liikkeet toisessa odotuksesssa...
olisin kysellyt muilta jotka odottaa toistaan et miten tunsitte liikkeet? mä tunsin ekassa raskaudessa jo viikolla 15+jotain.nyt viikkoja melkein 17 eikä tää kaveri tunnu liikkuvan.eli mua hieman huolettaa onko kaikki hyvin!? kertokaa muut miten teillä?
Kommentit (5)
tunsin liikkeet vasta viikolla 19 tai osasin tunnistaa...Nyt viikko 13 ja eilen olin tuntevinani liikkeitä, mutta vaikea varmasti sanoa...
Minä tunsin esikoiselta tosi aikaisin, muistaakseni rakenneultar oli viikolla 16+ ja silloin jo olin tuntenut kuplimista noin viikon päivät. Kakkonen taas ei tuntunut mitenkään, meni ainakin pitempään kuin ensimmäinen, ja rakenneultrassa viikolla 22+ todettiinkin istukka etuseinässä mikä vaimensi liikkeiden tuntemista. Eli sillä on ainakin merkitystä. Itsekin olin tosi huolissani, kun aina sanotaan että toisen liikkeet tuntee aikaisemmin ja tarkkailin itseäni, mutta ei mitään, ja esikoiselta ne olivat alusta lähtien niin selviä. Joten ei vielä syytä huoleen!
eikkuli 32+2 ja nyt kyllä tuntuu jo oikein selvästi!
viikolla 19+ ja tästä kakkosesta jo 12+. Molemmista istukat takaseinämässä.
tuntuivat jo rv 16, mutta toisesta rupesi tuntumaan heikkoa kuplintaa vasta rv 19+. Istukan sijainti voi vaikuttaa tosi paljon, mulla ainakin tässä raskaudessa on hyvin etuseinässä vaimentanut potkuja!
tässä toisessa varmaan jo lähellä rv12, sitten ajoittain rv16 ja sitten olikin hiljaista niin että huolestuin jo... Mutta rakenneultrassa rv19+5 kätilö totesi, että kyllä alkaisin niin vilkkaan lapsen liikkeet pian tuntemaan... Ja todella aloinkin, samana iltana. Siitä lähtien on mylläystä tuntunut. Toisina päivinä enempi, toisina vähempi. Eikä sitä ehkä ehdi ihan samalla tavalla nyt keskittyä, kun on jo pieni lapsi entuudestaan... Mutta kyllä sä alat ne tuntea ihan varmasti pian!!! tiedän tunteen... Sitä odottaa kuin kuuta nousevaa. Mutta välttämättä niitä liikkeitä ei tunne yhtään sen aiemmin kuin ekalla kerrala.
Charlotte ja poika 8,5kk ja rv24 tasan