Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin, että papa-kokeeseen pääsee halutessaan

21.v

Esimerkiksi ajanvarauksen kautta. Millä ehdoilla sinne sitten pääsee, pitääkö lääkärin ensin todeta jotain?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Hei, ei yksityiselle mennä papaan noin vaan, lähete vaaditaan, yksityisen lääkärin. Taas tätä samaa. Käytän yksityistä lääkäriasemaa ja käyn papassa, lähetteellä.

Vierailija

Fimlabista ainakin saa jotain omakustanteisesti ilman lääkärin lähetettä, en tiedä saako papaa. Verikokeissa olen vaan käynyt. Katso niiden sivuilta.

Vierailija

Fimlabista ainakin saa. Olen itse käynyt useamman kerran ja varannut vaan ajan netin kautta. Vastaukset tulee sitten kotiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei, ei yksityiselle mennä papaan noin vaan, lähete vaaditaan, yksityisen lääkärin. Taas tätä samaa. Käytän yksityistä lääkäriasemaa ja käyn papassa, lähetteellä.
Useimmat yksityiset lääkärit ottavat sen papan sillä vastaanottoajalla, joten ei tarvita lähetettä. Mutta siis tietysti niin, että varataan aika ja tarkastuksen yhteydessä otetaan rutiinisti papa, jos asiakas niin toivoo. 

Vierailija

Eikö sen saa kun soitat terveysasemalle ja pyydät ajan papa-kokeeseen. Jos on alle vuoden sisään otettu niin en tiedä antavatko ajan jos ei mitään oireita ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksityinen gyne ottaa papan aina pyydettäessä.

Vierailija

Mä käyn yksityisellä labrassa ihan ilman gynen aikaa ja lähetettä. Sitten jos tuloksessa on jotain epäselvää, varaan ajan gynelle.

Vierailija

Minä sain yksityisellä, kun menin vaan ja pyysin. Lääkäri vähän kyllä ihmetteli pyyntöäni, mutta otti sen silti. En ole ikinä otattanut ja lääkärin mukaan olisi pitänyt odottaa vielä neljä vuotta, että pääsen joukkoseulontoihin. Olen 26 v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä sain yksityisellä, kun menin vaan ja pyysin. Lääkäri vähän kyllä ihmetteli pyyntöäni, mutta otti sen silti. En ole ikinä otattanut ja lääkärin mukaan olisi pitänyt odottaa vielä neljä vuotta, että pääsen joukkoseulontoihin. Olen 26 v.

Omituista, ellet sitten ole neitsyt. Mä kävin ekan kerran 22-vuotiaana ja hoitaja sanoi, että jo oli aikakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Omituista, ellet sitten ole neitsyt. Mä kävin ekan kerran 22-vuotiaana ja hoitaja sanoi, että jo oli aikakin.

En ole neitsyt. Kuvittelin gynen suhtautuvan tuolla sinun kuvaamallasi tavalla, kun en ollut milloinkaan käynyt ja ikää kuitenkin jo tämän verran. Tunsin syyllisyyttä siitä, kun en ollut saanut käytyä. Ehkä hän ajattelee joukkoseulontojen ulkopuolisten papa-tutkimusten kuormittavan terveydenhuoltoa tms. kun noin nihkeästi suhtautui.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sinne nyt vaan menkää noin vaan. Tilaan ajan gynelle ja aikaa varatessani sanon, että papakoe myös.

Menen sitten sovittuna aikana ja gyne ottaa samalla sen papan. En mä koskaan ole mihinkään labraan erikseen mennyt. Ja tuskin se gyne itselleen lähetettä kirjoittaa, tai mistäs minä tiedän.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat