miten ihmeessä muut oppivat juomaan olutta?!

Vierailija

Moni ystäväni on kolmekymppisenä siirtynyt siideristä olueeseen, osa maun vuoksi ja osa siksi että kalja on halvempaa. Olen itsekin yrittänyt, mutta hyi hitto :x
haju on hirveä ja maku vielä kammottampi!
Aion olla ikuinen teini ja lipittää
siidereitäni !

Kommentit (11)

Vierailija

Minä taas en ymmärrä, miten joku voi juoda siideriä. Se on mielestäni järkyttävän pahaa litkua ja korkeintaan siitä saa mahan kipeäksi.

Vierailija

Pikkuhiljaa siihen tottuu. Samoin kuin kahviin ja tupakkaan. Itse yritän poisoppia näistä kolmesta. Pikkuhiljaa alkaa taas makuaisti parantua.

Vierailija

Pitää juoda vähintään 8 annosta kaljaa että alkaa tykkäämään. Sen jälkeen jokainen uusi annos maistuu toinen toistaan paremmalta.

Vierailija

Ulkomailla kun oli hirveä darra ja nestehukka, nii pakko ottaa illalla bisse (kuulemma "paras" palautusjuoma) ja kyllä autto kummasti. Siitä sitten oppi sitä juomaan. Alota coronasta, se ei oo pahaa.

Vierailija

Kannattaa aloittaa just Coronalla ja Solilla, ja jos juot viinejä, lambicit voisivat olla kiinnostava oluttyyppi. Niillä itsekin aloitin. Kannattaa pysyä aluksi erossa voimakkaan maltaisista ja voimakkaasti humaloiduista oluista.

Vierailija

Sama se on siidereissä, suurin osa kiljun kaltaisia hiivalle haisevia. Päärynä lihgt on poikkeus, oikeasti hyvää. Kaljaa tykkään juoda mutta sitä en tajua miten joku saa sahtia alas. Muutaman kerran yrittänyt ja joka kerta tuli ulos. 

Vierailija

Kun on vetänyt jallut ja absintit, niin siinä enää olut maistu miltään. Ja siihen tottuu, kun silloin tällöin on juonut sitäkin.

Vierailija

Koitapa erikoisoluita, vaikka erityylisiä pale aleja, tai myös weissbier sopii siiderin ystäville. Älä juo niitä p**koja koffeja tm!

Toim.huom. Nuo ovat kuitenkin samanhintaisia tai merkistä riippuen kalliimpia kuin siiderit, eli huomattavia säästöjä ei ole havaittavissa.

Vierailija

Niin kuin tuossa jo sanottiin, niin ei kannata aloittaa millään hirveällä Lapparilla tai vastaavalla, vaan kokeilla kunnollista olutta.  Kunnon tumma saksalainen tai tsekkiläinen olut peittoaa kotimaiset litkut, mehusiidereistä puhumattakaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat