Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti työhön!

Vierailija
06.11.2015 |

Siis ei mitään järkeä!
Meillä neljä lasta.
Ensi keväänä töihin pitäisi palat.
Vanhin menee kouluun.Koulu alkaa 8-12 ja saattaa jo loppuakin 12. aikaan.Hänelle pitäisi ostaa ilttis.Maksaa 110 euroa kuussa.Aamulla joutuisi lähtemään yksin kouluun.
Pienimmät pitäisi viedä päikkyyn..maksaa sen melki 700 euroa kuussa.
Sinne pitäisi mennä mielellään kello 8.00 että pääsevät mukaan päivään.
Eli heittäisin pienimmät tarhaan..herätys kello 7.00.
Tulen kotiin joinakin päivinä vuoron mukaan.Laitan isomman kouluun.Lähden töihin.Mies hakee.Itse tulen kello21.00 jolloin lapset jo unilla.
Eli näkisin lapsiani tunnin päivässä ja tienata pitäisi jo menetetty kotihoidontuli mukaan laskettuna 1100 käteen ennenkuin kannattaa lähteä plus bensat ja vaiva!
Onko tässä mitään järkeä??
Miksi yhteiskunta ei saa tälläistä asiaa järjestykseen?
Ihan paskaa!!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites osa-aika duuni?

Itse jäin kotiin vastaavassa tilanteessa, kunnes nuorin meni kouluun. Sitten aloitin osa-aikaisena.

Perheverotus voisi olla yksi ratkaisu, mutta nää umpipuut mitään perheiden hyväksi edes halua tehdä.

Vierailija
22/29 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poinyttina! Säästän kunnalta kun hoidan lapseni kotona, on ihan reilua saada se 30". MUTTA! Kun teen keikkatyötö niin että aina toinrn vanhempi hoitaa ettei tartte hoitoon laittaa ni siitä rokotetaan . Esim että yritän tienata joitain satasia siihen tukien päälle jolloin kaikki voittais ni ei . Heti otetaan tuosta pois, nonkannattaako? Ja sama jos mies yrittää tehdä kaikkensa että saatais lisää liksaa ja lapsi pidettyä kotona ni taas viedään tuista. Työnteosta rangaistaan , vituttaa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E

Totta..tuntuu vaan niin vittumaiselta jäädä kotiin kun saa sen alle 400 euroa kuussa!

Ja toisaalta mies maksaa veroja yli puolet palkastaan ja saa sen perinteisen 1600 euroa käteen..

.

Jokin tässä ei nyt täsmää. Jos käteen tulee vain 1600 €, ei veroprosentti ole yli 50.

Vierailija
24/29 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uus vauva ni ei tarvii mennä töihi

Vierailija
25/29 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piip jatkaa, anteeksi kirjoitusvirheet! Pirpana nukkuu kainalossa

Vierailija
26/29 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee uus vauva ni ei tarvii mennä töihi

En voi tehdä , valitettavasti. Se mahdollisuus on viety :(.

Ja tää nyt mulle ollu osoitettu, tarkotan vaan et ei se aina oo niin helppoa

Vierailija
27/29 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut hankkia parempi koulutus, ei tarttis olla kaupassa töissä ja ois tod.näk. 8-16 työ.

No, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Vierailija
28/29 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi vittu kun ei tullut yllätyksenä eikä ole mistään järjestelystä kiinni..te ämmät otteisitte vaikka nyrkin perseeseen jos joku sanoisi että näin kuuluu tehdä!

Miksi kukaan ei koskaan vaadi että asioiden pitäisi käydä vähän helpommin?

Jos kerran yhteiskunta nousee sillä että äidit lähtee kotoa töihin njiin eikö mene vähän vaikeaksi ja miksi siitä pitäisi maksaa ihan saatanasti että voi käydä töissä..

kannattavaahan sen pitäisi olla eikä pelkkää vaivaa ja taksvärkkiä?!

Ja kuten sanottu miksi saatanassa juuri kauppojen pitää olla auki AINA niin että järjestetään niissä työssä olevien äitien elämä niin ettei näe lapsiaan ikinä.

Ja 9. näkee lapsiaan päivän..itse en näkisi kuin tunnin päivässä aamulla.

Mulle on ollut aina (tai siis siitä lähtien kun aloin suunnitella lapsia) ihan selvää, että a) haluan olla lasteni kanssa pitkään kotona b) myös mies haluaa olla lasten kanssa pitkään kotona ja c) silloinkin kun lapset menevät hoitoon, haluan nähdä heitä enemmän kuin tunnin päivässä.

Tämän vuoksi olen/olemme:

-ottaneet kohtuullisen asuntolainan, jotta emme ole sidottuja valtaviin kuukausimenoihin

-valinnut ja opiskellut ammatin, jossa minulla on vapaat työajat (OK, en valinnut opiskelu- ja työuraani 16-vuotiaana lapsiperheellisyyttä silmälläpitäen, mutta peruskoulutukseni puolesta minulla oli monia uravaihtoehtoja, joista valitsin jatkokouluttautumisen ja työn, jossa mahdollisuus tähän). Näin ollen nyt kun mies on lasten kanssa kotona, näen lapsia aamulla tunnin-pari, töiden jälkeen 4-5 tuntia ja lasten mentyä nukkumaan voin jatkaa töitä. Voin myös urheilla keskellä päivää jos siltä tuntuu ja tehtävät sallii, joten sekään ei ole pois lapsilta.

-Asumme lähellä työpaikkojamme eli työmatka on 15-20 min. Juu, voimme joutua vaihtamaan työtä, mutta olemme valinneet vähemmän neliöitä keskeisellä paikalla, jonka ympäriltä löytyy paljon töitä

-säästäneet etukäteen pikkulapsiaikaa varten, joten kh-tuella on pärjätty vallan hyvin

-tehneet vain 2 lasta pitkällä ikäerolla, ehdimme välissä töihin, nyt kun säästöjä taas on kertynyt olemme alkaneet harkita kolmatta.

Kannatan täysin hyvinvointivaltiota, mutta en nyt oleta, että kaikki asiat hoidetaan puolestani. Mielestäni äitiys- ja vanhempainrahojen, hoitovapaaoikeuden, kh-tuen ja subventoidun päivähoidon puitteissa on täysin mahdollista suunnitella mielekäs lapsiperhe-elämä. Toki paljon on myös onnesta kiinni, eikä kaikkea voi ennustaa, mutta ei kai nyt kenellekään voi tulla yllätyksenä, että kh-tuki on paljon pienempi kuin vanhempainpäiväraha, tai (neljän lapsen kokemuksella!) että pienet lapset tarvitsevat vanhempiaan enemmän kuin pari tuntia päivässä (ja vanhemmat lapsiaan).

Vierailija
29/29 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole kuule pelkästää kaupassa töissä olevien ongelma. Idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä