Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olimme miehen kanssa katsomassa minulle autoa, myyjä puhui vain miehelle eikä kertaakaan edes katsonut minua silmiin

Vierailija

Mies siinä vieressä vastaili myyjän kysymyksiin ja korosti moneen otteeseen että vaimolle olemme tässä autoa katsomassa. Sitten kyseli miehen kautta minusta "Mikähän merkki vaimoa kiinnostaisi" mutta katsoi vain miestä. Tuli hivenen vajaa olo. Ei ostettu autoa tuolta. Vaikka olen pyörätuolissa niin ei minua tarvitse kohdella kuin idioottia.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Mulla myös hulluja kokemuksia. Ei ole miestä, joten olen aina käynyt autokaupassa yksin. On ollut todellisia vaikeuksia saada myyjät uskomaan, että ihan oikeasti, olen ostamassa autoa. Itse on tarvinnut hakea myyjä palvelemaan eriöstään, itse pyytää koeajot, edistää neuvottelmista vaihtoauton hinnasta jne. 

Yhdestä kaupasta lähdin kokonaan pois kun myyjää (nuori mies) ei silmin nähden kiinnostanut naista palvella. Asenne oli suorastaan nälvivä ja halveksuva. Menin sitten eri merkkiä myyvään naapurikauppaan.

Vierailija

Toivottavasti et osta autoa tuolta myyjältä, sen sijaan pistä palautetta asiakaspalvelun laadusta hänen pomolleen :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
mies vie, nainen vikisee. Näin se on. Nyt pidät turvan kiinni ja menet tiskaamaan.

Eikö teille pikkupojille olisi jotain omaa palstaa.

Vaikka reddit.com/r/naperojonnet?

Vierailija

Ja miksiköhän sinä itse et saanut suutasi auki, vai onko sekin halvaantunut? Tottakai se myyjä puhuu sille kuka vastaa. Jos sä vaan istut nökötät hiljaa vieressä, niin kai se olettaa ettet haluakaan osallistua keskusteluun. Varmasti jos sinä olisit itse aloittanut puheen ja kysellyt itse, se olisi vastannut sulle. Vai luuletko todella että se olisi siitä huolimatta puhunut ainoastaan miehellesi? Siinä tapauksessa olisin pyytänyt esimiehen paikalle ja tehnyt valituksen.

Vierailija

Ei se pyörätuoli vaikuta...ihan samaa kohtelua saa omin jaloin kulkeva nainenkin.

Ekalla kerralla olin itsekseni ja sain palvelua ja ihan asiallisia lisäkysymyksiä & vastauksia omiin kysymyksiini. Otin auton lyhyeen koeajoon.

Seuraavalla kerralla haettiin pidemmälle koeajolle, mies oli mukana (halusin myös hänen arvionsa) ja minä olin aivan ilmaa.... Koeajolta palatessamme, olin valmis kauppoihin, mutta myyjä vain puhui miehelle kunnes kysyin että tekeekö hän minulle kirjallisen tarjouksen, mietin vielä yön yli. Vielä ostajan nimeä paperiin laittaessa tarkisti että eikö sitä miehen nimeä laiteta auton papereihin lainkaan.

Miestäni lähinnä huvitti koko tilanne, sanoi jälkikäteen odottaneensa että lähden vetämään koko kaupasta.

Vierailija

Mulla taas on hyviä kokemuksia pelkästään, riippumatta onko ollut miestä mukana vai ei. Mieshän on siinä tilanteessa melko hiljaa, koska auto ei tule hänelle.

Vierailija

Samoja kokemuksia. Olen ostanut kolme autoa ja jokakerta ollut miespuolinen mukana.

Oli se sitten ajokortiton mies, pikkuveli tai mies, jolla ajokortti muttei omista autoa tai tiedä niistä enempää kuin minä----aina palveltu vain miestä!

Vaikka olen kysellyt, niin ei, naista auto-ostoksilla halveksutaan aika avoimesti.

Aivan kuin nainen ei voisi ajaa autoa-saati sitten ostaa!

Vierailija

Missä junttilassa te asutte?

Kyllä meillä myyjä on esitellyt auton rouvalle sen jälkeen kun sanottu että auto tulee hänelle.

Ei myyjillä ole varaa aliarvioida asiakkaitaan ja minun havaintojen mukaan myös suurin osa ymmärtää sen.

Tosin on kyllä ihan tietoisesti muutenkin vältetty liikkeitä, jossa on joskus saatu huonoa palvelua.

t.mies

Vierailija

Miksi te ostatte autoja paikoista joissa kohtelu on ollut huonoa?

Minä en älyttömmän pitkään kiertele autoa, vaan poistun liikkeestä, jos näen että myyjä on vapaana mutta ei vaan kiinnosta tulla hieromaan kauppaa, en todellakaan mene hakemaan sieltä serminsä takaa, kyllä hännen kuuluu tullu minun luo.

t.mies

Vierailija

Minulla on sellaisia kokemuksia että kun mennään miehen kanssa jonnekin niin palveluilanteessa myyjät puhuvat nimenomaan minulle, eivät miehelleni eli päinvastoin kuin kaikilla muilla täällä. Olen miettinyt mistä se johtuu, ja varmaankin siitä kävelen itse ottamaan yhteyttä myyjään, ei mieheni. Mieheni myös varmaan elekielellään osoittaa, että häntä ei tuollaiset palvelutilanteet innosta joten on hiljaa ja seisoo syrjemmässä. En sano, että teillä muilla olisi välttämättä juuri tästä johtuva tuo ongelma, mutta mielestäni monesti naiset odottavat vähän kiltisti sivussa vuoroaan (jota sitten ei koskaan tule) sen sijaan että heti ottaisivat tilanteen haltuun.

Vierailija

Äläkääpäs naiset hättäilkö.. jos auton osto on vaikeaa niin ostakaapa traktori.. Minä olen jo ostanut tähän ikään monta, emäntä, joka istuu isännänkin pallilla ikää 46.. 

Siinä saat olla ihan jämynä, ettei käsketä isäntää soittamaan.. Paras oli, kun rengiltä yritti ottaa kuittauksen luovareihin.. Silloin minä sanoin, että annetaanpa näiden kauppojen olla. Sinne jäi traktori, enkä ole sen kaupan palveluja sen jälkeenkään tarvinnut.

Kyllä Pohjanmaalla ainakin vain miehillä on lupa ostaa autoja ja traktoreita..ja yleensäkin kaikkea missä on moottori.. Ehkä ruohonleikkuri on naiselle myytävissä, mutta muuten on uskottavuus aika hukassa. 

Koneliikkeitten ja autokauppojen pitäisi ehkä päivittää asiakaspalvelunsa.

Vierailija

Kyllä yritin myyjältä kysellä mutta olin kuin ilmaa. Oikein kääntyi selin minuun ettei tarvitsisi kommunikoida kanssani. Taidan laittaa asiakaspalautetta, näköjään onnistuu netin kautta.

Ap

Vierailija

Ei varmasti ollut kiinni pyörätuolistasi. Sain viimeksi autoa ostaessamme ihan samanlaista kohtelua. Menimme miehen kanssa ostamaan autoa ja miesmyyjä puhui vain miehelleni. Tiedän autoista suurinpiirtein yhtä paljon kuin miehenikin ja auto oli tulossa yhteiseksi, mutta minä sillä ajelen työmatkat eestaas päivittäin, kun mies kulkee bussilla. Automyyjä jopa kertaalleen tituleerasi minua "pikkurouvaksi" antaessaan tuolia minulle kun menimme toimiston puolelle neuvottelemaan kaupasta!! Ihan käsittämätöntä, voisin kuvitella, että noin puhuttiin joskus 70-luvulla mutta ei vuonna 2012. Hillitsin itseni, koska olimme etukäteen katsoneet juuri tuon tietyn auton (ostimme käytetyn) ja halusimme neuvotella hyvän kauppahinnan. Ihmettelen kyllä, miten niin monilla automyyjillä voi olla varaa dissata puolta asiakaskunnasta? Tämä ei tosiaan ollut ainoa tämäntyyppinen kokemukseni. Naisasiakkaita silmiin katsovat ja naisille puhuvat automyyjät ovat pieni vähemmistö, jos pariskunta tulee yhdessä autoliikkeeseen.

Vierailija

Olen ostanut kaksi autoa ilman miestä. Toinen oli vaihtoauto ja toinen oli uusi. Ihan asiallista palvelua olen saanut. Eiköhän fiksu ja hyvä myyjä älyä, että jos nainen tulee autoliikkeeseen yksin, hän on ostamassa. Naiset eivät tule autoliikkeeseen aikaa viettämään tai potkimaan renkaita.  Määrätietoinen pitää olla, enkä todellakaan ole jäänyt notkumaan, jos vaikutti, ettei ketään kiinnosta.  Miehelle tosin soitetaan ns. jälkimarkkinointia. Sen sijaan autoliikettä ei ole kiinnostanut tietää, miten minulla on uuden auton kanssa mennyt.... eli seuraavan auton hankin sitten eri paikasta :D 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat