Kouluajan inhokkiruokasi?
Kommentit (53)
Minun mielestäni kaikki kouluruoka oli ihan ok ja jotkin päivät ruokalistaltaan jopa todella hyviä. Kävin peruskouluni 90-luvulla pienemmässä kyläkoulussa jossa omat keittäjät. Mietin, että olisi varmasti sapuskan laatu muuttunut jos sinne nyt menisin lounaalla käymään.
Oikeastaan tuntuu, että koulu- ja työpaikkaruokalat epäonnistuvat heti kun yritetään tehdä jotain erikoista tai "trendikästä" ruokaa. Pohjoismaiset perinteiset safkat toimivat laitoskeittiössä parhaiten.
Hernekeitto, en voi sietää edelleenkään vaikka oon maistellut sellaisia muiden tekemiä joita on kehuttu erinomaisiksi, eli ei pelkkää talouskeittiö-/eineskamaa. Syntymävuosi -78.
Hernekeitto. Ainakin meillä se tarkoitti kellertävää soosia, jonka päällä kerros virtsaa muistuttavaa nestettä, jossa kellui harmaita "lihanpaloja". Hrr... Muuten oikein hyviä kokemuksia kouluruuasta. -89
Veripalttu, se oli verestä tehtyä sellaista moussea tai sellaista lämmintä hyydykettä. Olen -75.
Tilliliha ja kanaviillokki. Hui, vieläkin muistan maut. vm 1967
Juustokeitto, kesäkeitto ja porkkanalaatikko.
Mitään muita huonoja ruokia en muista. Pieni kyläkoulu ja oma keittäjä -74
1979, kanaviillokin ja tillilihan (tilliliman) uhri. Viillokki oli vihreää räkää, tilliliha harmaata räkää.
Söin aina kaiken, mitä tarjottiin, mutta en erityisesti tykännyt minesteronekeitosta, kesäkeitosta enkä rössyperunoista.
Silakkapihvit. Niissä oli enemmän ruotoa kuin kalaa. -87
1982 pinaattiletut ja kinkkumajoneesisalaatti. Meinas oksennus tulla.
vm. 1982: Stroganoff/suikalepata/palapaisti... eli tuttavallisemmin läskikastike. Yäk. Tuota tuntui olevan joka viikko ja nimi vaihteli viikosta riippuen. Limaisia, sitkeitä lihasuikaleita ruskeassa kastikkeessa.
Sellainen pata, missä oli makkaraa, perunoita ja lientä, eli joku makkarakeiton ja perunan ja makkarakastikkeen välimuoto. Syntynyt olen joskus kauan sitten.