Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. lapsen jälkeen vaimo vaan lihonut

Vierailija
08.11.2015 |

Itse urheilen ja pidän itsestäni huolta. Nuorin lapsikin yli vuoden vanha. Harmittaa vaimonkin puolesta. Tietysti vaikuttaa seksielämään. Vielä se kummallista kun vaimo yrittää laihduttaa, mutta näyttää lihovan?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen saanti ei ole mikään syy valaaksi lihomiseen. Vai oletteko yksinkertaisia?

Mutta kolme lasta, varsinkin pienillä ikäeroilla, muuttaa kroppaa ja mieltä, ja teettää ihan helvetisti työtä. Oletko sinä vähän yksinkertainen kun et sitä käsitä että kolmen pienen lapsen kanssa on aika hankala kuntoilla ja pitää itsestään huolta?

Liikunnalla on aika pieni merkitys painonhallinnassa. Syö  samaa monipuolista itsetehtyä kotiruokaa kuin lapsesikin ja pieniä annoksia. Ei lihota:)

t 4:n äiti

Miksi totuutta piti miinuspeukuttaa??

Vierailija
42/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen saanti ei ole mikään syy valaaksi lihomiseen. Vai oletteko yksinkertaisia?

Mutta kolme lasta, varsinkin pienillä ikäeroilla, muuttaa kroppaa ja mieltä, ja teettää ihan helvetisti työtä. Oletko sinä vähän yksinkertainen kun et sitä käsitä että kolmen pienen lapsen kanssa on aika hankala kuntoilla ja pitää itsestään huolta?

Liikunnalla on aika pieni merkitys painonhallinnassa. Syö  samaa monipuolista itsetehtyä kotiruokaa kuin lapsesikin ja pieniä annoksia. Ei lihota:)

itse olen kasvissyöjä, silti se 20jg ylimääräistä. Eli kerropa lopetanko syömisen kokonaan?! T 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää nyt joku, millä mekanismilla lasten saaminen lihottaa? Imettäminenhän kuluttaa ihan hurjasti kaloreita. Minä painoin 54 kg esikoisen ollessa vajaa 1 v kun aloin odottaa kuopusta. Synnyttämään lähtiessä painoa oli komeat 70 kg. 5 kk synnytyksestä painoin 50 kiloa. Koko ajan söin ja liikuin aika samalla lailla. Tuntuu että moni nainen käyttää äitiyttä tekosyynä sille, että voi alkaa elää kuin pellossa: syödään mitä sattuu, ei urheilla eikä juuri katsota edes peiliin.

Aika moni on täällä jo selittänyt. Sulla on vasta yksi lapsi. Kyllä tämä sama yhtälö sinunkin kohdallas voi vielä realisoitua kun synnytät vielä kolmannen, odotappas vaan.... Ensimmäisen lapsen kohdalla paino laski minullakin ihan yrittämättä.

Vierailija
44/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu olevan vaikea asia. Älkää hankkiko lapsia, kun se tuntuu pilaavan kaiken!

T: Ihan omasta tahdosta lapseton 32v nainen

Vierailija
45/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuntuu olevan vaikea asia. Älkää hankkiko lapsia, kun se tuntuu pilaavan kaiken!

T: Ihan omasta tahdosta lapseton 32v nainen

Sä et taida nyt ymmärtää jutun pointtia.

Sama pätee moniin muihinkin nisäkkäisiin, ei vain ihmisiin. Jos koira odottaa pentuja se ei ole naapuruston laihin koira. Niin on luonto päättänyt, et näin se menee. Vain ihminen on niin turhamainen että tuosta asiasta nousee älämölö.

Vierailija
46/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen kasvissyöjä, silti se 20jg ylimääräistä. Eli kerropa lopetanko syömisen kokonaan?! T 3

Ei kasvissyönti automaattisesti pidä hoikkana.

Vierailija
47/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kasvissyönti automaattisesti pidä hoikkana.

Eli lopetan syömisen?!

Vierailija
48/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että kukaan koko ikänsä hoikka ja urheilullinen nainen olisi vain odottanut sitä, että saa ne lapset pullautettua ja voi vihdoin ANTAA ITSELLEEN LUVAN syödä, maata ja lihoa ja voi vielä LAPSIA JA MIESTÄ SYYTTÄÄ KAIKESTA. Enintään hyvin pieni ryhmä on sellaisia, jotka on aiemmin kytänneet joka suupalaa ja nyt sitten rouvistuvat rauhassa ja onnellisina. Kyllä uskoisin, että lähes jokainen lihonnut mamma mieluummin olisi pysynyt hoikkana ja terveenä myös lasten synnyttyä. Ei kukaan yhtäkkiä syö itseään ylipainoiseksi siksi, että se on niin kivaa, tai että ei vain ole yhtä ahkera ja hyvä ihminen kuin se 50-kiloisena pysynyt. Turha siis päteä sillä, että "pitää vain olla itsekuria kuten minulla, ei se muusta ole kiinni". Ruoalla peitetään ja hoidetaan jotakin tarvetta.

Itse olen aina ollut ylipainoinen, painavimmillani olin pari vuotta sitten, eli n. 115kg toista lasta odottaessani. Sittemmin paino on lähtenyt laskemaan (ja välissä vielä tuli pienellä ikäerolla se kolmas lapsi, joka nyt on parikuinen). Painan nyt vähemmän kuin kymmeneen vuoteen, yli 20 kg vähemmän kuin painavimmillani, enkä ole erityisesti laihduttanut.

Itsekurista ei ole kyse, kyllä kuluu suklaata ja keksejä ja voita ja sokeriakin lisään kahviin. Ei vain enää se ruoka ole niin sellainen tärkeä asia, jonkin henkisen tyhjiön täyttäjä ja voimien antaja kuten ennen. Olen hyväntuulinen, uskon itseeni ja tulevaisuuteen ja olen ylpeä perheestäni. Olen jotenkin voimaantunut. Olen huomannut että olen arvokas, taitava ja pätevä siinä missä kuka tahansa muukin ja selviän hyvin tilanteessa, jota ennen pidin minulle mahdottomana. Totta kai olen vieläkin reilusti ylipainoinen, mutta ihan itsestään on nämä kilot lähteneet eikä minun erinomaisuudesta johtuen. Tästä kun aion jatkaa, niin pitää ihan varmasti ottaa kovemmat dieetti- ja kuntoilukeinot käyttöön, ei ne seuraavat 20 kg lähde enää itsestään. 

En tarkoita että minun ylilihavuuden syyt olisi täysin samanlaiset kuin lasten myötä lihonneella ihmisellä. Mutta uskon silti, että samalla tavalla kuin minulla pitkään kertyneitä kiloja on lähtenyt helposti elämäntilanteen paranemisen myötä, toiselle ne kilot voi tulla yhtä helposti päinvastaisessa tilanteessa. Kun kokee suuren elämänmuutoksen, vaikka se lapsi olisi toivottu ja ihana, voi silti olla valtava pettymyksen tai riittämättömyyden ja huonouden tunne suurena taakkana.

Vierailija
49/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää nyt joku, millä mekanismilla lasten saaminen lihottaa? Imettäminenhän kuluttaa ihan hurjasti kaloreita. Minä painoin 54 kg esikoisen ollessa vajaa 1 v kun aloin odottaa kuopusta. Synnyttämään lähtiessä painoa oli komeat 70 kg. 5 kk synnytyksestä painoin 50 kiloa. Koko ajan söin ja liikuin aika samalla lailla. Tuntuu että moni nainen käyttää äitiyttä tekosyynä sille, että voi alkaa elää kuin pellossa: syödään mitä sattuu, ei urheilla eikä juuri katsota edes peiliin.

Kahden ensimmäisen lapsen kanssa laihduin imetäessä aivan hujauksessa, eipä tarvittu muuta liikuntaa, kuin vaunulenkkejä ja sitä arkea, ettei suunnilleen ehtinyt takapuolelle päivän aikana istua. Lapset siis alle 2 v. ikäerolla.

Kolmannen kanssa imetyksen taika ei enää tehonnutkaan ollenkaan, ei vaikka kuopus oli kaikkein pahin, olisi roikkunut rinnalla jatkuvasti ja sai raivarin jos näkikin tuttipullon.

Sain tosissani tehdä töitä raskauskilojen lähtemisen eteen, mikä ei ollut ihan helppoa kolmen alle kouluikäisen ja reissutyötä tekevän miehen kanssa.

Enkä mä nyt niin hoikkaan kuntoon edes palannut kuin mitä olin kakkosen jälkeen, olin silloin ylivoimaisesti laihimmillani koko aikuisikäni aikana, just imetyksen vuoksi. Minulle jopa sanottiin, että älä enää laihduta, vaikken siis laihduttanut ollenkaan. Olimme etelän lomalla kakkosen ollessa n. 5 kk ja vaikka siellä tuli huolettomasti syötyä ja liikkuminen jäi uima-altaassa lillumiseen ja lyhyisiin rannalla kävelyihin, olin reissun jälkeen taas 2 kg ohuempi. Normaalioloissa olisi pamahtanut viikossa se 2 kg plussaa.

Kaikki ovat yksilöitä. Olin onnekas, kun kahden kanssa sain imetyksestä hurjan tehokeinon laihtumiseen, mutta se ei toimi kaikilla ollenkaan. Unenpuute on myös yksi tekijä, joka vaikuttaa fysiikkaan, ihan todistetusti. Olen siinäkin onnekas, että meillä on ollut kolme hyvää nukkujaa.

Vierailija
50/54 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
51/54 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdit varmasti lapsistasi yksin useita kertoja viikossa ja vaimo pääsee liikkumaan sillä aikaa?

Käyt kaupassa ja ostat terveellistä ruokaa?

Lenkkeilette yhdessä koko perheen voimin?

Teet varmasti parhaasi, jotta vaimosi saa levätä lastenhoidon lomassa, pääsee liikkumaan ja nauttii elämästään.

Toki.

Mistään en arvosta niin paljon, kuin yksinkertaisia miehiä!

Vierailija
52/54 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: mitään en arvosta niin paljon, kuin yksinkertaisia miehiä!

Vierailija
53/54 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisen tarvitse harrastaa liikuntaa sekuntiakaan ollakseen normaalipainoinen.

Vierailija
54/54 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisen tarvitse harrastaa liikuntaa sekuntiakaan ollakseen normaalipainoinen.

Aivan. Minkähän tekosyyn mammat sitten keksii kun on oltu lenkillä ja silti ollaan pulskistuttu? :)

Toiselta suunnalta kun katsoo niin onko kaikki ne hoikkia kenelle mies antaa omaa aikaa? ;-) kukaan tuskin haluaa olla pullero. No, suuri osa naista haluaa tunkea sitä kakkua naamariin ja lopuksi syyttää miestä tai lapsia lihomisesta sekä siitä pakottavuudesta mikä kakun ajaa suuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi