Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos jätän koulun kesken?

Vierailija

Saanko työttömyystukea vai tuleeko karenssia?
Ei ole varaa opiskella eikä töitä löydy joita voisin koulun oheella tehdä. Ikää 21 vuotta ja aikuispuolella opiskelen ammattia josta pitäisi valmistua vuodessa. Aiempi ammatitutkinto löytyy. Opitotuesta jää käteen 70€ vuokran jälkeen ja tt-tukea en saa miehen tulojen takia (sesonkityö). Työttömänä ollessa jäi useita satoja enemmän. Ei mulla ole varaa opiskella.

Kommentit (9)

Vierailija

Valmistuisit VUODESSA. Kai nyt yhden vuoden pärjää vähän vähemmälläkin. Miehelläsi on kuitenkin ok-tulot (kun ette kerta tt-tukea saa), niin kai mies voi vuoden ajan maksaa enemmän ruokia, jotta saat valmistuttua ja sen jälkeen osallistuttua paremmin yhteisiin kuluihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos et omaa ammattia niin saat työttömyystukea 25-vuotta täytettyäsi.

Mulla on yksi ammatti opiskeltuna
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valmistuisit VUODESSA. Kai nyt yhden vuoden pärjää vähän vähemmälläkin. Miehelläsi on kuitenkin ok-tulot (kun ette kerta tt-tukea saa), niin kai mies voi vuoden ajan maksaa enemmän ruokia, jotta saat valmistuttua ja sen jälkeen osallistuttua paremmin yhteisiin kuluihin.

Meillä tt-tuen saamisen estää se että mies tienaa kolmen kuukauden aikana niin etteivät myönnä ollenkaan tuota tukea. Mies on myös opiskelija ja kahden ihmisen opintotuella ei tätä taloutta pyöritetä. Vuokrasta jää 70€ käteen, ei toivoakaan että riittäisi kuukaudeksi mun laskuihin, ruokaan ja bussikorttiin
Ap

Vierailija

Ainiin ja tästä kouluttautimisen ilosta pitäisi vielä koulullekkin maksaa 150€ kun työkkäri ei lähde mun koulutusta tukemaan kun olen alle 25!

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä tt-tuen saamisen estää se että mies tienaa kolmen kuukauden aikana niin etteivät myönnä ollenkaan tuota tukea. Mies on myös opiskelija ja kahden ihmisen opintotuella ei tätä taloutta pyöritetä. Vuokrasta jää 70€ käteen, ei toivoakaan että riittäisi kuukaudeksi mun laskuihin, ruokaan ja bussikorttiin
Ap

Opintolaina?

Halvempi asunto?

Sossuun puhumaan?

Poliittinen ilmapiiri ei varsinaisesti ole nytkään suotuisa työttömänä ilman järkevää koulutusta kotona oleskelevia rottia kohtaan, ja tulevaisuudessa, kun valtion rahat oikeasti loppuvat, meno tulee takuulla kovenemaan, joten kannattaa koittaa tehdä se pieni tulevaisuuden sijoitus, että valmistut johonkin ammattiin, jolla voit työllistää itsesi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat