Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis, anteeksi ett kysyn mutta onko se yleistäkin että lapset koputtaa

Vierailija

jos on asiaa, ja äitee makoilee omissa oloissaan?

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koputtaa minne? Keneltä ne haluaa kysyä? Eu tosta ota selvää.

Niin että onko se yleistä, että äiti on kotona omissa oloissaan ja jos lapsilla on asiaa, eivät saa tulla äidin luo tuohon huoneeseen koputtamatta?

Vierailija

No minä koputan kun menen lapseni huoneeseen mutta itse kun nukun olohuoneessa niin eipä ole mihin koputtaa. Ja jos minulla olisi makuuhuone niin ovi olisi aina auki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koputtaa minne? Keneltä ne haluaa kysyä? Eu tosta ota selvää.

Niin että onko se yleistä, että äiti on kotona omissa oloissaan ja jos lapsilla on asiaa, eivät saa tulla äidin luo tuohon huoneeseen koputtamatta?

On ainakin meillä. Minäkin koputan lasten oviin jos on asiaa. En kyllä yleensä oo omissa oloissani, ainoastaan kun laadin/korjaan kokeita tai suunnittelen tunteja ja lapset tietää, että silloin koputetaan ensin.

Vierailija

Tottakai se on asiallista. Meillä koputetaan lasten huoneiden oviin ja lapset koputtavat meidän huoneen oveen. Näin opetetaan kohteliaisuutta ja hyviä tapoja.

Vierailija

Niin ja työhuoneen oveen koputetaan tai ovenpieleen, jos ovi on auki. Se on samalla kysymys, että sopiiko häiritä. Mitä kummallista tuossa on?

Vierailija

Meillä on tapana, että jos kuka tahansa perheenjäsen on omassa huoneessaan ovi kiinni, se tarkoittaa että se haluaa olla rauhassa. Silloin koputetaan oveen ennen kuin mennään sisään. Eikö teillä ole oikeutta yksityisyyteen ollenkaan, kaikki vain ryntäävät toistensa huoneisiin ilmoittamatta?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat