Voiko yliopistossa opiskella yksinkertaisia ihmisiä?

Vierailija

perustele

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

No kaikkia ei ole siunattu mm. sosiaalisella älykkyydellä. Kaipa se yksinkertaisuuden alle osittain menee, sillä suhteellisen näkyvillä oleva piirre ihmisessä.

Vierailija

Yksinkertaisia: kyllä. Ihmisen ei tarvitse olla kompleksikimppu, takinkääntäjä, kaksinaamainen eikä hankala voidakseen opiskella yliopistossa.

Tyhmiä ei kuitenkaan yliopistosta löydy.

Vierailija

No välillä on tullut vastaan niitä, joilla ei jotenkin ole kykyä yhdistellä sitä oppimaansa. Luetaan "haukionkala" eikä osata siirtää sitä opittua käytäntöön. Sisään on päästy, kun on opeteltu pääsykoekirja ulkoa. Mutta en mä tiedä onko tää yksinkertaisuutta, mikähän sen määritelmä on.

Vierailija

Vaikka ilahduinkin ensimmäisestä vastauksesta, vastaan vinoilematta lisää.

Riippuu siitä, mitä yksinkertaisella tarkoitetaan. Minun vuosikurssillani oli pari pohojalaasta opiskelijaa, jotka tuntuivat tosi hitailta ja kaukana perässä kulkevilta ennen kuin heihin ja heidän tapoihinsa tutustui paremmin. Muistan myös yhden tyypin, joka vaikutti ikäistään huomattavasti nuoremmalta ja varsinkin naisten seurassa oli silminnähden pyörällä päästään ja käyttäytyi kuin pikkupoika. Jos minua taas mitattaisiin matemaattisten kykyjen perusteella, saataisiin varmasti tulokseksi "funktionaalisesti alkeellinen". Ja onhan noita kaikenlaisia fanaatikkoja, jotka vaikuttavat idealisminsa vuoksi hyvin putkiaivoisilta ja monen mielestä yksinkertaisilta.

Vastaukseni on siis: kyllä voi, mutta kaikki riippuu katsojasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No välillä on tullut vastaan niitä, joilla ei jotenkin ole kykyä yhdistellä sitä oppimaansa. Luetaan "haukionkala" eikä osata siirtää sitä opittua käytäntöön. Sisään on päästy, kun on opeteltu pääsykoekirja ulkoa. Mutta en mä tiedä onko tää yksinkertaisuutta, mikähän sen määritelmä on.

Ja sinä olet perillä kaikista heidän tenttiarvosanoistaan ja kirjoitetusta muusta sisällöstä ja sen tasosta...?

Vierailija

Humanistisella puolella opiskelee älyttömän paljon skitsoja ja aspergereita. En tiedä ovatko yksinkertaisia, mutta oikeasti diagnosoituja hulluja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisia: kyllä. Ihmisen ei tarvitse olla kompleksikimppu, takinkääntäjä, kaksinaamainen eikä hankala voidakseen opiskella yliopistossa.

Tyhmiä ei kuitenkaan yliopistosta löydy.

No mitähän on tapahtunut siinä matkalla sieltä pois? Meillä kyllä töissä löytyy sellaisia maistereita, joille rautalankamallikaan ei aina riitä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat