En tiedä haenko ysin jälkeen lukioon jos sielläkin pilkataan sairaudestani

Vierailija

Haluaisin hakea mutta en kestä samanlaista rääkkäystä enää kolmea vuotta.

Minulla on alopecia eikä minulla ole kulmakarvoja eikä hiuksia, ripset todella harvat ja valkoiset. Olen saanut kohta yhdeksän vuotta kuulla olevani kalju apina, kummitus, "äijä" silloin kun en vielä käyttänyt peruukkia, lesbo (no tämä nyt ei ole haukkumasana) friikki ja hirviö.
Onko lukiossa porukka yhtään kypsempää? Nämä pääkiusaajat ei sinne ainakaan pääse kun keskiarvo tulee olemaan varmasti alle 6.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Vastasit osittain jo itse omaan kysymykseesi: Keskimäärin se urpoin porukka jokaisesta ikäluokasta ei ole lukiossa. Lukiossa iso osa oppilaista on ihan asiallisia ja fiksuja. 

Vierailija

Jos haaveilet lukiosta, niin hae sinne ihmeessä. Varmasti voit heti lukion aloitettuasi mennä vaikka opon/opettajan kanssa juttelemaan siitä, että miten toimit jos joku kiusaa. Tuollainen toimintasuunnitelma jo itsessään rauhoittaa mieltä. Et jää sitten yksin, ja tiedät kenen luokse kääntyä jos joku urpo aukoo päätään :)

Yleensä nuo kiusaajat on sellaisia, että niillä on lähtökohtaisesti se kiusaamisen tarve, ja sitten siihen valikoituu uhriksi lähes kuka tahansa. Joku on ujo --> tartutaan siihen ja kiusataan. Jollakin on luomia naamassa --> tartutaan siihen ja kiusataan.

Yritän siis sanoa sitä, että vikahan ei oikeasti ole millään tasolla sinussa :)

Tsemppiä!

Vierailija

Asutko pienessä kunnassa tai kaupungissa? Olisiko mahdollista lähteä muualle lukioon? Yleensä lukioissa ollaan jo fiksumpia, eikä omassaakaan lukiossa ollut kiusaamista, mutta tämä riippuu toki myös koulun ilmapiiristä. Älä jätä omia haaveita toteuttamatta idioottien takia.

Vierailija

Vaihtoehtoina ovat meno amikseen (jossa ne juntit ja kiusaajat ovat) tai koulutus-uran lopettaminen peruskouluun (joka rajoittaa merittävästi tulevaisuuttasi). Tietenkin järkevintä on mennä lukioon. Vaikka joutuisit sielläkin sietämään oudoksuvia katseita, kokonaisuus on kuitenkin lukiossa paljon parempi.

Vierailija

Älä elä elämääsi muiden pillin mukaan! Jos haluat lukioon, mene. Kun muistat hymyillä uusille ihmisille, saat varmasti kavereita, oli hiuksia tai ei.

Vierailija

Minun kiusaamiseni loppui lukion lopulla. Ja yliopistossa ei kiusattu ollenkaan eli toivoa on. Voithan vaikka mennä eri paikkakunnan lukioon?

Vierailija

Kyllä lukion sakki on jo sen verran aikuisempaa, että ero yläasteeseen näkyy. Toisaalta jotain voit tehdä itsekin: sinun pitää kovettaa itsesi näiltä kiusaajilta,  koska kusipäitä tulee elämässä vastaan aina, vanhuuteen saakka, ihan riippumatta siitä mitä teet, missä olet ja miltä näytät. Toki vähemmän kiusaamista esiintyy kuin peruskouluiässä, mutta kuitenkin.

Ei ole ratkaisu missään nimessä se, että sinä rajoittaisit tulemisiasi ja olemistasi muutaman idiootin takia. Elä ja ole ylpeä itsestäsi. Kukaan muu kuin sinä itse ei voi estää sinua tekemästä sitä, mitä haluat.

Vierailija

Lukioonhan menee/pääsee noin 60% peruskoulun käyneistä, eli tässä vaiheessa karsiutuu suurin osa vähemmän fiksuista pois. Lisäksi ikä tekee sen, että lukiolaiset ovat muutenkin kypsempiä. Tilanne on siis selvästi erilainen kuin peruskoulussa, jonka kaikki pakolla joutuvat käymään. Todennäköisyys kiusaamisen jatkumiseen lukiossa on siis oleellisesti pienempi. Älä siis missään tapauksessa anna aiemman kiusaamisen vaikuttaa opiskelusuunnitelmiin.

Sinänsä tuohon kiusaamiseen olisi pitänyt puuttua jo peruskoulussa voimallisesti. Valitettavasti kaikissa kouluissa ei kuitenkaan näin ei tapahdu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat