Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saan Kelalta sekä kh tukea että perupäivärahaa?

Vierailija

Meneeköhän toi nyt ihan oikein ? Olen ymmärtänyt että vaan toista voi maksaa. Ei nimittäin ole kiva maksella takaisin niitä sitten.

Kommentit (7)

Vierailija

Kumpaakin voi saada, mutta Kela vähentää työkkäreistä muun KHT:n paitsi kuntalisän. Jos on siis kuntalisä niin saa vähän peruspäivärahan päälle, muuten siis +- 0.

Vierailija

Sain juuri vähän alle 400 peruspäivärahaa ja kh tukea myöskin vähän alta 400 tossa kuun vika päivä. :0

-ap

Vierailija

Juu siis käytännössä menee niin että Kela laskee sulle uuden päivärahan määrän josta on vähennetty tuo KHT. Sulle pitäis kyllä tulla näistä päätökset jos molempia saat, niistä voit tarkistaa nämä.

Vierailija

Ja varmaan itsekkin tiedät että olet hakenut molempia etuuksia, koska ilman hakemusta etuuksia ei myönnetä.

Vierailija

Olen olen. Mutta hain kh tukea aijemmin. Myöhemmin hain peruspvrahaa. Niin siinä hakemuksessa kysyttiin mitä tukia saan ja että saadut tuet voi vaikuttaa määrään. Niin jospa ne kelalla tietää kun olen kuitenkin ilmoittanut tosta kh tuesta.

Vierailija

Jos kerran luulit että molempia ei voi saada samaan aikaan, miksi hait peruspäivärahaa etkä lakkauttanut kotihoidontukea?

Niinkuin tuolla ylempänä joku fiksu jo sanoi, kh vähennetään pruspäivärahasta, eli se on euromääräisesti sama maksetaanko sulla molempia vai että lakkautaisit kh:n ja nostaisit pelkkää peruspäivärahaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat