Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa merkkejä jos mies on mahdollisesti väkivaltainen?

Vierailija

Siis jo ennen kuin on tehnyt mitään. Tapailen erästä miestä joka vaikuttaa melko mustasukkaiselta vaikka olemme tapailleet vasta vähän aikaa. Mustasukkaisuushan voi pahentuessaan johtaa väkivaltaan suhteessa. Mies ei ole syntyperäinen suomalainen vaan kosovolainen.

Kommentit (7)

Vierailija

Muista kulttuureista tulevat ei välttämättä ymmärrä esim muiden miesten halailua, avointa, etenkään millään tavalla seksuaalisuuteen liittyvää käytöstä tms. Heidän naisen mallinsa on erilainen. Sitä pitäisi ymmärtää, ja pystyä siitä avoimesti puhumaan, jos haluaa suhteen toisesta kulttuurista tulevan kanssa. Väkivaltaisuuden kanssa sillä ei (välttämättä) ole mitään tekemistä.
Noi on Mahdollisesta tulevasta väkivaltaisuudesta kertovia merkkejä suomalaisessa kulttuurissa, mutta en silti lähtisi ketään pelkän mustasukkaisuuden perusteella leimaamaan.
Rajoittaako miehesi muuten olemistasi, menoja, ystävien ja perheen tapaamista? Onko riitelynne tasa-arvoista? Pelkäätkö hänen reaktioitaan? Pitääkö kaiken aina sujua hänen toiveidensa mukaisesti?
Noi voisi jo vähän soittaa hälytyskelloja mulla.

Vierailija

Puhisee kuin härkä, silmät punoittaa ja pullistuu päästä, hullun ilme, puristelee sormiaan nyrkkiin ja availee niitä, mätkii ja potkii kaikkea tavaraa ohimennen... Lähde, jos huomaat näistä jotain.

Vierailija

Kosovolaiset ovat mukavia tyyppejä mun mielestä mutta tuppaavat aina liiottelemaan asioita ja on aika tempperamenttisia. Tunnen paljon kosovolaisia töiden(raksa) kautta ja oon saannut naljailua kun olen tehnyt itse eväät tai ostanut kaupasta ruokaa että miks helvetissä teen itse eväät eikä mun tyttöystävä. Joskus erehdyin kertomaan että olin siivonnut kotona ja siitäkin sain kuittailua. Musta tuntuu että ne on aika omistushaluisia ja haluaa ehkä että heidän tyttöystävä elää pelkästään heille. Mutta muuten ovat tosi hyviä tyyppejä. Mutta just nää jutut mitä ne puhuu naisista on saanu mut pyörittelemää päätä. Ja en usko todellakaan että kaikki ovat tuommoisia. Tässä oli vaan mun mielipide kosovolaisista. Ja kuten huomaa oon raksalla duunissa nii mun ei tartte käyttää pilkkuja

Vierailija

Ihanan monikylttyyrinen suhde, voi olla että saat vielä monta kertaa turpaan.

Lopeta siis suosiolla ja etsi suomalainen mies. Tai sitten joku muu ulkomaalainen, jonka kulttuuri ei käske alistamaan naista. Ruotsalainen, saksalainen, britti, norjalainen....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihanan monikylttyyrinen suhde, voi olla että saat vielä monta kertaa turpaan.

Lopeta siis suosiolla ja etsi suomalainen mies. Tai sitten joku muu ulkomaalainen, jonka kulttuuri ei käske alistamaan naista. Ruotsalainen, saksalainen, britti, norjalainen....

Viestisi on pakko olla vitsi.

Tutustu parisuhdeväkivallan esiintymiseen ja mm. naisten kuolemistapausteen Suomessa, suomalaisten miesten harjoittaman väkivallan seurauksena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kosovolaiset ovat mukavia tyyppejä mun mielestä mutta tuppaavat aina liiottelemaan asioita ja on aika tempperamenttisia. Tunnen paljon kosovolaisia töiden(raksa) kautta ja oon saannut naljailua kun olen tehnyt itse eväät tai ostanut kaupasta ruokaa että miks helvetissä teen itse eväät eikä mun tyttöystävä. Joskus erehdyin kertomaan että olin siivonnut kotona ja siitäkin sain kuittailua. Musta tuntuu että ne on aika omistushaluisia ja haluaa ehkä että heidän tyttöystävä elää pelkästään heille. Mutta muuten ovat tosi hyviä tyyppejä. Mutta just nää jutut mitä ne puhuu naisista on saanu mut pyörittelemää päätä. Ja en usko todellakaan että kaikki ovat tuommoisia. Tässä oli vaan mun mielipide kosovolaisista. Ja kuten huomaa oon raksalla duunissa nii mun ei tartte käyttää pilkkuja

Tuli jotenki rasistinen fiilis ku luin uudestaan tän mitä olin kirjottanut. Ku kyse ei ollu kummiskaa että minkälaisia kosovolaiset on =D On mustasukkaisia ihmisiä jotka on väkivaltaisia, on mustasukkaisia ihmisiä jotka kostaa teoillaan -ja on mustasukkaisia ihmisiä jotka kestää sen omassa mielessään ja jossain vaiheessa avautuu sulle että ei tykkää tavasta miten kohtelet muita miehiä ja mikä hänessä tekee mustasukkaisuuden tunteen. Se minkä koet liialliseksi mustasukkaisuudeksi niin en tiedä? Mä oon toi jälkimmäinen ja ehkä vähän toinenki =) Kyllä suomalaisetkin alistaa vaimojaan mutta ei ehkä kerro tuosta niin avoimesti työporukalle ainakaan. m26

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat