Päiväkodin ulkoilut - voiko olla totta?

Vierailija

Onko teidän kokemuksen mukaan mahdollista, että päiväkodissa lapsia ulkoilutetaan hiekkapihalla joka päivä klo 9-11.30 ja taas iltapäivällä klo 14.00 alkaen siihen asti kunnes lapset haetaan kotiin? Siis joka ikinen päivä, satoi tai paistoi. Pihalla on liukumäki ja hiekkalaatikko, ei mitään muita välineitä. Mitään ohjattua tekemistä pihalla ei myöskään järjestetä. Voiko teidän mielestänne pitää paikkansa?

Kommentit (12)

Vierailija

Senkus maksat paremmasta jos haluat. Tai jäät kotiin hoitamaan lasta. Valtio voi maksaa juuri ja juuri lapsen pitämisen hengissä, mutta toivotuista virikkeistä saisi pyytää lisämaksun. Onneksi kohta loppuu tällainen vinkuminen...

Vierailija

Kyllä tuo aika tavalliselta kuulostaa. Mutta usko tai älä, kyllä tenavat keksii sitä tekemistä, luonnostaan kun liikkuvat kokoajan.

Ei sekään niin hyvä ole, että kokoajan ohjataan hommaa: eiköhän riitä että penskojen mielikuvitus tapetaan jo liialla telkkarilla ja mobiilipeleillä.

Vierailija

No mun kokemuksen mukaan toi 9-11.30 on aikamoista liioittelua. Ysin jälkeen lähdetään pikkuhiljaa pienissä ryhmissä pukemaan ja ennen kuin viimeinen ryhmä on pihalla, alkaakin olla jo ensimmäisten aika lähteä sisälle riisumaan :-)

Mutta näin se menee. Mun kokemuksen mukaan noi lapset osaa kyllä aktivoida ihan itse itseään, enkä oo koskaan nähny, että päiväkodin pihalla seisois lauma lapsia paikallaan tumput suorina. Ainakaan kolmea sekuntia kauempaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mun kokemuksen mukaan toi 9-11.30 on aikamoista liioittelua. Ysin jälkeen lähdetään pikkuhiljaa pienissä ryhmissä pukemaan ja ennen kuin viimeinen ryhmä on pihalla, alkaakin olla jo ensimmäisten aika lähteä sisälle riisumaan :-)

Mutta näin se menee. Mun kokemuksen mukaan noi lapset osaa kyllä aktivoida ihan itse itseään, enkä oo koskaan nähny, että päiväkodin pihalla seisois lauma lapsia paikallaan tumput suorina. Ainakaan kolmea sekuntia kauempaa.

Samoin iltapäiväulkoilu taitaa olla ennemminkin 15->.

Vierailija

Meidän lapset menee ulos yhdeksän jälkeen, ennen sitä on aamupala ja aamupiiri sisällä. Sisälle tulevat taas klo 10-10.30 ja lounas on vähän ennen yhtätoista. Iltapäivällä ulkoilevat noin klo 15-17. Oma lapseni ei ulkoiluun ehdi, koska haen hänet klo 15.

Vierailija

Kyllä klo 11 ollaan jo sisällä syömässä.

Mun mielipide on, että mitä enemmän ulkolevat sen parempi. Meinaatko, ettei lapsilla ole hiekkaleluja tms. pihalla?

Vaihda päiväkotia, jossa pihalta löytyy enemmän virikkeitä. Toisaalta, lapset ei kyllä paljoa tarvitse.

Vierailija

Meidän päiväkodissa ulkoilu n.9:45/ 10-10:45 ja 15 eteenpäin-17. Yleensä iltapäivällä, kun mennään pienissä ryhmissä kerrallaan, ensin lähtevät ulos ne, jotka myös ensin haetaan. Ne viiden lapset viimeiseksi.

Ei meillä ulkoilla, jos on kaatosade. Järkeä siinä käytetään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nähnyt,joskus kun menen hakemaan poikaa tarhasta on siellä lauma pentuja rivissä roikkumassa aidassa ja kyttäävät kuka tullaan hakemaan.
tuo meidän tarha on kyllä hyvä paikka,lapset viihtyy tosi hyvin siellä,en oikeastaan ole ikinä nähnyt kiukkuavaa lasta ,paitsi hakeville tai tuoville vanhemmille.

Vierailija

Vaikea sanoa voiko olla totta jossain yksittäisessä päiväkodissa. Kaikissa niissä joissa olen ollut harjoittelussa tai töissä tai joissa lapseni ovat olleet nuo ajat on olleet suunnilleen 9.30-10.45 ja 15-> siihen asti kun haetaan kotiin. Niiden kanssa jotka haetaan vasta viiden jälkeen on usein menty käymään vielä sisällä haukkaamaan vähän välipalaa ja juomaan siinä vaiheessa kun lapsia on hoidossa enää yksi tai kaksi.

Jos on kova pakkanen tai rankka vesisade niin kyllä tuota iltapäivän ulkoiluun lähtöä on monesti siirretty vähän niin että otetaan pidemmät sisäleikit ja lähdetään pikkuhiljaa pukemaan vasta puoli neljän aikaan (varsinkin jos on tiedossa että viimeiset haetaan vasta viiden jälkeen). 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat