Hyviä pikadieettejä? Kokemuksia?

Vierailija

Vähän taustoja: olen laihtunut 19 kg (88 kg -->69 kg) kesäkuusta lähtien. Asetin alunperin tavoitteekseni 68 kg, eikä siihen ole enää kuin kilo matkaa. Pituutta minulla on 164 cm. Nyt kuitenkin näen, että haluan laihtua vielä lisää - 10 kiloa haluaisin vielä pois. Motivaatio on pikkuhiljaa lähtenyt kuitenkin laskuun, ja olen syönyt viimeaikoina vähän tavallista laihdutusruokavaliotani enemmän, joten pudotustahti on hidastunut merkittävästi. Suunta on siis edelleen alaspäin, mutta tahti ei minulle riitä, haluaisin tuloksia nopeammin.

Nyt kaipailisin jotain pikadieettiä buustaamaan painonpudotustani! Dieettiä voisin noudattaan viikon tai parikin. Olisiko ehdotuksia? Kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija

Nutrilett tai vastaavat VLCD-kuurit on hyviä. Syömistä ei tarvi miettiä, koska syödään vain niitä pirtelöitä. Muutamassa päivässä menee ketoosiin ja nälkä ja paska olo katoavat. Lisäksi noihin on lisätty kaikki elimistön tarvitsemat ravintoaineet niin ettei niillä synny vähän pidemmälläkään kuurilla puutostiloja. Viikon tai kaksi kyllä voi olla ihan millä vaan, ei aikuiselle siinä vielä mitään puutoksia tule.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nutrilett tai vastaavat VLCD-kuurit on hyviä. Syömistä ei tarvi miettiä, koska syödään vain niitä pirtelöitä. Muutamassa päivässä menee ketoosiin ja nälkä ja paska olo katoavat. Lisäksi noihin on lisätty kaikki elimistön tarvitsemat ravintoaineet niin ettei niillä synny vähän pidemmälläkään kuurilla puutostiloja. Viikon tai kaksi kyllä voi olla ihan millä vaan, ei aikuiselle siinä vielä mitään puutoksia tule.

Kerrotko, mitä ne pussit sisältävät? Kiinnostaa.

Vierailija

Niin tuossahan se jo tulikin. Ei ole hyviä pikadieettejä. Ruokavaliomuutos loppuelämäksi, ja treeni. Siinä se, kymmenen kiloa lähtee muutamassa kuukaudessa helposti. Eikä tule takaisin. Voit toki poistaa 5 kiloa nesteitä, lihaksia ja hiilarivarastoja 2 viikossa, ja olla heiveröinen ja nuutunut. Mutta se ei ole laihtumista. Paino nousee saman tien takaisin 7.5 kiloa. It's up to you.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, mitä ne pussit sisältävät? Kiinnostaa.

Lähinnä soijaproteiinia, kuitua, rasvoja, makeutusaineita, lisättyjä kivennäisiä ja vitamiineja pirtelömuodossa.  Kyllähän ne sellaista täyssynteettistä ateriankorviketta toki on, ei mitään normaalia ruokaa. Itse olen ajatellut enemmän lääkkeenä kuin ruokana, niin ei ala maku tai sisältö vituttamaan :D 

Itse tosiaan vuosia sitten laihdutin syömällä pelkkiä nutrilett VLCD suklaapirtelöitä kunnes olin tavoitepainossani. Sitä ennen oli monia yrityksiä pudottaa painoa tavanomaisemmilla keinoilla, ja jojoilua. Mulla toimi hyvin tuo nutrilett, ja paino on kuurin jälkeen vuosien myötä vielä muutaman kilon laskenut, ei noussut takaisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin tuossahan se jo tulikin. Ei ole hyviä pikadieettejä. Ruokavaliomuutos loppuelämäksi, ja treeni. Siinä se, kymmenen kiloa lähtee muutamassa kuukaudessa helposti. Eikä tule takaisin. Voit toki poistaa 5 kiloa nesteitä, lihaksia ja hiilarivarastoja 2 viikossa, ja olla heiveröinen ja nuutunut. Mutta se ei ole laihtumista. Paino nousee saman tien takaisin 7.5 kiloa. It's up to you.

Ei mulla ainakaan ollut mitään heiveröisyyttä eikä nuutuneisuutta nutrauksen aikana eikä sen jälkeen. Tai no, ekat muutama päivä ennen ketoosiin menoa särki päätä ja heikotti, mutta ei enää sen jälkeen. 

Ekalla viikolla tosiaan voi lähteä aika paljon nestettä, varsinkin jos on ennen syönyt paljon hiilareita ja on vähän turvoksissa. Mutta kyllä ihan oikeaa painonpudotustakin voi painosta ja fyysisestä aktiivisuudesta riippuen tulla 1,5-2,5 kg viikossa, ihan sillä perusteella kun kaloreita saa vain 550 kcal / päivä. Jos kuluttaa normaalisti esim. 2500 kcal, niin tuossahan saa parituhatta kcal miinusta joka päivä, ja yhden painokilon tiputtamiseen taas tarvitaan keskimäärin 7000 kcal kalorivaje. 

Painosta tulee kuurin jälkeen takaisin se nestepudotuksen osuus, Eli jos on ekalla viikolla lähtenyt vaikka 5 kg, niin siitä oikeaa painonpudotusta ei ole kuin pari kiloa todennäköisimmin, joten 3 kg tulee takaisin kun lopettaa. Muuten paino ei lähde takaisin nousemaan kunhan ei syö enempää kuin kuluttaa. Ja siinä täytyy muistaa, että elimistö on säästöliekillä, joten kulutus on entistä tasoa pienempi. Siksi suositellaankin usein aloittamaan syöminen niin, että syö edelleen pääosin niitä VLCD-tuotteita, mutta lisää hiljalleen yhden aterian kerrallaan tavallista ruokaa.

Vierailija

Kiitos vinkeistä! En ehkäpä lähde nutrailemaan, koska syön mieluummin oikeaa ruokaa. Niin, syynä myös taloudelliset seikat. Mutta onko siis niin, että nutrauksessa syödään alle 600 kcal päivässä? Tuonhan voisi toteuttaa kolmella 200 kcal aterialla päivässä, plus vitamiinitabut päälle. Taidanpa kokeilla sitten sellaista. Luulisi lähtevän yli kilo viikossa? Kauheasti nesteitä minulta varmaan ei lähde, koska painonpudotusta on takana jo 19 kg.

Tulen tänne ensi perjantaina päivittelemään paljonko on lähtenyt painoa. :) otetaan edelleen vastaan vinkkejä! Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! En ehkäpä lähde nutrailemaan, koska syön mieluummin oikeaa ruokaa. Niin, syynä myös taloudelliset seikat. Mutta onko siis niin, että nutrauksessa syödään alle 600 kcal päivässä? Tuonhan voisi toteuttaa kolmella 200 kcal aterialla päivässä, plus vitamiinitabut päälle. Taidanpa kokeilla sitten sellaista. Luulisi lähtevän yli kilo viikossa? Kauheasti nesteitä minulta varmaan ei lähde, koska painonpudotusta on takana jo 19 kg.

Tulen tänne ensi perjantaina päivittelemään paljonko on lähtenyt painoa. :) otetaan edelleen vastaan vinkkejä! Ap

Joo kyllä, tosiaan vain 550 kcal tulee niistä päivittäin sallituista 5 nutrilett VLCD pussista. 

Kyllä VLCD-kuurin (toiselta nimeltään ENE-dieetti) voi tosiaan toteuttaa myös ruoalla. Ohjeita esim.

http://www.huippukuntoon.fi/paino/ene-dieettiviikko

http://laihdutusleikkaus.palstani.com/t194-erittain-niukkaenerginen-ruok...

Itselleni taas oli tärkeää juuri se ettei tarvi miettiä mitään kaloreita tai laittaa mitään erikoista, ja siksi se pussikuuri oli helppo ratkaisu.

Vierailija

Keskiverto nainen tarvitsee noin 1500-1600 kcal päivässä jo pelkästään normaaleihin elintoimintoihin. Jos kituutatte alle tuon, ei kroppanne toimi normaalisti. Elimistö on hälytystilassa kuten nälkää nähdessä! Stop kaikille vlcd kuureille!

Kaikkien kitukuurilaisten kannattaa ottaa kausi jolloin syö reippaasti, itse elin vuoden niin että söin todella hyvin! Elimistö alkoi vähitellen uskoa että sitä ruokaa todella tulee ja aineenvaihdunta alkoi toimia. Aloin nimittäin jojoilla ja lihoa ihan normaalistakin syömisestä...

Vuoden jälkeen, kun olin hyvässä ravitsemuksessa, aloin treenata kovaa, sekä salilla että aerobista. Kroppa muuttui lihaksikkaaksi ihan uskomatonta vauhtia ja treeneistä palautui nopeasti. Palautuminen on tärkeää, lihas kasvaa levossa! Lihasmassa kropassa pitää huolen siitä, ettei liho vaikka syö hyvin joka päivä. Syön niin että voima- ja energiatasot on koko ajan huipussaan. Jokaisen pitää itse kokeilla mitkä ruoat toimii itsellä, itse syön reilusti enemmän rasvoja kuin ennen, sopivasti hyviä hiilihydratteja ja proteiinia. Laadukasta ruokaa.

Treenaaminen vlcd kuurilla olisi hulluutta, ei mitään lihasta voi kasvattaa ja vahvistaa pyhällä hengellä, eli kaikki liikunta menee hukkaan mikäli olet vlcd-kuurilla. Vastustuskyky huononee ja koko terveydentila heikkenee kitudieetillä. Elimistö hajottaa itseänsä. Miten kukaan jaksaa käydä edes töissä kitukuurilla...ihan varmasti on heiveröinen olo tai sitten on syömishäiriöinen... Itse en meinannut saada unta kitukuureilla enkä myöskään meinannut jaksaa herätä aamuisin. Kaikki meni sekaisin, olin säälittävä... Nykyisin herään virkeänä aamuisin.

Losing weight is hard.

Maintaining weight is hard.

Staying fat is hard.

Choose your hard.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat