KYSY: Äitini kustantaa opiskeluni ja elämäni 23-vuotiaana

Vierailija

Haluatko kysyä jotain?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen Suomen kansalainen, mutta en ole vaivautunut hakemaan opintotukea. En edes tiedä miten sitä haetaan.

Ahaa eli lusikkatapaus siis.

Vierailija

Ei kai tuo nyt ole mitenkään poikkeuksellista, että vanhemmat elättävät nuorta opiskeluaikana. Osa vanhemmista haluaa ja pystyy tukemaan, osa ei.

Itsenäistymisen kannalta oma raha olisi kyllä varmaan pikkuhiljaa jo ihan kiva juttu, vanhempien lompakolla roikkuminen on vähän noloa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä opiskelet? Mitkä ovat näkymät työllisyyden ja palkan suhteen? Aitko olla äidistä riippuvainen koko elämäsi?

Luonnontieteellisellä HKY:ssä. Omalla alallani suhteellisen hyvä työllisyystlanne, näin ainakin luulisin. Joo perintöä odotellessa, ja neljä kertaa vuodessa taskurahaa osinkojen muodossa ei juuri työn tekoon kannusta. Tai ainakaan täysipäiväiseen ;) Eli vissiin joo, aijon olla riippuvainen taloudellisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo nyt ole mitenkään poikkeuksellista, että vanhemmat elättävät nuorta opiskeluaikana. Osa vanhemmista haluaa ja pystyy tukemaan, osa ei.

Itsenäistymisen kannalta oma raha olisi kyllä varmaan pikkuhiljaa jo ihan kiva juttu, vanhempien lompakolla roikkuminen on vähän noloa...

Se on ihan totta, mutta miksi menisin töihin jos minulla ei siihen taloudellista pakkoa ole nyt tai koskaan?

Vierailija

Täytin kesällä elokuun lopulla 18. Muutin kuukausi sitten omilleni. Porukoilta ei tule mitään rahaa, maksoin takuuvuokrat omista rahoistani. Joskus hyvää hyvyyttään antavat ruokakasseja vaikka tekisi mieli kieltäytyä. Lukion ohella teen satunnaisia työkeikkoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täytin kesällä elokuun lopulla 18. Muutin kuukausi sitten omilleni. Porukoilta ei tule mitään rahaa, maksoin takuuvuokrat omista rahoistani. Joskus hyvää hyvyyttään antavat ruokakasseja vaikka tekisi mieli kieltäytyä. Lukion ohella teen satunnaisia työkeikkoja.

Todella hyvä asenne sinulla! Miksi ihmeessä kieltäytyisit ruokakasseista? Minä taas matkustelin, shoppailin ja juhlin kun täytin 18-vuotta. Oli kivaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat