12-vuotias yksin illan.

Vierailija

Moi. Mun 12-vuotias ei vielä koskaan ole ollut arki-iltana yksin kotona yli ysiin. Siis olen tullut aina suoraan iltavuorostakin kotiin viim. Klo21. Nyt olis pikkujoulut tulossa ja oisin viim. puolilta öin kotona. En ajatellut olla ympärikännissä, vaan juoda lasin tai 2 viiniä. Kyseessä arki-ilta. Voinko jättää lapsen kotiin niin, että menee yksin nukkumaan? Itse haluaa kokeilla yksin olemista. Mutta olisiko se heitteille jättö teidän mielestä? No tietysti olisi, tämä on av. Mutta teidän normaalien mielestä.

Kommentit (13)

Vierailija

Jos lapsi on tosissaan sitä mieltä, että uskaltaa. Soitat 45 min välein ja käsket sen soittaan, jos vähänkin pelottaa ja pidät huolen, että kuulet puhelimes.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikset järjestä yökyläilyä jonnekin kaverille tai kutsu lapsen kaveria teille?

Minä en ainakaan päästäisi 12-vuotiastani arki-iltana kaverin luo yökylään, varsinkaan jos vanhemmat eivät ole kotona. Eivät ikinä malta mennä ajoissa nukkumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan päästäisi 12-vuotiastani arki-iltana kaverin luo yökylään, varsinkaan jos vanhemmat eivät ole kotona. Eivät ikinä malta mennä ajoissa nukkumaan.

So? Sehän yökyläilyssä niin kivaa onkin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo sit kiukutellaan väsymystä koko seuraava päivä. Just ei kiitti

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo sit kiukutellaan väsymystä koko seuraava päivä. Just ei kiitti

No ei meillä kyllä 12-vuotias enää sentään "kiukuttele" yhden vähemmän nukutun yön vuoksi. Harrastuksenkin takia joskus menee niin, että arki-iltana ehtii vasta reilusti klo 23 jälkeen nukkumaan ja ihan reippaasti herää seuraavana aamuna kouluun tai jopa klo 07 alkaviin aamuharkkoihin. Sitten otetaan takaisin seuraavana iltana, 12-vuotias osaa jo säädelläkin omaa levontarvettaan.

Oikeastiko jonkun 12-vuotias kiukuttelee kuin joku leikki-ikäinen, jos yhtenä yönä jää uni vähän vähemmälle? Varmaan näitä, jotka on laitettu aina nukkumaan klo 19.30, oli sitten joulu tai juhannus ja menevät aivan raiteiltaan vilä teininäkin, jos rutiinista poiketaan puolikin tuntia.

Mutta minusta siis voi hyvin olla tuon illan yksin jos kerran uskaltaa ja haluaa.

Vierailija

Totta kai voi, jos itsekin niin haluaa :) Eka kerta saattaa kuitenkin jännittää, joten soittele vaikka kerran tunnissa. Hänhän voi jättää vaikka valot ja telkkarin päälle jos alkaa nukkumaanmeno pelottaa. Itse olin tuon ikäisenä monesti öitä yksin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat