Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOUNAANI. Arvostele terveystietoinen!

Vierailija

Kaurapuuroa mustikoilla, cashew pähkinöitä muutama, yhden kananmunan valkuaiset, hapankorppu margariinilla, omena.

Miltä kuulostaa? Koetan pudottaa painoa.

Kommentit (12)

Vierailija

Aika paljon hiilareita ja vähän proteiinia. Lisäksi olisit voinut syödä sen kananmunan ihan kokonaan, keltuaisineen päivineen, etkä haaskata ruokaa.

Vierailija

Hapankorppu kaurapuuron kylkeen oli täysin turha. Sen jättäisin pois. Kanamunan voi laihduttajakin syödä kokonaisena.

Vierailija

Ihan jees, mutta kasviksia ja proteiinia olis voinut olla enemmän :) Olisit vaikka jättänyt tuon hapankorpun pois ja laittanut margariinin puuroon "voisilmäksi", ja syönyt kananmunan kokonaan.

Mitä joit? Maidosta olisit saanut ateriaan lisää proteiinia.

Vierailija

On se vain oikean ruoan syöminen vaikeaa kun hapankorppu olikin turha. Kunhan saat roskaruoan pois ruokavaliosta niin pärjäät pitkälle.

Vierailija

Eihän toi ole lounas. Mitäs tuossa on kaloreita, 260kcal? Olettaen että et ole jollain vlcd-dietillä, sanoisin että tuossa on liian vähän, vaikka söisit sen 6 kertaa päivässä. Liian vähän proteiinia, ei tarpeeksi ravintoaineita, liian vähän rasvaa. Hapankorppu täysin turhake. Kananmunan olisit voinut tosiaankin syödä kokonaan. Tuollaisessa muodossahan tuo ateria ei pidä nälkää yhtään. Tämä ei ole ollenkaan toivottava tilanne laihduttaessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan jees, mutta kasviksia ja proteiinia olis voinut olla enemmän :) Olisit vaikka jättänyt tuon hapankorpun pois ja laittanut margariinin puuroon "voisilmäksi", ja syönyt kananmunan kokonaan.

Mitä joit? Maidosta olisit saanut ateriaan lisää proteiinia.

Kerrotko miten margariini muuttuu voiksi, jos sen laittaa puuroon?

Vierailija

Syö muna kokonaan ja hapankorpun sijaan vaikka toinen hedelmä. Tai vaihtoehtoisesti laita juustoa korpun päälle. Rasvaakin tarvitaan, että aivot toimii.

Testaa muuten oletko hiilari-, proteiini vai rasvaihminen: syö kuhunkin ravintoaineeseen painotunut aamiainen muutaman kerran (3 aamua hiilaripainotteista, 3 proteiiniin, 3 rasvaan näin esimerkiksi) ja katso, millä pysyy nälkä parhaiten + mistä tulee paras olo. Mulla proteiini pitää hyvin nälän, mutta olo on huono. Rasva pitää myös nälän hyvin, ja olokin on hyvä. Hiilarilla herään hyvin, mutta nälkää tulee pian. Suosin siis rasvaista aamiaista, joka on kuitenkin kooltaan sen verran pieni ettei kalorimäärä ole hurja. Lienee parhaaksi itse kullekin ottaa selvää siitä, mikä itselle toimii. Olemme kaikki erilaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syö muna kokonaan ja hapankorpun sijaan vaikka toinen hedelmä. Tai vaihtoehtoisesti laita juustoa korpun päälle. Rasvaakin tarvitaan, että aivot toimii.

Testaa muuten oletko hiilari-, proteiini vai rasvaihminen: syö kuhunkin ravintoaineeseen painotunut aamiainen muutaman kerran (3 aamua hiilaripainotteista, 3 proteiiniin, 3 rasvaan näin esimerkiksi) ja katso, millä pysyy nälkä parhaiten + mistä tulee paras olo. Mulla proteiini pitää hyvin nälän, mutta olo on huono. Rasva pitää myös nälän hyvin, ja olokin on hyvä. Hiilarilla herään hyvin, mutta nälkää tulee pian. Suosin siis rasvaista aamiaista, joka on kuitenkin kooltaan sen verran pieni ettei kalorimäärä ole hurja. Lienee parhaaksi itse kullekin ottaa selvää siitä, mikä itselle toimii. Olemme kaikki erilaisia.

...ja nyt muistin, että tuo olikin lounaasi. Aika erikoinen lounas, täytyy sanoa.

Vierailija

Ei kannata koskaan laihduttaa. Syöt ihan perusruokaa mutta et liikaa. Karkit. limsat ja sipsit minimiin, vain juhliin tai kerran viikossa max.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat