Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. lapsen jälkeen vaimo vaan lihonut

Vierailija
08.11.2015 |

Itse urheilen ja pidän itsestäni huolta. Nuorin lapsikin yli vuoden vanha. Harmittaa vaimonkin puolesta. Tietysti vaikuttaa seksielämään. Vielä se kummallista kun vaimo yrittää laihduttaa, mutta näyttää lihovan?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiketjut Vauvan parasta viihdettä

Vierailija
22/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti ap lytätään vaikka ei ole tietoa siitä antaako vaimolle mahdollisuutta liikkua vai ei. Kyllä se on eniten ihmisestä itsestään kiinni, lihooko vai ei. Omia valintoja, joista liian usein syytetään muita. Lähes kaikki lihonneet äidit syyttävät raskautta, lapsia, ajanpuutetta ym. vaikka ihan varmasti olisi mahdollista ehkäistä lihominen. 

Kun syö terveellisesti ja sopivia määriä ja kuluttaa saman verran kaloreita mitä on syönytkin ei liho.

Tiedän kyllä että lihominen silti tapahtuu helposti ja salakavalasti. Olen itse kolmen lapsen (10v, 3v, ja 9kk) 38-vuotias äiti. Keskimmäisen lapsen kohdalla lihosin ihan huomaamattani 5 kiloa kolmessa kuukaudessa, kun lopetin imetyksen. Söin ihan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta kroppa ei tietenkään kuluttanut niin paljon kuin aiemmin. No tässä kohtaa en suinkaan lähtenyt vaatekauppaan ostamaan isompia vaatteita, vaan söin vähemmän, karppasin ja lisäsin liikuntaa. Ihan vaan reippaita vaunulenkkejä, perheen kanssa uimassa käymistä (20 min. vesijuoksua), perheen kanssa rullaluistelemassa, pyöräilemässä jne.

5 kiloa tulee helposti, mutta myös lähtee aika helposti. Mulla on muutamankin kerran tässä viimeisen 6 vuoden sisällä paino noussut ja laskenut n 3-5 kiloa. On ihan täysin itsestäni kiinni, että annanko painon nousta siitä enemmän vai havahdunko tekemään asialle jotain. 

Tietenkin elämässä on tärkeämpiäkin asioita, mutta oma vointi ja jaksaminen on huomattavasti parempaa ilman ylipainoa. Ja onhan se kivaa, että edelleen mahdun suosikkivaatteisiini, joista osa on siltä ajalta kun olin 18-20-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ap vaimosi kanssa paikkaa (kaikki miehet jotka ei ymmärrä vaimon lihoomista voisi tehdä samoin). Eli sinä teet samat asiat kuin vaimo ja vaimo taas menee töihin ja elää kuten sinä. Sitten voit näyttää mallia hänelle kuinka homma menee. Ja tehkää näin noin vuoden verran niin tulee molemmille oikea tuntuma.

Sitten vaaalle molemmat:) Näin annat vaimollesi samat mahdollisuudet kuin itsellesi. Turha valittaa muuten.

Vierailija
24/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihominen on sitä kun suuhun työntää enemmän ravintoa kuin kuluttaa. Ei siihen lapset vaikuta.

Ei lapset sinänsä, mutta se lasten isä joka ei tee omaa osuuttaan. Masennus on se joka ihmistä lihottaa, stressi ja valvominen myös, ihan tutkitusti.

Laita linkkiä tutkimukseen, olet varmasti sellaisen lukenut.

Vierailija
25/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvata sisälläsi kolme kertaa lapsi, synnytä se, ja hoida (luultavasti kokonaan yksin) ja tee vielä kotityöt (luultavasti kaikki kokonaan yksin), kokeile sitten alkaako masentaa ja suklaa maistua, ja jaksaako lähteä lenkille.

Onhan nämä tietenkin ihan hyviä tekosyitä :D:D

Vierailija
26/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä yöt sujuu? Oma paino hilasi vauvan ensimmäisen vuoden koko ajan ylöspäin, vaikka miten vähän söin. (Nukuin siis yöt parin tunnin pätkissä). Nyt viimeiset puolivuotta paino on tullut tasaisesti alaspäin, vaikka en ole edes yrittänyt laihduttaa. Ja tällä hetkellä mennään kerran yössä herätyksillä eli heti kun yöt helpottivat paino lähti laskuun. Nyt ollaan jo normaalipainon yläpäässä. Toivottavasti putoaa vielä muutaman kilon. Painonhallinta on niin paljon muutakin, kuin kalorien vahtaamista, mutta ei sitä ymmärrä ennen kuin se osuu omalle kohdalle.

Vierailija
27/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimo vanhentunut myös? Tekeekö vaimo muutakuin lihoo? Ei sentään nuku koko aikaa? Mies se vaan nuorenee ja komistuu.

Vierailija
28/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää nyt joku, millä mekanismilla lasten saaminen lihottaa? Imettäminenhän kuluttaa ihan hurjasti kaloreita. Minä painoin 54 kg esikoisen ollessa vajaa 1 v kun aloin odottaa kuopusta. Synnyttämään lähtiessä painoa oli komeat 70 kg. 5 kk synnytyksestä painoin 50 kiloa. Koko ajan söin ja liikuin aika samalla lailla. Tuntuu että moni nainen käyttää äitiyttä tekosyynä sille, että voi alkaa elää kuin pellossa: syödään mitä sattuu, ei urheilla eikä juuri katsota edes peiliin.

Vierailija
29/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää nyt joku, millä mekanismilla lasten saaminen lihottaa? Imettäminenhän kuluttaa ihan hurjasti kaloreita. Minä painoin 54 kg esikoisen ollessa vajaa 1 v kun aloin odottaa kuopusta. Synnyttämään lähtiessä painoa oli komeat 70 kg. 5 kk synnytyksestä painoin 50 kiloa. Koko ajan söin ja liikuin aika samalla lailla. Tuntuu että moni nainen käyttää äitiyttä tekosyynä sille, että voi alkaa elää kuin pellossa: syödään mitä sattuu, ei urheilla eikä juuri katsota edes peiliin.

Kaikki ei imetä! Eikä kaikki ole koskaan urheilleet! T 3

Vierailija
30/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä yöt sujuu? Oma paino hilasi vauvan ensimmäisen vuoden koko ajan ylöspäin, vaikka miten vähän söin. (Nukuin siis yöt parin tunnin pätkissä). Nyt viimeiset puolivuotta paino on tullut tasaisesti alaspäin, vaikka en ole edes yrittänyt laihduttaa. Ja tällä hetkellä mennään kerran yössä herätyksillä eli heti kun yöt helpottivat paino lähti laskuun. Nyt ollaan jo normaalipainon yläpäässä. Toivottavasti putoaa vielä muutaman kilon. Painonhallinta on niin paljon muutakin, kuin kalorien vahtaamista, mutta ei sitä ymmärrä ennen kuin se osuu omalle kohdalle.

No nyt tuli asiaa! Ei sinäänsä se ajanpuute, sen voi korvata kevyemmällä ruokavaliolla - mutta se UNIVAJE! Herranjumala kun väsyttää niin, ettei tahdo jaksaa pukea lapsia, edes miettiä ruoanlaittoa, eikä sohvalle voi istua hetkeksikään, koska a) lapset, b) nukahtaisin silmänräpäyksessä. Keho yrittää korvata univajetta vaatimalla lisäenergiaa pysyäkseen hereillä ja aikaa/jaksamista ei riitä kuntoiluun. Palataan asiaan sitten, kun nuorin on nelivuotias ja nukkuu yöt läpeensä.

Vierailija
31/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan univajeen, vaikka olen lapseton. Kun nukkuu tunnin, kolme tuntia, hyvässä lykyssä kuusi tuntia yössä, kropan toiminta muuttuu ihan älyttömästi. Välistä pitää pitää syömättömiä päiviä, ettei turvotus mene ihan överiksi. Vaikka olen kasvissyöjä!

Vierailija
32/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan univajeen, vaikka olen lapseton. Kun nukkuu tunnin, kolme tuntia, hyvässä lykyssä kuusi tuntia yössä, kropan toiminta muuttuu ihan älyttömästi. Välistä pitää pitää syömättömiä päiviä, ettei turvotus mene ihan överiksi. Vaikka olen kasvissyöjä!

Kasvissyönti turvottaa.

Vierailija
33/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyönti turvottaa.

Älä viitsi trollailla ja valehdella. Olen ollut kasvissyöjä jo useamman vuoden j alkuun paino vain putosi. Nyt kun elämäntilanne on todella haastava ja unirytmi mennyt ihan sekaisin, kropan toimintakin on muuttunut. Jos söisin lihaa, turpoisin kahta kauheammin. Vaikka sinua ärsyttää kasvissyöjät, niin et saa näillä viesteillä yhtään mitään aikaiseksi. Kukaan ei noin naurettavia valheita usko.

Vierailija
34/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap, tulehan nyt kommentoimaan!!

Vierailija
35/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä hyvä ihminen tajua että me kaikki ollaan yksilöitä ja erilaisia, myös ne lapset, niiden ikäerot ja määrät. Niin monet asiat vaikuttaa siihen miten joku kuluttaa ja laihtuu.

Vierailija
36/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti ap lytätään vaikka ei ole tietoa siitä antaako vaimolle mahdollisuutta liikkua vai ei. Kyllä se on eniten ihmisestä itsestään kiinni, lihooko vai ei. Omia valintoja, joista liian usein syytetään muita. Lähes kaikki lihonneet äidit syyttävät raskautta, lapsia, ajanpuutetta ym. vaikka ihan varmasti olisi mahdollista ehkäistä lihominen. 

Kun syö terveellisesti ja sopivia määriä ja kuluttaa saman verran kaloreita mitä on syönytkin ei liho.

Tiedän kyllä että lihominen silti tapahtuu helposti ja salakavalasti. Olen itse kolmen lapsen (10v, 3v, ja 9kk) 38-vuotias äiti. Keskimmäisen lapsen kohdalla lihosin ihan huomaamattani 5 kiloa kolmessa kuukaudessa, kun lopetin imetyksen. Söin ihan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta kroppa ei tietenkään kuluttanut niin paljon kuin aiemmin. No tässä kohtaa en suinkaan lähtenyt vaatekauppaan ostamaan isompia vaatteita, vaan söin vähemmän, karppasin ja lisäsin liikuntaa. Ihan vaan reippaita vaunulenkkejä, perheen kanssa uimassa käymistä (20 min. vesijuoksua), perheen kanssa rullaluistelemassa, pyöräilemässä jne.

5 kiloa tulee helposti, mutta myös lähtee aika helposti. Mulla on muutamankin kerran tässä viimeisen 6 vuoden sisällä paino noussut ja laskenut n 3-5 kiloa. On ihan täysin itsestäni kiinni, että annanko painon nousta siitä enemmän vai havahdunko tekemään asialle jotain. 

Tietenkin elämässä on tärkeämpiäkin asioita, mutta oma vointi ja jaksaminen on huomattavasti parempaa ilman ylipainoa. Ja onhan se kivaa, että edelleen mahdun suosikkivaatteisiini, joista osa on siltä ajalta kun olin 18-20-vuotias.

Mulla vaihtelee paino monta kiloa jo kuukautiskierron mukaan, eihän tuo ole mikään ylipaino jos 5kg, sitten kun puhutaan kymmenistä kiloista, on ylipainoa mille pitää tehdä jotain, ja se ei käykään sitten ihan muutamassa päivässä.

Vierailija
37/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen saanti ei ole mikään syy valaaksi lihomiseen. Vai oletteko yksinkertaisia?

Mutta kolme lasta, varsinkin pienillä ikäeroilla, muuttaa kroppaa ja mieltä, ja teettää ihan helvetisti työtä. Oletko sinä vähän yksinkertainen kun et sitä käsitä että kolmen pienen lapsen kanssa on aika hankala kuntoilla ja pitää itsestään huolta?

Liikunnalla on aika pieni merkitys painonhallinnassa. Syö  samaa monipuolista itsetehtyä kotiruokaa kuin lapsesikin ja pieniä annoksia. Ei lihota:)

t 4:n äiti

Vierailija
38/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka imettäiskin, ei silti kaikilla kilot lähde tuosta noin vaan. Meillä on huonosti nukkuva vauva, joka lisäksi tekee taas hampaita, joten paljoakaan en lepoa yöllä saa. Katkonainen, tunti siellä toinen täällä uni ei tosiaan vastaa sitä 7-8 h putkeen ihanuutta... Ja kuten yllä sanottiin, elimistö huutaa rasituksen alaisena jatkuvasti energiaa, tekis mieli vaan hautautua sohvalle sipsipussin ja suklaalevyn kanssa ja jäädä sinne. Vaan ei, arkea täytyy pyörittää. Havahduin äskettäin siihen, että vielä tossa roikkuu viitisen kiloa lähtöpainosta, vaikka vauva on jo 9 kk. Nyt sitten olen ihan silkalla tahdonvoimalla nipistänyt tuosta pari kiloa pois, mutta tiukkaa tekee ja syömisten kanssa saa olla todella tarkkana. Missään nimessä imetys ei ole mulla tiputtanut kiloja kuin itsestään, pikemminkin vaan lisännyt jatkuvaa näläntunnetta. Onneksi on vaan tää yksi lapsi niin sentään kerkee liikuntaakin harrastamaan. Ymmärrän hyvin ettei isomman perheen äidillä riitä aika tai energia laihdutukseen!

Vierailija
39/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen saanti ei ole mikään syy valaaksi lihomiseen. Vai oletteko yksinkertaisia?

Sinulla ei taida olla omakohtaista kokemusta? Seuraapas jotakuta raskaana olevaa koko raskauden ajan. Kyllä se hormonitoiminta ja elimistön toiminta on sellaista että raskaana olevan paino nousee tasaisesti koko raskauden ajan. Eikä se poistu kokonaan synnyttämällä. Elimistö on jonkin aikaa samassa moodissa. Minulla alkoi paino synnytysten jälkeen laskea imetyksen loputtua. Koko imetysajan/yöheräilyajan elimistö oli jossain "keräys"moodissa ja paino vaan nousi...

sanoisin että jos vaimosi elimistö noin vastustaa laihtumista, juuri nyt ei ole otollinen aika aloittaa laihdutusta. Ja toinen juttu, valvo sinä vauvan yösyötöt. Jo pelkkä kunnon yöuni normalisoi vaimosi aineenvaihduntaa...

Vierailija
40/54 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten naiset antaa itelleen luvan lihoa. Mulla on kolme lasta ja olen ihan samoissa mitoissa kuin ennen ensimmäistä. Ei raskaus oo syy lihottaa itteään valaaksi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan