Lentokenttäjuna ei nopeuttanut matkaa lentokentälle eikä Espoon metro nopeuta

Vierailija

matkaa Espoosta keskustaan.

Hienoja nämä joukkoliikennehankkeet.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Oletko kulkenut ruuhkassa länsiväylällä kohti Helsinkiä? Metro ei juuri ruuhkaan. Entäs saasteet ja melu joka autoista lähtee. Loistava asia tuo juna ja länsimetro.

Vierailija

615 lähtee lentokentän ulko-oven edestä.

Juna lähtee jostain hevon kuusen tunnelista, johon päästäkseen pitää kiertää puoli Vantaata. Ei kiitos.

Vierailija

Ollaan kuitenkin nyt saatu kattava maanalainen verkosto, jonka kautta voidaan näppärästi räjäyttää koko pk-seutu taivaan tuuliin, jos kunnon kriisiä joskus pukkaa.

Vierailija

Kohta juna lähtee myös lentokentältä. Ja sitten se nopeuttaa jos asut radanvarressa. Jee - mä pääsen suoraan kotiin lentokentältä junalle kohta.

Vierailija

Helsinki-Vantaan lentokenttäjuna on todellakin vitsi. Muissa kaupungeissa junaan tai metroon pääsee vaivattomasti suoraan terminaalista. Mutta ei. Suomessa pitää kulkea ensin lähes kilometri asemalle, ottaa viisi kerrosta liukuportaita maan alle, jonka jälkeen kuljetaan taas pitkän, pitkän - pitkän matkaa laiturille. Bussilla olisi ollut jo perillä.

Ulkosuomalainen

Vierailija

Toi uus metrolinja olisi pitänyt rakentaa ihan helsingin alueelle. Espoo on peltolähiö, sieltä voivat ihan hyvin tulla bussillakin. Kaikissa maailman pääkaupungeissa on kattava metroverkosto, helsingissä olisi varaa vielä laajentaa että ollaan kv-tason metropoli.

Vierailija

En ymmärrä, miksi lentokenttäjunasta tehtiin niin massiivinen projekti. Tikkurilan asemahan on "ihan vieressä" muutaman kilometrin päässä. Siitä olisi voitu tehdä sellainen kevyt ilmaratajuna, joka kulkee Tikkurilan asemalta suoraan lentoaseman eteen. Tällaisia virityksiä näkee maailmalla, eli se viimeinen pätkä mennään tosiaan kevyellä pikkujunalla varsinaiselle rautatieasemalle. Tällainen olisi saatu murto-osalla siitä hinnasta, mitä tämä projekti maksoi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toi uus metrolinja olisi pitänyt rakentaa ihan helsingin alueelle. Espoo on peltolähiö, sieltä voivat ihan hyvin tulla bussillakin. Kaikissa maailman pääkaupungeissa on kattava metroverkosto, helsingissä olisi varaa vielä laajentaa että ollaan kv-tason metropoli.

Haha. Helsinki onneton kyläpahanen metropolien rinnalla. Ratikkaverkko riittää ihan hyvin tässä tuppukylässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toi uus metrolinja olisi pitänyt rakentaa ihan helsingin alueelle. Espoo on peltolähiö, sieltä voivat ihan hyvin tulla bussillakin. Kaikissa maailman pääkaupungeissa on kattava metroverkosto, helsingissä olisi varaa vielä laajentaa että ollaan kv-tason metropoli.

Oikean metron ideahan on se, että se kulkee maan alla keskusta-alueella. Helsingissä se kulkee pääasiassa maaseutumaisemissa maan päällä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
615 lähtee lentokentän ulko-oven edestä.

Juna lähtee jostain hevon kuusen tunnelista, johon päästäkseen pitää kiertää puoli Vantaata. Ei kiitos.

615 kiertää joka perähikiälähiön ja matka kestää keskustaan 45 minuuttia. Minusta juna paljon mukavampi ja nopeampi. Eikä se matka junalla ole kuin kai 350 metriä lentokentälle. Ha ne bussit sinne junalta menee 5 min. Välein. Itse tykkään enemmän tästä junasysteemistä. Ja eihän se ole vielä valmis edes.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
615 lähtee lentokentän ulko-oven edestä.

Juna lähtee jostain hevon kuusen tunnelista, johon päästäkseen pitää kiertää puoli Vantaata. Ei kiitos.

615 kiertää joka perähikiälähiön ja matka kestää keskustaan 45 minuuttia. Minusta juna paljon mukavampi ja nopeampi. Eikä se matka junalla ole kuin kai 350 metriä lentokentälle. Ha ne bussit sinne junalta menee 5 min. Välein. Itse tykkään enemmän tästä junasysteemistä. Ja eihän se ole vielä valmis edes.

Niin kiertää nykyään, koska matkustajat halutaan pakottaa hitaaseen junaan tekemällä bussimatkasta vielä hitaampi. Aikaisempi 615 oli nopeampi kuin nykyinen juna.

Vierailija

Länsiväylältä keskustaan tulo bussilla on helppoa, koska moottoritien päättymisen jälkeen mennään parit valot ja sitten bussi menee tunneliin ja suoraan linja-autoasemalle. Siksi  metron vaikea kilpailla bussin kanssa, koska:

- bussit kulkee länsiväylää käytännössä yhtä nopeasti kuin metrokin

- bussit pääsevät lähiöihin, metro ei, eli metroon tarvitaan erikseen liityntäliikenne

- bussilla pääsee suoraan ihmisten ilmoille, mutta metroasemalta pitää kivuta pitkä matka ylös

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ollaan kuitenkin nyt saatu kattava maanalainen verkosto, jonka kautta voidaan näppärästi räjäyttää koko pk-seutu taivaan tuuliin, jos kunnon kriisiä joskus pukkaa.

Löysää vähän sitä foliohattua ja lähde matkalle vaikkapa Lontooseen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat