Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kouluajan inhokkiruokasi?

Vierailija

Kerro myös syntymävuotesi.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Olen vm-65 ja 70-luvulla ehdoton inhokki oli naudan kielestä tehty kastike. Hyi olkoon, kastikkeessa kielenpaloja, joissa makunystyrät päällä. Toinen vahva inhokki oli kanarisotto, jonka risotto-asioista ymmärtämättömänä mielsin kanari-sotoksi. Läskisoosia oli vielä 80-luvun alussa yläasteella monella eri nimellä ruokalistalla - siis usein.

Vierailija

Synt 68

Ei inhokkiruokaa. Asuin isän kanssa kahdestaan ja vaikka ei muista, että rahasta oli puutetta, ymmärsin ilmeisesti ,että sitä ei liikaakaan ollut. Siksi minusta oli tärkeä syödä koulussa hyvin oli ruoka mitä tahansa. Se oli kuitenkin ilmaista ja illalla  kotona ei ruokaa laitettu. 

Yhden kerran muista, että meinasi tulla vahingossa oksennus, kun valkokastikkeen joukossa oli jo iso kananmunanpala. Ei muuta valittamista. 

Vierailija

Inhokki oli oppilaiden kielellä vesiperuna. Koulukeittiön kielellä se oli lihakeitto, makkarakeitto, siskonmakkarakeitto, kaalikeitto tai merimiespihvi. Nimi vaihteli, tuote ei. Kamalan makuisessa "lihaliemessä" juureksia ja ehkä jotain muutakin.

Vierailija

M1990. Kala/lohipyörykät on aina ollu ihan kauheita. Olen ollut myös kesätöissä kalatehtaalla ja nähnyt millaisesta massasta nuo tehdään ja mitä ne sisältää ja nykyään en suostu niitä suuhuni laittamaan. Lihapullia rakastan kuitenkin, vaikka niiden valmistaminen on varmasti samanlaista.

Vierailija

Minun herkkuani oli ala-asteella maksakastike, jossa siis oli maksan paloja kastikkeessa. Aikuisena en enää maksaruokia suuhuni pistä, mitä nyt joskus maksamakkaraa.

aloittaja

Vierailija

84 syntynyt. Meillä oli pieni kyläkoulu ja keittäjä oli taitava. Välillä oli jotain perinneruokapäiviä ja silloin en saanu klimppivelliä tai verikakkoja alas. Maksakastike ja verimakkarat oli myös inhokkeja.

Vierailija

M/1970. Maksa. En vaan pysty syömään. Muuten inhoan teitä kermaperseitä, jotka ruuasta valitatte. Mitä pellejä oottekaan!

Vierailija

Olen syntynyt 1965 ja minun ja kaverieni inhokki oli uunikala, sellainen epämääräinen kelmeän valkoinen melkein vaahtomainen massa. Kaverini kehitteli sille reseptinkin, jossa oli mm. vehnäjauhoja, saippuaa ja kalaesanssia.

Vierailija

Pieni kyläkoulu, keittäjä teki hyvää ruokaa. Mutta jos jokin inhokki olisi mainittava, niin kanarisotto ja kanaviillokki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pieni kyläkoulu, keittäjä teki hyvää ruokaa. Mutta jos jokin inhokki olisi mainittava, niin kanarisotto ja kanaviillokki.

Ja syntymävuosi -74.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat