutoinkin sairas.

Lapsilla on seuraa ja tuuppaavat aina sen ainokaisensa meidän mukaan jokaiseen saamarin huvipuistoon ja eläintarhareissuun..vähän ketuttaa kaitsia sitä yhtäkin vielä kun kuulemma on ihanaa kun sillä yhdellä on sitten siellä seuraa!

Tehkää lapsia enemmän niin niillä on seuraa eikä tarvi kuormittaa lapsiperheitä joissa muitakin lapsia.

Meillä tehtiin yksi lapsi sen takia ettei ole varaa elättää enempää lapsia, olisiko pitänyt tehdä 2-3 lasta ja sitten antaa yhteiskunnan elättää?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Varmaan lapsensaannissa on jotain ongelmaa jos kadehditaan monilapsisia, mutta ei itse hankita kuin yksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat