Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten saatte virtsaputkentulehdukset pysymään poissa?

Vierailija

suoraan sanottuna paskamainen vaiva. Mulla se tuntuu hyökkäävän päälle heti jos kylmetän itseni kunnolla tai harrastetaan seksiä vähän pidemmän kaavan kautta. En tiedä mikä mun kehossa on muuttunut. Sain elämäni ekan virtsaputkentulehduksen kun olin 25v. Sillon imetin toista lastani. Gynekologin mielestä toistuvat tulehdukset johtui imetyksen takia koska se oli kuivattanut alapään limakalvot ihan totaalisesti. No nyt olen 30v ja enkä kyllä ole imettänyt moneen vuoteen ja silti mä saan noita tulehduksia jos tapahtuu kylmettymistä tai pitkä akti. Kumppani ollu aina sama. Käyn pissalla ja pesulla ennen ja seksin jälkeenkin. Mieskin peseytyy ennen ja jälkeen. Kyllä mulla vieläkin on ajoittain kuivat limakalvot.
Millä nämä saa kuriin? Ei tää tulehdus nyt tuu kun 1-2 kertaa vuodessa jos vältän noitan altistavia tekijöitä.
En tiedä onko karpalosta mitään hyötyä kun mulla aiheuttaja bakteeri EI ole e.coli. Mulla ei ole koskaan ollut e.colia virtsassa.
Vaan sielä on aina joku enterokokki tai streptokokki B.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Siihen on olemassa ainakin joku estolääkitys. Mulle lääkäri meinas sitä mut sitten ne tulehdukset loppu yks kaks. En tiedä yhtään mistä ne johtui ja miksi ne yhtäkkiä loppui. Mutta se voi olla myös jokin rakenteellinen juttu mikä altistaa niille ja se voi olla siltä osin periytyvääkin. Kandee kysyy lääkäriltä sitä estolääkitystä.

Vierailija

Mä just luin jotain ohjeita, itselläni ei kys. vaivaa ole... mitähän siellä nyt sanottiinkaan. Jos ei ole e.coli, niin silloin vissiin ei ole karpalomehusta hyötyä? Siinä sanottiin noista kuivista limakalvoista, että niitä kannattaa hoitaa oikeilla tuotteilla, esim. öljyillä. Apteekista saa intiimialueille tarkoitettuja öljyjä. Tietenkin kannattaa yrittää saada ne limakalvot pysyvästi kuntoon myös - syötkö tarpeeksi rasvaa? Kannattaa kokeilla myös luontaistuotekaupoista saatavia viinimarjan siemenöljykapseleita tai vastaavia. Myös hiivatulehdukset kuivattaa limakalvoja, joten mahdolliset hiivat kannattaa hoitaa pois. Riittävä juominen ja tarpeeksi usein virtsaaminen ehkäisevät tulehdusta myös. Panosta myös lämpimään pukeutumiseen.

Vierailija

Ehkä voisitte molemmat  parantaa hygieniaa, sekä sinä että mies, tai mistä ihmeestä nuo enterokokit ja streptokokit saat oikein...

Vierailija

Mullakin oli usein pissatulehduksia. Sitten aloin syödä apteekista ilman reseptiä saatavaa Lacto Ladyä ohjeen mukaan 1 tabu aamulla ja yks illalla. Sen jälkeen mulla ei oo ollu mitään tulehduksia.

Vierailija

Mä käyn aina pissalla seksin jälkeen, toimii mulla ennaltaehkäisynä.
Muusta en ole tuota vaivaa saanut.
Oletko varma että miehesi kädet on puhtaat kun koskee alapäähäsi?
Treenaatko lantionpohjalihaksia? Joskus sain siitä vaivan mikä on ihan hullua.

Vierailija

Mulla tuli ekan kerran olisko ollu 21v. Sen jälkeen lähes joka syksy ja/tai kevät. Mulle ei ikinä puhuttu estolääkityksestä koska oli liian harvoin. Noin kymmenen vuotta vaivasi. Nyt ei ole ollut 3vuoteen. Elintapoja en ole muuttanut. Ehkä ainut mitä vältän on istumista pihalla, paitsi kesällä. Ja alkoholia menee entistä vähemmän.

Vierailija

Kumpia te nyt ootte, visvapilluja vai kuivavittuja, kun aina on joku tulehdus päällä :D Alapää ei teillä varmaan ainakaan tuoksu ja maistu hyvälle...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pyydä sellainen antibiootti-estolääkitys, jonka voi ottaa aina yhdynnän jälkeen.

Tällainen systeemi mulla oli ennen käytössä. otettiin antibiootti aina yhdynnän jälkeen. mutta lääkäri lopetti sen multa kun ilmoitin että alamme yrittämään lasta. Syynä oli se ettei se antibiootti ollut sellainen jota voi käyttää jos toivoo raskautta tai on raskaana. Lääkäri ei sitten osannut mitään sen tilalle antaa. Kuulemma ei ollut mitään sellaista antibioottia mikä olisi mun tilanteeseen sopinut. Penisilliini ja kefalosporiinit ovat mulle täysin poissuljettuja olen niin allerginen niille että henki lähtee jos erehdyn niitä käyttämään. En tiedä oliko lääkäri sitten vaan jotenkin huono vai miksi ei osannut antaa jotain tilalle.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi saada pysymään poissa, kun koskaan ei ole sellaista ollutkaan 47 elinvuoden aikana.

No sit tää ei varmaan koskenu sua.

Vierailija

Avainsana on avauksesi ensimäisessä lausessa. Kakka. Kun miehen värkki ei peräaukolla, niin ei tule pahemmin virtsaputken tulehduksia.

Hymyilyttää aina nämä virtsaputken tulehduksista vouhottajat. Miehensä lykkii tuhkaluukkuun, joko hänen tai jonku muun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Avainsana on avauksesi ensimäisessä lausessa. Kakka. Kun miehen värkki ei peräaukolla, niin ei tule pahemmin virtsaputken tulehduksia.

Hymyilyttää aina nämä virtsaputken tulehduksista vouhottajat. Miehensä lykkii tuhkaluukkuun, joko hänen tai jonku muun.

Vittu mitä paskaa SÄ suollat

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat