Mieleenpainunein uni, jonka olet viime aikoina nähnyt?

Vierailija

Kiinnostaisi kuulla muidenkin unista, koska itse näen useimmiten tapahtumarikkaita ja jopa pitkäjänteisiä tarinoita, jolloin aamulla sitten mietin että mistähän kaikesta tuokin rakentui. Yleensä on kai tylsää kuunnella toisten ihmisten unikertomuksia (useimpien mielestä?) mutta minua ei haittaa, joten tähän niitä voi kertoa.

Kommentit (4)

Vierailija

Minä näen joka yö unia jotka muistan hyvin. Toissa yönä näin niin sairaan ja pervon unen etten toivu siitä koskaan ja se oli niin todentuntuinen uni että kun heräsin niin luulin että se on totta.

Siis vieläkin yrjöttää, hävettää ja kauhistuttaa. En pysty tarkemmin kertomaan unesta kuin se koski meidän lapsia ja suurin hätä siinä unessa oli miten saan tämän kauheuden salattua ja itseni suojattua ja lasten tilanne oli vasta toisella sijalla.

MITÄ HELVETTIÄ minun aivot voi kehittää tällaista paskaa!

Vierailija

Minä näen välillä sellaisia kummallisen selkeitä unia, joissa olen ihan jossain muunlaisessa ajassa ja paikassa, eri henkilö. Olen ollut esim. Etelä-Amerikan intiaaninainen, jonka lapsi vaaditaan uhriksi jumalille kun on kuivuus vaivannut. Olen ollut afrikkalainen heimon papitar, joka lähti kostamaan heimoltani lehmiä varastaneelle toiselle heimolle. Siinä oli hienoja yksityiskohtia, kuten että kun päästiin heimon luo, osoitin niille äärimmäistä halveksuntaa kusemalla seisoen kilven päällä, jonne minut oli nostettu. Oli kokonainen kulttuuristen tapojen ja yksityiskohtien runsaus, jollaista minä epäluova tyyppi en hereillä ikinä keksisi edes.

Nyt viimeisimmässä unessa seikkailin pitkästä aikaa fantasiamaailmassa. Olin miespuolinen taistelumaagi, soturin ja maagin yhdistelmä. Muut tyypit unessä olivat kääpiöitä, mutta minä olin tavallinen ihminen. Ne kääpiöt olivat palkanneet minut vapauttamaan ne hirviöstä, joksi niiden kuninkaan poika oli muuttunut, noidan kirottua tämän. Mieluiten hirviötä ei saisi tappaa, koska se tosiaan oli kuninkaan ainoa poika, vaan parasta olisi keksiä keino jolla kirouksen voi peruuttaa. Mutta kuningas lupasi, että jos itsepuolustuksekseni joudun tappamaan sen, niin hän vain karkoittaa minut valtakunnastaa, ei teloituta. 

Unessa sitten tutkin erilaisia vanhoja kirjoja joissa puhuttiin sen tyyppisestä muunnoksesta mikä kuningaan pojalle oli käynyt. Juttelin myös tornissa asuvan tietäjän kanssa, ja hän tiesi miten maagisesti lumous voidaan purkaa. Mutta se tarkoittaisi, että minun pitäisi kestää vaarallisen hirviön kanssa koko yö siellä linnassa jossa se oleili, tappamatta sitä tai tulematta tapetuksi. Aamun sarastaessa jos tekisin tietyn rituaalin, poika palaisi entiselleen.

Tässäkin unessa oli taas niitä hienoja yksityiskohtia joita rakastan. Keräilin erilaisia yrttejä ja valmistin niitä juomia, joilla voisin auttaa itseäni selviämään yöstä. Otin erityisen miekan, jonka huotrassa oli jalokivia ja terässä riimukirjoitusta - olin saanut sen aikoinaan maagilta, ja siinä oli magiikalta ja veren vuotamiselta suojaavia taikoja. Päivänä jona päätin lähteä tehtävääni, join valmistamani yrttijuomat. Ne auttoivat minua tulemaan normaalia paljon nopeammaksi ja herkemmäksi, ja näkemään paremmin hämärässä. Menin linnaan, tarkkailin hirviötä, mutta hyvin pian se huomasi minut.

Siitä alkoi tuntien taistelu, jossa en saanut tappaa vihollista vaikka se yritti tappaa minut. Käytin suojaustaikoja ja monia erilaisia taikoja joita osasin, mutta pääosin jouduin väistelemään ja miekkailemaan, koska taikavoimaa ei ollut loputtomiin ja toisaalta en voinut käyttää tappavia taikoja kuten imploosiota. Lopulta haavoitin miekalla hirviötä niin paljon ettei se enää hyökännyt, mutta pelkäsin että se voi vuotaa kuiviin. Istuin toiseen päähän salia odottamaan aamua. Lopulta auringon noustua tein rituaalini. Tein maahan kuvion, laitoin sen nurkkiin kynttilöitä, ripottelin kehään tiettyjä yrttejä. Istuin kehään ja keskityin kutsumaan Voimaa, joka alkoikin kieppua ilmassa niin että minua huimasi. Kun olin sitä täynnä niin että se pakotti minut nousemaan, menin hirviön luo, ripottelin sen päälle yrttiseoksen ja lausuin kirouksen purkavat sanat. Hirviö kiljui ja kiemurteli, luulin että se kuolee. Mutta lopulta se muuttui tavalliseksi pojaksi. Olin kuitenkin liian hätäinen ja aloin tarkistaa että onko muutos täydellinen, eikä sillä enää olisi esim. pedon kynsiä, ennen kuin muutos oli tapahtunut, ja vielä hirviöluontoinen poika puri minua pahasti kaulaan. Selvisin siitä kuitenkin ja uni loppui siihen kun vartiosotilaat tulivat linnaan ja näkivät minut ja pojan.

Vierailija

Näin eräästä sukulaisesta unta joka kuoli sitten vuoden päästä.Käveleskeli meidän pihassa sellainen hohtava kaapu päällä ja kuin katseli paikkoja..jäi mieleen ja ihanaksi muistoksi ihmisestä..

viimeksi nähnyt sellaista unta että meidän kotitie tulvi ja pelastin sieltä tien "rotkoista" kissan ja äitini.

Myös usein unissani mies on todella kylmä minua kohtaan ja jonkun vieraan naisen kanssa.

Yhtenä yönä rupesin melko kovakouraisesti sammuttamaan meidä vauvaa koska näin unta että hän oli tulessa..onneksi vauva vaan naureskeli,kertoi mies,etten ollut häntä satuttanut..onneksi!!

Vierailija

.ja karmeimpia unia on ne joita tulee tasaisin väliajoin että joudun lopettamaan kissani puukolla tai jollain..

joskus myös "lopetin" lapseni jollain pillerillä..sinä aamuna itkin kun hullu kun heräsin..se oli jotain ihan hirveetä!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat