Veljen vaimo pilannut perhesuhteet! :(
Miten ihmeessä tähän kaikkeen pitäisi suhtautua?
Kyseessä on riitainen, kateellinen, veljestäni mustasukkainen veljenvaimo (mustasukkainen esim. äitini suhteesta omaan poikaansa!), joka on tuntunut hämmentävän perheemme keitosta siitä hetkestä lähtien kun hän kuvioihin tuli. Lietsoo riitaa, nauttii kun saa sotkettua perheenjäsenten välejä, puhuu selän takana, levittelee toisten sanomisia, keksii valheita, liioittelee.
Veljeni oli ennen häntä kaikille mukava, rento, toisia kannustava. Sellainen live and let live -tyyppi. Nyt hän on stressaantunut äksyilijä, joka kyräilee ärsyyntyneenä ja piikittelee kaikesta mahdollisesta, on kuin hänkin olisi nykyään kateellinen toisten saavutuksista ja hankinnoista, matkoista, ostoksista. Tullut siis erittäin paljon vaimonsa kaltaiseksi.
Ehkä tämä vaimonsa posmottaa veljelleni ja yrittää tietoisesti kääntää häntä meitä muita vastaan? Olemme järkyttyneinä katsoneet veljen nykyistä käytöstä. Muutos on niin suuri entiseen.
Kommentit (58)
Jaa a, tarkoitatkohan miestäni? Onko sisko mussukka tullut raskaaksi pyhällä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan mun miehen sisko. Terveisiä vaan että kattelkaa pitkään ja hartaasti peiliin ja miettikää miksei meidän perhe (ihan se velikultakaan -omasta tahdostaan-) enää juuri haluta olla tekemisissä. Meidän lasten synttärit, joulut mitkään ei kiinnosta paskaakaan teitä, valheita levitellään meidän elämästä ja panetellaan ja piilovittuillaan facebooksissa, anoppi herjaa tosin ihan suoraan aina kun sille päälle sattuu jne. Että sorry mutta niin makaa kuin petaa.
Niinpä.
Kun tapasin mieheni niin ensin minusta vaikutti ettå hänellä on hyvät välit sisaruksiin ja äitiin. Vähitellen asiat paljastuivat ja selvisi että mieheni on ollut aina sisarusten pompoteltavissa ja hyväksikäytettävänä rahallisesti tai miten vain ja kaikenlaisen ikävän kohteena ja äitinsä on asian siunannut.
Sanoin sitten kerran miehelle että miksi hän antaa kohdella itseään huonosti ja että hänen pitää sanoa ettei niin voi kohdella. Mies mietti asiaa ja sanoi kun seuraavan kerran oli ikävän kohtelun kohteena ettei niin voi tehdä. Sisaret olivat aivan ihmeissään että mitä ihmettä! Ei mennyt kovin pitkään kun asia oli käännetty minun syykseni eli se ettå mies uskalsi pitää puolensa.
Minua haukuttiin pitkin kyliä ties miksi ja on tuommonen ja semmonen ja tämmönen. No se antoi miehelle voimaa puhua suunsa puhtaaksi sisaruksille ja ilmoittaa että tästä lähin häntä ei hyväksikäytetä, pilkata, naureta eikä vähätellä.
No sisarukset syyttivät raivokkaasti minua kun ei veli koskaan ennen ole tuommoinen ollut ja on ollut kiltti ja avulias että minä olen miehen pilannut!
No loppui se ikävä kohtelu ja olemme todella vähän tekemisissä koska miehen sisarukset eivät tiedä miten olla normaalisti vittuilematta, olla näyttämättä ääretöntä kateellisuutta yms. Mutta minä olen yhä edelleen se joka pilasi sisarusten välit.
Paras keino on olla mahdollisimman vähän ja mahdollisimman pintapuolisesti tekemisissä. Meillä se ainakin on toiminut niin että tätä nykyä ollaan ihan puheväleissä ja voidaan kohteliaasti keskustella ns. merkityksettömistä asioista. Niin ja minä olen siis myös tietenkin se "paha veljen vaimo" joka tuli ihan silkkaa pahuuttaan pilaamaan kaikkien välit. :D Joopajoo.
Tämä on ihan hölmö kina, näissä tilanteissa kun on AINA vikaa ihan kaikissa osapuolissa, niin miniöissä, anopeissa, itse veljessä ja siinä siskossakin.
Pitäisi ennemminkin pohtia sitä että mikä on perheessä mennyt pieleen kun ei minkäänlaisia konfliktitilanteita osata ratkoa?
Suomalaiset vaan kaikki vihaa toisiaan kun ei osata avata suuta ja puhua asioita selviksi. Noh, ehkä seuraavat sukupolvet on parempia.
veljien vaimojen olisi syytä näemmä mennä itseeensä. ei ne kaikki miehen siskot voi olla väärässä ja ilkeitä. toki on ymmärrettävää, että lemmen siteen solmimisessa voi nousta mustasukkaisuuden tunteet kun pitää voittaa se pitkä yhteinen perhemenneisyys miehen siskon kanssa. kuviteltu kateus vai oikea mustasukkaisuus. todellinenhan se oli, ainakin kun muistelee omaa veljen vaimon tapausta. aika traagista se mustasukkaisuus. koomistakin tosin.
hyvin sai välimme pilattua ja siihenhän tämä riitelynhaluinen pyrkikin.anopin kanssa aina tukkanuottasilla oli hän.
no veli sai mitä haki. vai saiko. ainakin aina perin surullisen näköinen kaikkialla. eli ei se onni oikein kontrollifriikkien vaimojen kera kukoista. vaikka aluksi voi siltä tuntuakin. sääli.
sitä saa mitä tilaa.
siskot näkee tyttisten läpi ja sitähän nämä kontrollifriikit ei diggaa.
Sama tilanne. Pilasi kaikkien väliset suhteet. Äärimmäisen mustasukkainen miehen siskoista. Se on jännä, miten nämä kälyt miniät aina pyörittelee silmiään, eivätkä myönnä ikävää luonnettaan katkaisten miehensä luonnollisetvperhesuhteet. Se yhteinen menneisyys toisten naisten kanssa häiritsee mustasukkisnaisia, se on se ongelma.
Sääli ennen mukavaa nyt ahdistunutta veljeä olla pirttihirmun tu ssun alla.
Nää on niin tosia. Joku jännä havainto että näillä palstoillavkuitenkin ulrisesti lytätään niitä miesten siskoja ja omaa napaa ei tarkastella. Vaikka ilmiö on hyvin tunnettu. Eli kälyminiät demoilee ja demonisoi pääasiassa vauviksella. Sad.
Mä en nyt ymmärrä tätä "ollaan mustasukkaisia miehen siskolle". Mistä mustasukkaisia?
Ei se mies mene naimisiin siskonsa kanssa saati sänkyyn.
Minä en ainakaan ole koskaan ollut miehen siskolle kateellinen (itsellänikin veli).
Oh you tell sis. Sama täällä. Pahatar joka asialla ja koko sukunsa. Riitautti koko suvun suhteet ja lopulta lähti lätkimään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sinun kertoma tarina, toisaalta voisi tulla täysin erilainen tarina. Joka ikinen kerta kun tällaisia vuodatuksia lukee, niin miettii aina minkälainen olisi vastapuolen versio. Kuka olisikaan silloin tarinan konna?
No daa, onhan täällä muitakin täysjärkisiä, aina kun näitä (provoja) luen mietin, että eikö nuo ihmiset näe omaa osuuttaan.
Tämä palsta on mennyt tyhmistä asioista vouhkaamiseksi. Kun tulin mukaan muutama vuosi sitten täällä oli kivoja keskusteluja, nyt tyhmiä haukkumisketjuja (maisat, sofiat jne.) tai näitä joissa haukutaan anopit, apet jne.
Tylsää!
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sen kälyn versio olisi? Todennäköisesti kertoisi sinun olevan vähintäänkin narsisti.
Vois hyvinkin sanoa niin, mutta se ei tarkoita että ap oikeasti olisi narsku.
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä se veljen vaimo voi joskus olla se kenessä on jotain vikaa, vaikka täällä yleisesti tuntuu olevan käsitys, että siskot ja äidit ovat niitä pahiksia. Oma veljeni on naimisissa sellaisen tapauksen kanssa, että näin parhaaksi ettei olla missään tekemisissä. Vanhempiani käy sääliksi, sillä heitä kiristetään ettei näe lapsenlapsia, jos eivät tee sitä tai tätä.
Näissäkin asioissa on monta puolta. Minun anoppiin ilmoitti, että jos minä ostan koiran niin hän ei enää ikinä tapaa lapsiani. Ja ei: hän ei ole allerginen, eikä joudu hoitamaan koiraa. Hän on vain sitä mieltä, että meidän perhe ei tarvitse koiraa.
Veljen vaimosta: kokemus vuosikymmenten takaa miehen veljen uudesta vaimosta. Kaunis ja selkeesti nuorempi nainen, iski pankinjohtajan. Eka tapaamisella haukkui mulle entisen vaimon, ärähteli miehen lapsille ja kauhoi ruuasta kaikki sattumat itselleen. Seuraavalla kerralla sanoi että katopa vain, kohta ollaan naimisissa, ja niin tapahtui. Meikkaili 5v tyttöä ja kun ei ruoka kelvannut lapsille, kolautti tiskialtaaseen. Anoppimme kanssa riiteli, vaati nähdä minkä kokoinenen miehensä perinnöksi luvattu metsä oli. Kun en jaksanut passata joka vkl mieheni ilmoitti ettei kyläily käy(yökylässä muija kerran niin kännissä että meinasi kusta eteiseen.)Kyläilykiellosta käly soitti mulle ja haukkui pataluhaksi. Meillä 2 lasta, muija kuulema maho mutta teki yhden jota ei eronsa jälkeen viitsinyt hoitaa (kohta näet että otan eron ja X saa pulittaa pitkän pennin). Kerroin miehelleni aina kaiken ja hirvee metakka kun mun mies ripitti akan, miehen veli ei uskonut eron tulevan. Ei mennyt kauaa kun soitti saaneensa eropaperit. Muijansa muutti lapsen ksnssa vanhaan krstaloksksioon tilavasta kattohuoneistosta. Iski seuraavan jne. On jo kuollut. Häiritsi kovasti miten ulkonäkö sekoittaa miehet vaikka muija voi olla täys psykopaatti. Miehen veli maksoi luottoja pitkään lainaahan hän sai tosta vaan ja muijansa oli hyvä tuhlaamaan. Edellinen ex taisi olla liian järkevä ja vaatimaton. Kyllä nämä viimeksi sukuun tulleet voi olla täysin röyhkeitä piruja.
Myönnän, etten ole pystynyt olemaan veljen vaimolle aina täydellisen ystävällinen. Joskus keittää yli, kun vaimo puhuu päälle, arvostelee, haukkuu ammattini edustajat, kiroilee pienten lasten edessä, jne. Minulle on ollut liian suuri haaste olla hänelle kannustava.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset olisivat älykkäämpiä, niinkuin jotkut tässä ketjussa, ja huomaavat että ihmissuhteissa on kaksi puolta, ei perheissä olisi näin paljon ongelmia. Joku pelkää valta-asemansa menettämistä ja puolustautuu toista haukkumalla, niin ne jotka siihen mukaan menevät, heidän pitäisi silmänsä avata ja peiliin katsoa.
Aina kyllä ei ole kahta puolta, ihmisillä on niin paljon erilaisia mielenterveysongelmia, että kyllä yksi hömelö saa kurjuutta aikaan ihan kiitettävästi.
Sisareni 50v saa raivokohtauksen ihan mitättömistä asioista ja pilaa jokaisen perhejuhlan, eipä sitten paljon nykyisin juhlita niin että hänet kutsutaan.
Äidit voivat olla lapsia, jos ovat saaneet iltatähden osan. Eli eivät koskaan kasva aikuisiksi ja sitten vaativat lapsiltaankin tunnetyhjiön täyttämistä. Ja lapsenlapset ajavat ohi omien lapsien, kuten jouluketjussa näimme. Ei ihme, että vanhukset unohdetaan, jos ovat aktiivisesti syrjineet jotakuta lapsista ja alkaneet pelata valtapelejä miniöiden, tyttärien ja poikiensa kesken. Ja lastenlasten. Lopulta kukaan ei pidä manipuloijista.