Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arabian tehdas lopetetaan

Vierailija
07.11.2015 |

Miksi kukaan haluaisi maksaa korkeampaa hintaa ulkomailla tuotetuista astioista?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka nyt jatkossa suuresti vihaatte arabia tuotteita niin kertokaa tämä ystävällisesti lähipiirillenne/ystäville. Minulla on ollut tapana ostaa joulu-/synttärilahjoiksi arabiaa ja iittalaa, mutta haluaisin tietää kenelle ostan tarjoustalosta lahjat jatkossa. Kun se kerran on samaa laatua halvemmalla.

Vierailija
22/29 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka nyt jatkossa suuresti vihaatte arabia tuotteita niin kertokaa tämä ystävällisesti lähipiirillenne/ystäville. Minulla on ollut tapana ostaa joulu-/synttärilahjoiksi arabiaa ja iittalaa, mutta haluaisin tietää kenelle ostan tarjoustalosta lahjat jatkossa. Kun se kerran on samaa laatua halvemmalla.

Eiköhän ole parempi, että keksit jatkossa jotain muita lahjoja kuin astioita.

Kotimaisuus on ollut arabiassa SE juttu laadun lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te boikotoijat ette kuitenkaan suostu maksamaan suomalaisesta käsityötä sopivaa hintaa. Ette osta suomalaisia vaatteita?

Mun palkalla ei kertakaikkiaan ole varaa ostaa kotimaisia tavaroita, mutta silloin harvoin kun ostaisin lahjaksi tai laadun takia, koska kestävät hyvin, niin ostan juuri sen takia, että ovat valmistettu Suomessa! Laadusta ei ole mitään takeita jos valmistetaan halpatyömaissa ja niitä astioita saa Ikeasta puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
24/29 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tästälähtien ulkomaalaista, koska en välitä arabian designistä ja aiemmin ostin sitä lähinnä kotimaisuuden vuoksi. Tietenkin meilläkin on kappaleita, jotka on tuotettu ulkomailla, mutta en näe mitään järkeä jatkaa asiakkuutta jos Arabian tehdas lopetetaan.

Vierailija
25/29 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te boikotoijat ette kuitenkaan suostu maksamaan suomalaisesta käsityötä sopivaa hintaa. Ette osta suomalaisia vaatteita?

Mun palkalla ei kertakaikkiaan ole varaa ostaa kotimaisia tavaroita, mutta silloin harvoin kun ostaisin lahjaksi tai laadun takia, koska kestävät hyvin, niin ostan juuri sen takia, että ovat valmistettu Suomessa! Laadusta ei ole mitään takeita jos valmistetaan halpatyömaissa ja niitä astioita saa Ikeasta puoli-ilmaiseksi.

Laadunvalvonta on suomessa jatkossakin. Suomessa myös valikoidaan kauneusvirheelliset tuotteet 2.laatuun jota myydään outleteissa. Minusta tuossa ei ole kuluttajalle mitään riskiä. Edelleen saa reklamaationa uudet tuotteet jos lastuvirheitä tulisi enemmän.

Vierailija
26/29 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan tästälähtien ulkomaalaista, koska en välitä arabian designistä ja aiemmin ostin sitä lähinnä kotimaisuuden vuoksi. Tietenkin meilläkin on kappaleita, jotka on tuotettu ulkomailla, mutta en näe mitään järkeä jatkaa asiakkuutta jos Arabian tehdas lopetetaan.

Hahaa mikä tekopyhä av-mamma:DD

Vierailija
27/29 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan monellakaan mitään muuta syytä ostaa näitä korkeaan hintaan kuin kotimaisuus?

Kermansavi taitaa tehdä kamansa vielä Suomessa?

Vierailija
28/29 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt laadunvalvontaa iittalan, arabian ja fiskarsin tuotteille, lähinnä niille jotka ulkomailta tuodaan. Tulevat suurissa laatikoissa, nuhjuisina ja yleensä paljon rikkinäisiä.. siinä vaiheessa katosi ostohimo.

Vierailija
29/29 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi tämä uutinen nyt on niin kamala ettei muka voisi enää ostaa kauniita ja ajattomia tuotteita jatkossakin? Mikä tässä maailmassa enää on ns. kotimaista? Kaikki parhaat urheilukauppojen merkit ovat aasiassa valmistettuja. Samoin ylipäänsä vaatteet. Arabialla sentään hoidetaan hienosti mahdolliset laatureklamaatiot, aina olen uuden tuotteen saanut jos on ongelmaa ollut. Ei mikään yritys pärjää hyväntekeväisyydellä, tämä on kova ja kilpailuhenkinen maailma. Kansainvälisyys on päivän ja tulevaisuuden sana.

Ompa ihQuuu uniikkia ja kansanvälistä kun designia tuotetaan Kiinassa tai Thaimaassa... *huutonaurua*

En itse aio tulevaisuudessa ostaa mitään muka-suomalaista, joka on oikeasti tehty ulkomailla. Oikeaa kansanvälisyyttä on se, että tehtäisiin laadukkaita tuotteita kotimaassa (pätee ihan mihin tahansa yritykseen, ei pelkästää suomalaiseen) ja työntekijät saisivat laadukkaasta työstään ansaitsemansa kunnon palkan. Nykyisin melkein joka ikinen yritys länsimaissa teettää tuotteensa halpamaissa. Kuitenkin tällä kustannusten minimoinilla vahingoitetaan kotimaan kansantaloutta. 

Tähän sortuvat jopa "hyväntekeväisyysjärjestöt". Vastikään oli juttua kun kehitysmaiden naisten asiaa ajava järjestö teetätti paitansa Bangadeshissa, jossa työntekijät eli köyhät naiset saivat yhdestä paidasta pari senttiä.