Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten saatte virtsaputkentulehdukset pysymään poissa?

Vierailija
06.11.2015 |

suoraan sanottuna paskamainen vaiva. Mulla se tuntuu hyökkäävän päälle heti jos kylmetän itseni kunnolla tai harrastetaan seksiä vähän pidemmän kaavan kautta. En tiedä mikä mun kehossa on muuttunut. Sain elämäni ekan virtsaputkentulehduksen kun olin 25v. Sillon imetin toista lastani. Gynekologin mielestä toistuvat tulehdukset johtui imetyksen takia koska se oli kuivattanut alapään limakalvot ihan totaalisesti. No nyt olen 30v ja enkä kyllä ole imettänyt moneen vuoteen ja silti mä saan noita tulehduksia jos tapahtuu kylmettymistä tai pitkä akti. Kumppani ollu aina sama. Käyn pissalla ja pesulla ennen ja seksin jälkeenkin. Mieskin peseytyy ennen ja jälkeen. Kyllä mulla vieläkin on ajoittain kuivat limakalvot.
Millä nämä saa kuriin? Ei tää tulehdus nyt tuu kun 1-2 kertaa vuodessa jos vältän noitan altistavia tekijöitä.
En tiedä onko karpalosta mitään hyötyä kun mulla aiheuttaja bakteeri EI ole e.coli. Mulla ei ole koskaan ollut e.colia virtsassa.
Vaan sielä on aina joku enterokokki tai streptokokki B.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua suoraan sanoen oksettaa ajatella, että nämä kolibakteeriset tulehdusperseet levittävät tautiaan työpaikkojen tms. yleisissä vessoissa.

Sitä samaa kolibakteeria on sunkin perseessä, beibe.

Vierailija
22/27 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua suoraan sanoen oksettaa ajatella, että nämä kolibakteeriset tulehdusperseet levittävät tautiaan työpaikkojen tms. yleisissä vessoissa.

samat bakteerit on sun perseessä joten ethän käy paskalla yleisissä vessoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle lääkäri on sanonut, että kun yhdynnän jälkeen tulee herkästi tulehdus (niin kuin mulle tulee), niin se on ihan anatomiasta kiinni, joillakin ne bakteerit kulkeutuu helpommin virtsaputkeen. Itselläni auttaa pissalla käyminen aktin jälkeen, eikä siis todellakaan mikään pikkupisu, vaan kunnolla paineella, mieluiten parikin kertaa, että röörit kunnolla puhdistuu. Niinpä joudun juomaan aina seksin jälkeen jonkun kaks litraa vettä ja raavaamaan pari tuntia vessassa. Mutta se auttaa.

Ei ole todellista.. :D Painepesurillako peset perseesi?

En, vaan paineella suihkuavalla urealla. Ja tarkoitus on puhdistaa se virtsaputki. Painepesuria en ookaan kokeillu, kiitti vinkistä. Sikäli arsesta tää, että jos illalla viimeseksi harrastaa seksiä, niin koko yö menee paineella pissaamiseksi. Mut parempi se on, kun virtsatieinfektio viis kertaa viikossa.

Vierailija
24/27 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jhf

Vierailija
25/27 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla on myös kokemusta sitkeästi uusivista virtsatie-infektioista nimenomaan seksin jälkeen. Infektiot alkoivat viime kesänä, en osaa yhdistää niitä mihinkään. Tilanteeni on sikäli erilainen, että aina kun bakteerimääritys on tehty, on sieltä löytynyt E.coli, mutta muutamia vinkkejä, joita tässä ketjussa ei vielä ole tullut ilmi seksin jälkeisen vti:n ehkäisyyn, pystyn kertomaan. Nämä sain eräältä gynekologilta.

Ennen yhdyntää limakalvojen on tietenkin olla mahdollisimman kosteat, jotta ärsytystä (ja haavaumia jne.) ei pääse syntymään. Hankaus ärsyttää virtsaputken suuta. Paras yhdyntäasento vähäisimmän virtsaputken suulle osuvan ärsytyksen vuoksi on nainen päällä. Gynekologi suositteli aloittamaan yhdynnän tässä asennossa ja siirtymään siitä "lämmittelyn" jälkeen muihin asentoihin. Eniten hankausta yleisimmin kuulemma tulee takaapäin-asennossa.

Toinen tärkeä seikka on kuulemma lämpimien vaatteiden pukeminen seksin jälkeen ts. ei jäädä loikoilemaan alasti tai hepeneissä, vaan kunnolla alusvaatetta päälle, ettei kylmetä alakertaa.

Eräs toinen gynekologi vannoi lantionpohjalihasten harjoittamiseen vti:n ehkäisyssä.

Tiedä häntä, nämä vinkit yhdistettynä karpalomehuun, karpalokapseleihin ja silloin tällöin yhdynnän jälkeen otettuun Nitrofur-C-tablettiin (kun oireita tuntuu) ovat pitäneet painajaismaiset vti:ni poissa, luojan kiitos. 

N26, sairaanhoitaja

Vierailija
26/27 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain mainostamaan, että mulla ei ole koskaan ollut virtsatietulehdusta. Ja olen harrastanut peppuseksiä ja tehnyt kaikki muutkin virheet elämässä,  istunut kylmällä kivellä, juonut liian vähän vettä vuosikausia, ollut syömättä karpaloita ja vitamiineja, vaihtanut kumppaneita, ollut jokaisen kanssa alusta saakka ilman kondomia, pessyt palasaippualla alapään jne.

Joskus vain kaikki menee pieleen vaikka tekisi kaiken oikein, ja toisella ei mitään, vaikka tekee väärin kaiken minkä voi. Sille ei vaan voi mitään.

Vierailija
27/27 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on olemassa ainakin joku estolääkitys. Mulle lääkäri meinas sitä mut sitten ne tulehdukset loppu yks kaks. En tiedä yhtään mistä ne johtui ja miksi ne yhtäkkiä loppui. Mutta se voi olla myös jokin rakenteellinen juttu mikä altistaa niille ja se voi olla siltä osin periytyvääkin. Kandee kysyy lääkäriltä sitä estolääkitystä.

Apteekin lehdessä oli ,että puolukka/karpalomehu on yhtä tehokas kuin ne estolääkkeet(ovat antibiootteja). Limaklavoille itse käytän tyrniöljykapselieita, joita syön yhden päivässä ja heti kun olin leikkauksen vuoksi ilman pari viikkoa, niin tuli tulehdus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi