Menisitkö kosmetologille joka on melkein 70-vuotias

Vierailija

Yritys on näköjään vielä toiminnassa. Naisen täytyy rakastaan ammattiaan jos vielä ton ikäsenä kuvittelee voivansa hoidella sut kauniiksi. Mä en ainakaan menisi. Tämä siis Helsingin keskustassa.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Tuon ikäinen ei jaksa ja kädetkään ei ole niin vakaat, muistiongelmat yms. Vanha on vanha vaikka oliskin omassa bisneksessään. Ei tarvii ihmetellä.

Vierailija

70 vuotiaat voivat olla hyvinkin loistavassa kunnossa, ei todellakaan muistiongelmia, ja fyysinen kuntokin ihan ok, kuten joku tuossa epäili. Enemmänkin itse miettisin, milloin ja missä ammattitaito on hankittu. Ja miten sitä pidetään yllä. Josku 30 vuotta sitten kosmetologin ammatti on ollut toista kuin nykypäivänä? Kai, en alaa tunne, mutta en menisi. En myöskään vastavalmistuneelle tytön heitukalle, vaan jo vuosia työtä tehneelle ammattitaitoansa säännöllisesti päivittävälle ammattilaiselle voisin mennäkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäinen ei jaksa ja kädetkään ei ole niin vakaat, muistiongelmat yms. Vanha on vanha vaikka oliskin omassa bisneksessään. Ei tarvii ihmetellä.

Heh, jos mun vanhemmat lukisivat tämän, kyllä niitä naurattaisi. Ovat kyllä eläkkeellä, mutta tällä hetkellä esim. pitkällä patikkavaelluksella ulkomailla. Ei ole muistiongelmia, ei ongelmia fyysisen terveyden kanssa. Ikänäköä toki on, mutta siihen auttaa silmälasit kun täytyy nähdä lähelle. 

Vierailija

Minä taisin käydä tuolla kerran. Siinä vaiheessa alkoi kammottaa kun otin kevyen päivämeikin hoidon päälle, ja hoidon tekijä sanoi, että ei hän enää kauheasti näe, mutta kokemuksella homma hoituu. Silmänrajaus meni vähän huonoksi, muuten meikki kuitenkin ihan ok.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minkäs ikäinen pissis on tätä mieltä? Oma äitini pintaremontoi juuri asuntonsa itse, käy pitkillä pyörälenkeillä ja matkustelee yksin. Tansseissa hän humppaa niin, että nuoremmilla ei kunto riitä. Ikää 66-v. Niin, että ei ne nykyajan "vanhukset" välttämättä toinen jalka haudassa ole.

Vierailija

En ole mikään pissis vaan yli 40. Tässä ei ole kyse humpasta tai rempasta vaan tarkkaa  kättä vaativasta työstä, ja tiedosta joka pitää hallita. Silmänrajaus ei ole ihan samaa sarjaa kun se hytkyttely mihin kykenee kyllä minkä ikänen tahansa.

papu

En menis. Enkä menis tuossa ikäluokassa huitelevalle kampaajallekaan. Tarkkuus ja ajan hermolla oleminen ois varmaankin vähän mennyttä maailmaa... Ei millään pahalla mutta tosiasiat on tosiasioita.

Vierailija

Totta kait menisin, sillä eletty elämä, ei vähennä kenenkään ammattitaitoa ja osaamista, vaan päinvastoin, lisää kokemusta esim. eri aineiden käytöstä, jos henkilö on pitänyt ammattitaitonsa ajan hermoilla.

Nuorten henkilön ammattitaitoon en aina edes luota, koska kokemus puuttuu ja siksi en edes ole valmis maksamaan samaa hintaa kuin pitkän kokemuksen osaavalle henkilölle.

Eikä tämä koske pelkästään kauneusalaa, vaan myös muita ammatteja esim. lääkäri, sh, lastenhoitaja jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole mikään pissis vaan yli 40. Tässä ei ole kyse humpasta tai rempasta vaan tarkkaa  kättä vaativasta työstä, ja tiedosta joka pitää hallita. Silmänrajaus ei ole ihan samaa sarjaa kun se hytkyttely mihin kykenee kyllä minkä ikänen tahansa.

No eipä se vanhuus ole sitten kaukana sullakaan...

Vierailija

Noh, eipä tämä ollutkaan pelkkä ikäkysymys, vaan työn vaativuus yhdistettynä ikään, mutta sellastahan sä et osaa edes pienessä mielessä ajatella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Noh, eipä tämä ollutkaan pelkkä ikäkysymys, vaan työn vaativuus yhdistettynä ikään, mutta sellastahan sä et osaa edes pienessä mielessä ajatella.

En niin, koska tunnen useita "vanhuksia", jotka ovat ammattitaitoisa, virkeitä, tehokkaita ja kykenevät - yllätys, yllätys - oppimaan uutta. Sinä sen sijaan kuulostat pikkumaiselta kaavoihisi kangistuneelta ikärasistilta. Älä mene sille 7-kymppiselle kasvohoitoon, kun kerran olet jo mielipiteesi hänestä muodostanut. Niin kuin minustakin näköjään, vaikket ole minua(kaan) koskaan tavannut.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat