Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko koirarotuja, joiden luonteeseen kuuluu ihmisen pureminen?

Vierailija

Olen viime aikoina tavannut joitakin ihmisiä, joiden aikuiset koirat purevat hermostuessaan tai uhmakohtauksessan omistajiaan niin, että omistajaan tulee naarmuja tai jopa vertavuotavia pistohaavoja. Tätä on selitetty mulle rotukysymyksenä. En voi kuulemma ymmärtää noutajan omistajana sitä, että saksanpaimenkoira ja terrierit ovat erilaisia, ja voivat käyttäytyä niin, eikä sille voi mitään. Koulutettu kuulemma on kaikilla mahdollisilla tavoilla, mutta koiralle ei mahda mitään, koska pureminen kuuluu sen luonteeseen. Mitä mieltä olette? Onko mulla nyt mennyt jotain ohi? Mä kun olin aina ajatellut, ettei pureminen ole vaihtoehto millekään rodulle?

Kommentit (4)

Vierailija

Eikö sille todella voi tehdä mitään? Ja onko se todella koiran koosta kiinni? Vaiko siitä, ettei pikkukoiria viitsitä kouluttaa?

Ap

Vierailija

Voimakastahtoisilla paimenkoirilla saattaa lähteä selkäytimestä se pureminen, mutta kun omistaja osaa käsitellä koiraa ei tästä aiheudu sen suurempaa haittaa, vaikka saattaakin näyttää dramaattiselta pikku fifien omistajille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voimakastahtoisilla paimenkoirilla saattaa lähteä selkäytimestä se pureminen, mutta kun omistaja osaa käsitellä koiraa ei tästä aiheudu sen suurempaa haittaa, vaikka saattaakin näyttää dramaattiselta pikku fifien omistajille.

Niin siis kyllä omanikin osaa olla dramaattinen, mutta puhun nyt oikein kunnon puremahaavoista. Ja mun kokemus on enemmänkin se, että ne on just ne pikkufifit, jotka puree ja hyökkää. Henk. koht.  en ole tavannut koskaan purevaa paimenkoiraa. Ovat olleet erittäin hyvin omistajilla hanskassa.

Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat