Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukalenteriteoria, päteekö sinuun?

Vierailija
06.11.2015 |

Se miten lapsena toimii suklaajoulukalenterin kanssa korreloi suoraan rahankäyttöön aikuisena.
Avasitko luukun kerrallaan ja söit tasan sen yhden per päivä, vai säästelitkö suklaita ja söit vain vähän nautiskellen myöhemmin. Vai ahmitko kalenterin tyhjäksi heti kun sait sen ja pahimmassa tapauksessa koitit varastaa tai huijata suklaat pikkuveljenkin kalenterista?
Itse säästelin suklaita lapsena ja erittäin säästäväinen olen nytkin. Veli on taas toi vika vaihtoehto.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin niin köyhiä, ettei ollut joulukalenteria. Oikeastaan niin köyhiä, viikossa ei ollut kuin maanantai, tiistai ja keskiviikko. Eikä joulukaan ollut kuin joka toinen vuosi.

Vierailija
22/27 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin suklaat talteen ja söin vasta jouluna. Osan tarjosin muille. Yli jäi vielä myöhemmäksikin. Aika hyvin vastaa nykyistä rahankäyttöä. Kun on pienet ja harkitut menot ei tulojenkaan tarvitse olla suurensuuret ja silti jää rahaa säästöön. Kotoa opittu, veli samanlainen.

Vierailija
24/27 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kiltisti yhden per päivä. Nykyään käytän kaikki rahani heti kun sitä tulee ja sitten köyhäilen loppukuun.

Vierailija
25/27 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde. Tykkään herkuista ja oon tarkka rahan suhteen.

Vierailija
26/27 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska teoria, ei niitä karkkeja kuulu mitään säästellä!! Poltettiinko teillä adventtikynttilätkin vasta joulun jälkeen? Säästettiin lahjat seuraavaan vuoteen? Syötiin piparit juhannuksena? Kyllä tollanen suklaiden säästely kertoo jostain ihan muusta, pieleen mennyt anaalivaihe, tms.

Menipäs tunteisiin 😂

Vierailija
27/27 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina syönyt herkut heti ja arvostanut hyvää ruokaa (en ole lihava, hyvä ruoka voi olla terveellistäkin). 

Olen myös ollut lapsesta asti raha-asioissa hyvin säästäväinen ja ennemmin jättänyt ostamatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme